Na lang zoeken op het forum en internet heb ik nog niet duidelijk gevonden hoe je de koppelingskabel van een suzuki smx (wolf, ts,tsx) goed afstelt?
Graag een stappenplan voor het afstellen van de koppelingskabel, want het lukt mij echt niet!
http://www.pureoc.d2...ded_images/20196.jpg
ALvast bedankt
Dit bericht is ge-edit door Darkranger2468 op 9-4-2004 23:31
Zou dit niet de juiste manier kunne zijn??
thanx aan Jonas V.
Heb je een handkoppeling dan doe je het zo:
1. je haalt het inspectie kapje eraf wat met 2 schroefjes vast zit op het koppelingscarter.
wat uitleg over wat je ziet en hoe het (simpel gezegt) werkt: je ziet nu 2 plaatjes die dwars over elkaar zitten. als je achter de plaatjes kijkt zie je een rond knopje zitten. deze moet worden ingedrukt als er aan de koppelingshendel word getrokken. als er niet aan getrokken word hoort hij het knopje niet in te drukken maar er wel vlak bij te zitten.
2. draai nu net zo lang aan de schroef die in het midden zit tot je het knopje een klein beetje ingedrukt ziet worden.
3. draai hem de schroef nu weer een klein beetje terug zodat het knopje niet word ingedrukt. en trek aan de koppelinghendel om te kijken of hij ontkoppeld of niet. zet hem in zijn versnelling en duw de brommer vooruit. als het goed is voel je nu dat je achterband tegewerkt. knijp nu de koppelingshendel in en duw de brommer vooruit. als je het goed hebt gedaan rolt die netjes vooruit.
4. extra afstelling: op de koppelingshendel zit in het midden een busje, als je hier aan draaid krijgt de binnekabel meer of minder speling. dit heeft ook veel invloed op de afstelling van de koppeling. hoe langer je de buitenkabel maakt hoe eerder je de korter de vrije slag van de koppelingshendel word. normaale speling is ongeveer 1 tot 2 cm.
als het heveltje blijft hangen als je de koppelingshendel los heb gelaten zijn de onderdelen achter het inspectiekapje niet meer goed gesmeerd. het is belangrijk dat alles onder de lagervet zit, zodat het hendeltje niet blijft hangen.
Dit bericht is ge-edit door Darkranger2468 op 9-4-2004 23:45
|