Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110malossi traag...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17626 - 110malossi traag...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RB 10-4-2004 16:22 Print topicpost

Posts: 504
ik heb mijn MB5 voorzien van een MB8 6bak blokje,nieuwe 110malossi,nieuwe homoet110,originele 80kop,28mm dellorto met twinair filter.

het geheel komt traag op gang,verschillende carburateurs erop afgesteld waaronder 28mm dellorto,24mikuni en 20mikuni.
dit alles zonder enige vooruitgang :(
ook de ontsteking al vervroegd maar ook dit gaf geen verbetering.

mijn vragen waar ik nogal mee zit nu:

kan de 80cc kop van zoveel invloed zijn dat ie gewoon super traag wordt

kan ik eigenlijk wel de bobine en CDI van een MB5 op een 80blok ontsteking gebruiken?

wie mij verder kan helpen ben ik uiteraard zeer dankbaar want ik kom er even niet meer uit jongens..

bedankt alvast!
 

Joscross 10-4-2004 16:23 Print reply

Posts: 12501
Wat is je tandwiel verhouding, en heb je wel goed ge-experimenteert met sproeiers?
 
Ja Weh nou 10-4-2004 16:27 Print reply

Posts: 2242
vroege grondplaat erin, en sproeiers verder proberen, gaat het blok soepel rond?
 
HTS Autotechniek
Ja Weh nou 10-4-2004 16:28 Print reply

Posts: 2242
mijn broer(125 euro) rijd ook met 80 pet, maar wel 3 voetpakkingen, ik zo zoiezo je pet uilaten draaien.

eops ik dacht dak editte,

kan zijn dat hij met die 80 pet gewoon teveel compressie heeft. en dan niet goed loopt


en nog iets, die aan de electra van mb5 hoef je niks te doen om met 80 blok te rijden, andere cdi kan wel hoeft niet.

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 10-4-2004 16:29

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 10-4-2004 16:32
 
HTS Autotechniek
RB 10-4-2004 17:11 Print reply

Posts: 504
ok,de kop uit laten draaien is een optie,ga ik doen

compressie heeft ie op de kickstarter meer dan genoeg zou je zeggen,en misschien wel teveel ja..

verder draait alles soepel,na het reviseren ging wel de krukas een tikje zwaar maar die is intussen weer helemaal vrij gekomen.

verdere suggesties zijn van harte welkom uiteraard
 
Marthin 10-4-2004 17:13 Print reply

Posts: 6164
wat is je tandwielverhouding?
 
Ja Weh nou 10-4-2004 17:23 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

wat is je tandwielverhouding?


tandwiel veerhouding boeit niet, met 16 -36 trekt hij nog 1 en 2 van de grond....
 
HTS Autotechniek
Pas 10-4-2004 17:30 Print reply

Posts: 1181
misschien dat z'n poorten niet helemaal lekker openkomen, gooi er idd ff een paar extra (2) voetpakkingen tussen en probeer het nog eens.

Heb je er een goed membraam in zitten?
 
GSXR600K1
Joscross 10-4-2004 17:30 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

[...]


tandwiel veerhouding boeit niet, met 16 -36 trekt hij nog 1 en 2 van de grond....

nou nee

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 10-4-2004 17:30
 
Ja Weh nou 10-4-2004 17:31 Print reply

Posts: 2242
4 kleps in doen dan..
 
HTS Autotechniek
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-4-2004 17:33 Print reply

Posts: 7007
die kop kan echt niet zo veel uitmaken ...

check ook de kwaliteit van het membraam, ontsteking, ja gewoon allerlei kleine dingetjes


want normaal knalt een 110 echt wel met dat spul hoor
 
nobody fuck with us!!
RB 10-4-2004 17:39 Print reply

Posts: 504
ja ik heb ervaring met snelle MB8tjes en dat was wel even andere koek als dit,dit wil gewoon niet lekker.

tandwielen 16-42,dus zou gemakkelijk moeten trekken zou je zeggen.

4kleps membraan,vrijwel nieuw

ja de ontsteking,wat zou ik eraan kunnen controleren?

ik zal ook eens kijken of de poorten wel volledig openen..

bedankt!
 
MC Beuner 10-4-2004 18:03 Print reply

Posts: 3678
CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s CDI-s proberen
 
Vivatje snor
arie-de-arier 10-4-2004 18:05 Print reply

Posts: 10000
mag ik wat vragen? je zegt wel dat het traag is, maar wat is bij jouw traag? misschien rij je al ongeveer wat je er uit kunt halen maar vind je het alsnog traag
 
Allah is beter
MC Beuner 10-4-2004 18:10 Print reply

Posts: 3678
met die setup moet hij op zijn minst van zijn 1-2 2-3 op zijn achterwiel trekken als je overschakelt

probeer ook is je ouwe proma pijp , kijk is wat dat verschilt, maar ook een hoop cdi-s proberen, dat is het meestal(en de bougi die eron hoort)

en 'eigenlijk' moet er een 6 kleps memebraam in

Dit bericht is ge-edit door hondamt8rijder op 10-4-2004 18:16
 
Vivatje snor
S.Brouwer 10-4-2004 18:19 Print reply

Posts: 1783
ik rijd met 2 kleps membraan en 18mm carb op me 110cc en het rijd best. waarom zou een 6 kleps beter wezen??
 

Dit topic is 3332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved