Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen carb. MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 773 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17613 - Afstellen carb. MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ecliptica 9-4-2004 20:34 Print topicpost
Posts: 14
Hallo,

ik heb pas eens op mijn MT5 een 70cc (imitatie) samen met een 20mm Mikuni er op gelegd.

Ik heb na de ontdekking dat er een 82 sproeier in zat, een 110, 120 en 125 aangeschaft, tot nu toe had ik met de 120 het beste resultaat.

Nu is mijn brommer-verstand niet al te hoog, maar toch, hier zijn enkele symptomen waar ik last van heb.

Kickstarten lukt niet, vaak aanrennen tot maarliefst 30 - 40 m, dan komt er 1x een vonkje, na enkele volgende meters komt dit langzaam op totdat hij eindelijk begint te lopen.

Regelmatig komt het na het afslaan voor, dat ik nog verder moet rennen, en hij uiteindelijk start met een heel dof geluid, na 10 m rijden spuit er een enorme hoeveelheid bruine zooi uit en komt het normale geluid terug...

Eenmaal rijdend, gaat de eerste versnelling vlak na het aanrijden nogal stotterig, maar eenmaal op gang, gaat dit vloeiend, ook de tweede versnelling komt hij makkelijk doorheen, wanneer ik echter doorschakel naar de 3e en 4e versnelling, komt hij ruim voor de powerband blijkbaar ''iets'' te kort. ALs ik mn gashendel verder openhaal valt ie terug, en als ik hem constant hou gaat hij rustig door met trekken, maar op een gegeven moment houd dat ook op.. Ruim voor de powerband..

Tenslotte valt hij bij een poging hem stationair te laten lopen al heel erg snel weg voordat de gashendel in de buurt komt van een lage stand..

Maar ja, na de Afstel-faqs te hebben gelezen komt eigenlijk alles voor..

- niet starten
- Bluhh geluid voor de powerband
- extreem veel rook
- veel gas nodig om hem stationair te laten lopen..

plz help, ik heb er geen zin in om mn oude rotte 50cc er weer op te leggen
 

Joscross 9-4-2004 20:41 Print reply

Posts: 12501
Te grote sproeier
Als je sproeier veelste groot is krijg je ook het bluhhh effect, het bluhhh effect krijg je als je het mengsel niet ontbrand, kan zich voor doen bij een te kleine sproeier maar ook bij een te grote

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 9-4-2004 20:42
 
ecliptica 9-4-2004 20:47 Print reply
Posts: 14
Wat raad je dan aan, de 110 er maar weer in?

Of nog kleiner, bij de 110 was het probleem dat hij in zijn 1e en 2e versnelling het regelmatig al niet meer haalde, ook hier dus het bluuuuh effect, en ook hiermee kickstartte hij niet.

Bij de bromfietszaak hadden ze ons geen 100 meegegeven omdat ze dachten dat dat toch net te klein was..


 
Joscross 9-4-2004 20:49 Print reply

Posts: 12501
Hmm sproeier maten had ik nog niet gelezen
Als ik jouw was zou ik ff groter gaan, 130,140,150,160

En wat voor luchtfilter heb je?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 9-4-2004 20:50
 
ecliptica 9-4-2004 20:51 Print reply
Posts: 14
In ieder geval geen powerfilter, het is een standaard MT luchtfilter, maar de vorige eigenaar had gezegd dat ze hem op de een of andere manier iets groter hadden gemaakt..

Meer weet ik niet..
 
Saknet 9-4-2004 20:53 Print reply

Posts: 10355
hehe, dat had ook zoveel nut gezien zon 50cc MT luchtfilter identiek is aan een 80cc MT luchtfilter op 2 begrensslangetjes na

Dit bericht is ge-edit door barteld op 9-4-2004 20:53
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Joscross 9-4-2004 20:53 Print reply

Posts: 12501
Grotere sproeier maten nemen, tm 160
Als je em daarmee niet fatsoenlijk afgestelt krijg moet je voor de grap eens je luchtslang los trekken, loopt ie daar beter mee moet je er een powerfilter op zetten of je luchtfilter bewerken en eventueel een dikkere luchtslang als je die nog niet hebt
 
Marthin 9-4-2004 20:54 Print reply

Posts: 6164
probeer het eens met een 90 er.

ik had met een imitatie 70cc en een 21mm mikunie er een 90er sproeier in en dat liep perfect.
 
ecliptica 9-4-2004 21:04 Print reply
Posts: 14
Ok, nu heb ik wat tips voor de problemen tijdens het rijden, maar hoe verklaren jullie mn startprobleem?
 
Joscross 9-4-2004 21:05 Print reply

Posts: 12501
Valse lucht
 
Ja Weh nou 9-4-2004 21:08 Print reply

Posts: 2242
verkeerde sproeier afstelling, mischien ontsteking later.
 
HTS Autotechniek
ecliptica 9-4-2004 21:09 Print reply
Posts: 14
Het is me wel opgevallen dat die luchtslang niet helemaal meer past, maar ja, verder niet naar gekeken ..

Bedankt voor de hulp, 'k ben weg, als 't morgen allemaal nog niet lukt, dan ga ik de professionele hulp in de buurt op zoeken

Mzzls!
 
ties 9-4-2004 21:18 Print reply
Posts: 1333
wat rijden jullie toch allemaal kleine sproeiers dan als et mikuni maten zijn. ik had in me 60 cc al 160. in mt van friend ookal 140 en dat is een 50 imi.
 
honda-mt5-racer 9-4-2004 21:56 Print reply
Posts: 31
hey k heb ook een mt5 met 70cc eurokit en ook 20mm mikuni en k heb sproeier 97 dus die sproeiers van jou zijn veelste groot!

 
Saknet 9-4-2004 21:57 Print reply

Posts: 10355
weer zon topic met bijna alleen maar mensen die niet weten dat verschillende merken verschillende sproeierwaardes hanteren en dat er soms nog wel eens een keihin sproeier in een mikuni carb zit of andersom

Dit bericht is ge-edit door barteld op 9-4-2004 21:57
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved