Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waar te beginnen met een niet-lopend wrak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17622 - Waar te beginnen met een niet-lopen...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TiNo 10-4-2004 15:46 Print topicpost

Posts: 195
Ok, k ben volstrekte noob op brommersleutelgebied, maar heb nu via via een MT50 beschikbaar. Hij rijdt niet (meer). Aanlopen lukt niet (kickstarten al helemaal niet meer). Ja er zit benzine in, ja de bezine kraan staat open en ja ik kan schakelen en weet hoe ik zo'n ding moet starten (zo'n n00b ben ik nou ook niet )
Waar begin ik? kijken of de bougie vonkt? zoja hoe? of ergens anders? en dan, als ie vonkt?
BVD
 

bart de scootergek 10-4-2004 15:52 Print reply

Posts: 8916
bougie eruit draaien, in de bougiedop doen en tegen je cilinder houden en de kickstart na beneden trappen. je zou je luchtfilter kunnen reinigen en je carburateur reinigen en dan nog es proberen.
 
Honda RC-33
MASTAHH TOMOS 10-4-2004 15:55 Print reply
Posts: 828
als je probeert aan te rennen hoor je hem dan bijna aangaan of doet ie echt niks???
 
2wheels[jurg] 10-4-2004 15:58 Print reply

Posts: 3503
1. kijken of ie vonkt
2. krijgt ie benzine
3. geen speling
4. alle pakkingen, keringen oke
5. geen slag in velg
6. alle kabels oke rem, verlichting enz.
7. allen boutjes en moertjes nog goed vast

vul maar aan wie wil
 
bart de scootergek 10-4-2004 16:02 Print reply

Posts: 8916
1. kijken of ie vonkt
2. krijgt ie benzine
3. geen speling
4. alle pakkingen, keringen oke
5. geen slag in velg
6. alle kabels oke rem, verlichting enz.
7. allen boutjes en moertjes nog goed vast
8. heeft hij nog compressie
9. sluit het membraan goed af
10. is de afstelling niet compleet verklooid( slecht luchtfilter, geen luchtfilter)
11. uitlaat dichtgekoold
 
Honda RC-33
Ja Weh nou 10-4-2004 16:02 Print reply

Posts: 2242
HTS Autotechniek
SpeedyR 10-4-2004 16:08 Print reply

Posts: 1220
als je aanloop of probeer aan te kicken,hoor je dan wel dat ie iets doet het blok,of blokeert ie met aanlopen en zit je kickstart dus gewoon vast???

als dat laatste het geval is zou ik effe je cilinder eraf trekken want dan heeft ie waarscheinlijk een vastnaaier gehad
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......
TiNo 10-4-2004 16:53 Print reply

Posts: 195
bougie vonkt.
hij krijgt benzine.
koppeling is wel een beetje genaaid volgens mij. als ik er mee ga rennen en gas geef hoor je wel gewoon ploffen, maar het is zeer weinig, hij slaat ook niet aan.
hij heeft speling, bovenste ophangbout v/h blok mist nl
geen slag in de velg, bouten zitten verder, voorzover ik zo kan zien, wel vast.
verlichting doet het niet, er zit geen accu in.
er zit een luchtfilter op.
Hoe check ik punt 8,9,10, en 11 van hondacr80?

en oja, er zit een bougie van een MB50 in, maakt dat uit?
 
bart de scootergek 10-4-2004 16:56 Print reply

Posts: 8916
compressie die voel je, als je de kick zomaar omlaag doet heeft hij dus geen compressie. membraan moet je ff voor sleutelen. uitlaat kun je wel zien een beetje als je herm eraf haalt, en de afstelling kun je aflezen aan de bougie

is hij wit zit er een te kleine sproeier in
is hij zwart zit er een te grote in
is hij koffiebruin is hij goed
 
Honda RC-33
Abarth-500 10-4-2004 17:02 Print reply

Posts: 1532
Haha, met speling wordt wat anders bedoeld als een bout uit je blok die heen is, haal je linkercarterkap er eens af en kijk of er speling op de as zit waar je vliegwiel op zit, gewoon ff kijken of ie op en neer kan..

Compressie kijken, tjah als je de kickstarter gemakkelijk met 1 vinger naar beneden kan drukken is het niet goed, membraan moet je ff loshalen als dat lukt, die zit in de cilinder achter je spruitstuk, als je hem in het licht houdt dan moeten er geen kiertjes te zien zijn, geen luchtfilter dat zie je wss wel, en als hij heel slecht is valt ie zowat uitelkaar als je hem eruit haalt, uitlaat dichtgekoolt kun je ook zo merken, blaas er maar eens wat lucht in, zie je het vanzelf..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Marco_G met 'n mt 10-4-2004 18:27 Print reply

Posts: 194
ook al weet je niet veel van sleutelen af...
ik zou gewoon alles uit mekaar halen en alles schoonmaken en controleren

misschien kan een vriend of je pa meehelpen.
 
Rik 10-4-2004 18:30 Print reply

Posts: 3464
ik weet niet of het al gezegt is, maar aanrennen moet dus in de versnelling :P
 
Marthin 10-4-2004 19:07 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

ik weet niet of het al gezegt is, maar aanrennen moet dus in de versnelling :P


erg grappig,

hij had al gezegd dat ie wist hoe hij zo'n ding moest starten.

trek je cilinder er voor de zekerheid maar eens af en kijk eens hoe het daar er uit ziet.

en als je het er weer op zet alles mooi schoon maken, ook de caburateur.
 
bartos 10-4-2004 19:12 Print reply

Posts: 1372
ik zou ook ff je blok olie vernieuwen. En ff eventuweel je uitlaat ontkoole

 
Pistonpen Paultje 10-4-2004 19:17 Print reply

Posts: 8678
Carb zal wel goed verstopt zitten. Ff schoonmaken. OOK stationair sproeier enzo, loopt aardig kut zonder dat ding heb ik gemerkt

Blokolie zou ik ook niet mee wachten...
 
jeroen 10-4-2004 19:18 Print reply

Posts: 15066
Mja..eerst maar carb schoon en nieuwe bougie..dan zou ie et wel moeten doen.
 

Dit topic is 1913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved