Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc ZETA lc.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1760 - 70cc ZETA lc.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AlieN 6-10-01?12:30 Print topicpost
Posts: 5
ik heb vorige week een zogoed als nieuwe 70cc zeta water gekoelt gekocht met een nieuwe L. veer zuiger van meteor.

maar als het goed is koelt hij door dat warm water opstijgt. maar nu is de vraag moet de slang die boven op de cilinder zit nou onder of boven de radiatuer in ? of maakt diet niks uit

want als hij onder de radiateur in gaat dan blijft het volgens mij door omhoog stroom tot het af koelt en omdat er steeds meer warmwater aan komt blijft het dan wel door stroomen

maar als is op foto's kijkt zie je dan iedereen de bovenste aan sluiting op de bovenste aan sluiting van de cilinder zet

 

Hemmes 6-10-01?12:49 Print reply
Posts: 247
Aansluiting van cilinderkop moet op bovenste aansluiting van radiateur
Onderste op onderste

Het water is koud gaat naar benden in de cilinderwand wordt het warm en stijgt het weer gaat onder in de rad naar bgoven wardt weer gekoelt en gaat door de bovenste aansluiting weer nabenden

Dit systeem werkt alleen bij lichte motoren
 
Feel the power of MHR
verwijderd 6-10-01?13:13 Print reply
Posts: 4082
electriese waterpomp er tussen zetten man
 
frankarnhe 6-10-01?17:04 Print reply
Posts: 1213
Goed cilindertje!! Wat heb je er voor betaald en wat voor carb.& uitlaat heb je erbij enne wat voor'n brommert?
 
-Michiel RS- 6-10-01?17:32 Print reply
Posts: 2803
het lijkt mij juist logischer om de onderste aansluiting uit je blok op de bovenste van je radiateur te doen en de bovenste van je blok op de onderste van je radiateur !!

why ? :

Nouw omdat warm water altijd omhoog wil door het koude water, dus het koude water wil altijd onderop ligge en het warme boven.

Duss ik je ciliner is dat ook zo !
Dus alle warme water dat in je cil wordt opgewarmd gaat naar boven in je cilinder, daar zit de slang die gaat naar het onderste punt van je radiateur zodat daar het warme water ook weer in omhoog kan stromen waardoor het lekker afkoeld ! en bovenop de radiateur gaat het er weer uit via de slang naar de onderste aansluiting op de ciliner om het proces opnieuw te doen! Lijkt mij beter koelen zo he?
 
B3AST 6-10-01?19:12 Print reply
Posts: 2469
Whaaaa VET een 70cc LC Zeta op DJ's MB (whoo wat een afkortingen ) dat MOET ik zien
 
- insane in the brain -
Broske 6-10-01?19:24 Print reply
Posts: 532
nee michieltje, zo mot da nie!
 
wepp
Rene 6-10-01?19:25 Print reply
Posts: 2573
je had toch al eens een 70zetalc gehad? en die hat je toch ook aansgesloten?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
-Michiel RS- 6-10-01?19:34 Print reply
Posts: 2803
Quote:
nee michieltje, zo mot da nie!


Oww, wromniej danhe ?
 
wipe-out 6-10-01?19:53 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Dennis?Hemmes

Aansluiting van cilinderkop moet op bovenste aansluiting van radiateur
Onderste op onderste

Het water is koud gaat naar benden in de cilinderwand wordt het warm en stijgt het weer gaat onder in de rad naar bgoven wardt weer gekoelt en gaat door de bovenste aansluiting weer nabenden

Dit systeem werkt alleen bij lichte motoren


dus 't is eigenlijk gewoon het idee van een koeltoren? VET!

maar als dat dus zo is, nog ff kleine aantekening: het warme water condenseert, en stijgt daardoor op en komt dan in de radiateur terecht. als 't water in de radiateur is, wordt het water weer gewoon vloeibaar (doordat het afkoelt), en komt dan dus weer bij de cilinder terecht. daar condenseert het water dan weer en gaat weer opnieuw naar de radiateur enz. enz.

edit:

Quote:
Originally posted by: Michiel ts70x

Nouw omdat warm water altijd omhoog wil door het koude water, dus het koude water wil altijd onderop ligge en het warme boven.

Duss ik je ciliner is dat ook zo !
Dus alle warme water dat in je cil wordt opgewarmd gaat naar boven in je cilinder, daar zit de slang die gaat naar het onderste punt van je radiateur zodat daar het warme water ook weer in omhoog kan stromen waardoor het lekker afkoeld ! en bovenop de radiateur gaat het er weer uit via de slang naar de onderste aansluiting op de ciliner om het proces opnieuw te doen! Lijkt mij beter koelen zo he?



als je hem zo aanluit als jij zegt, komt het (gecondenseerde) water via de onderkant de radiateur in, daar stijgt het op, maar ergens in de radiateur moet het water weer gewoon vloeibaar worden, en dan valt het weer gewoon naar beneden. dit betekent dan dus dat je dan een ophoping van water krijgt aan de onderkant van je radiateur (volgens mij dan )

[This message is edited by wipe-out on 6-10-01 20:01]

edit2: quote tagje verkeerd :/

[This message is edited by wipe-out on 6-10-01 20:02]

edit3: en weer een quote tag verkeerd bij edit2 :p

[This message is edited by wipe-out on 6-10-01 20:04]
 
MB50TUNED 7-10-01?00:36 Print reply
Posts: 1054
ergens op mijn site slinger nog een gebruiktaanwijzing rond. Onderst punt cilinder onderste punt radiateur. Bovenste punt cilinder bovenste punt radiateur.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pertijn 7-10-01?00:40 Print reply
Posts: 846
Wazzige shit! condensatie in je koelsysteem? dat ding moet afgeladen zitten met vloeistof man!

Als je het warme water onderin erin laat gaan koelt het af en wil het terug door het gat waarhet vandaan komt?!?!?
Beter zorgen dat er veel en snel lucht door die radiateur gaat! een soort vangbak ervoor werkt erg goed..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MB50TUNED 7-10-01?00:47 Print reply
Posts: 1054
Dat condensatie betwijfel ik. Je water stijgt gewoon door verschil in dichtheid. Warm water zet uit en wordt dichtheid lager, dus gaat het stijgen. Als het afjkoelt wordt de dichtheid groter en gaat het weer dalen, zo circuleert het.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
70malossi 7-10-01?17:23 Print reply
Posts: 4176
maar heb jij nou gewoon een lc cilinder op een ac blok zitten??????
of begrijp ik het niet goed.
en zo ja,laat dan maar eens weten hoe dat werkt.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 7-10-01?17:27 Print reply
Posts: 4176
i kweed dus niet hoe die edit funktie werkt.

maaaar.

kan i kdus gewoon een (ik zeg maar wat) 110 malossi lc op een 80 cc ac blok planten,radiatuer met slangen aansluiten en daar de een of andere electrieke pomp tussne keilen.en waar zluit ik die pomp dan op aan kwa elec?
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
verwijderd 7-10-01?17:51 Print reply
Posts: 4082
nee, dat past niet hans, die lc zeta is speciaal gemaakt voor mt/mb
 

Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved