Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17542 - derbi senda
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 12776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart-DRD 21-4-2004 0:26 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tha derbi master

ik raad aan om er in ieder geval een andere uitlaat onder te gooien, want dat is veel beter voor je motorblok, maar Wil je dan niet zo heel hard kun je prop in de uitlaat doewn en dan kun je grootte van prop aanpassuh aan welke snelheid je wilt rijduh!

aanrader is de mk onderlangs! heb ik zelf oowk en rijd super(70km/h), vriend van mij had oowk derbi maar hield std uitlaat en dikkere bocht en die had uiteindelijk hele motorblok kapot omdat ut toch niet goed bleek te zijn.

en uiteraard moet je met andere uitlaat btje afstelwerk vertonen,zoals grotere sproeier en dergelijke, maar dit spreekt voorzich.

Het heeft geen zin om vertanding te gaan veranderen!


MK onderlangs??

weet je wel waarvoor die bedoeld zijn??

die zijn voor hoooogtoerige cilinders.. tot 15000RPM.. haal je met je ori cil echt geen superprestaties mee..

geen power onderin enzo,

nee als je andere uitlaat wil, kies dan voor een leovinci v6 of gianellie-conti

 
stom stuk ei uit blik...
Twenteboer 21-4-2004 8:13 Print reply

Posts: 1002
Weet iemand iets over de big one uitlaat?? prestaties enzo

Dit bericht is ge-edit door Twenteboer op 21-4-2004 8:14
 
kpotappel86 21-4-2004 9:27 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

ik had origineel sproeier 55 erin.

senda sm met 14-53 er ori onder. liep 45 recht uit de winkel

technigas uitlaat met 72 sproeier loopt lekker, 13-70 vertanding, (nu 14-70)

begin al te denken dat mijn 72 sproeier al vrij klein is.


ik zou rond de 13 53 gaan zitten hoor of 14 53 ipv da 70 tands achter tandwiel looopt wel kut... ik wou da ook niet geloven maar dit rijdt lekkerder hoor 13 53... ik heb het zelfde blok als jou(geloof ik)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
kpotappel86 21-4-2004 9:29 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer

Weet iemand iets over de big one uitlaat?? prestaties enzo

Dit bericht is ge-edit door Twenteboer op 21-4-2004 8:14


heb iemand er meej zien rijden op zon drd denk ik (sm van derbi)loopt wel lekker ja... ook wel mooie demper vind ik, ook wel vet geluid dus kopen die pijp + demper
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
NehcslowZ 21-4-2004 9:30 Print reply

Posts: 1551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


heb iemand er meej zien rijden op zon drd denk ik (sm van derbi)loopt wel lekker ja... ook wel mooie demper vind ik, ook wel vet geluid dus kopen die pijp + demper


goede beredenering
 
kpotappel86 21-4-2004 9:33 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NehcslowZ

[...]


goede beredenering


dat vond ik er gewoon van ben wel eerlijk E
heb er best wel spijt vand ak hem ook nie gekocht heb eigenlijk...(ipv me nieuwe mk loopt ook wel goed hoor)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
kpotappel86 21-4-2004 9:38 Print reply

Posts: 2679
yasuni is ook wel goed toch... ik wou die eerst halen maar was fucking duur voor me zulu... dus mk geworden...

die ik bedoelde met die mooie demper is de firebox uitlaat maar de bigone rijdt ook wel netjes

maar als je iedereen moet geloven is de gianelli conti de beste... tis een kut uitlaat om te monteren ophang punten passen niet enzo... tis namelijk met een losse flens en veren vind het systeem van de mk stukken beter

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 21-4-2004 9:56
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de scootergek 21-4-2004 9:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tha derbi master

ik raad aan om er in ieder geval een andere uitlaat onder te gooien, want dat is veel beter voor je motorblok, maar Wil je dan niet zo heel hard kun je prop in de uitlaat doewn en dan kun je grootte van prop aanpassuh aan welke snelheid je wilt rijduh!

aanrader is de mk onderlangs! heb ik zelf oowk en rijd super(70km/h), vriend van mij had oowk derbi maar hield std uitlaat en dikkere bocht en die had uiteindelijk hele motorblok kapot omdat ut toch niet goed bleek te zijn.

en uiteraard moet je met andere uitlaat btje afstelwerk vertonen,zoals grotere sproeier en dergelijke, maar dit spreekt voorzich.

Het heeft geen zin om vertanding te gaan veranderen!


motorblok kapot door begrensd rijden? ligt eerder aan de rijder als aan het blok. en vertanding niet aanpassen? dus jij wou lekker met overtoeren gaan rijden, neej dan is het niet gek dat je blok kapot loopt. die ori vertanding is gigantisch kort en zodra je iets veranderd begint hij overtoeren te maken, dus toch wel ff twv aanpassen.
 
Honda RC-33
kpotappel86 21-4-2004 10:03 Print reply

Posts: 2679
ik vond da ook beetje vage reply ja... draait toch alleen maar minder toeren en verdeelde powerband kan best goed lopen(power onderin heb je vaak meer)maar je powerband heb je niet echt het is dus verdeeld... maar pas je alles goed aan dus ook tw en luchtfilter en sproeier en bochtje
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de scootergek 21-4-2004 10:04 Print reply

Posts: 8916
ik rijd ook met een originele uitlaat op een 70 gilardoni w-poorter, sommige mensen zeggen ook dat dat slecht is, maar het rijd best lekker, behoorlijk veel power, in ieder geval wheelie power het voorbeeld wat ik geef is wel mijn typhoon, dus een scooter

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 21-4-2004 10:06
 
Honda RC-33
kpotappel86 21-4-2004 10:14 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik rijd ook met een originele uitlaat op een 70 gilardoni w-poorter, sommige mensen zeggen ook dat dat slecht is, maar het rijd best lekker, behoorlijk veel power, in ieder geval wheelie power het voorbeeld wat ik geef is wel mijn typhoon, dus een scooter

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 21-4-2004 10:06


heb wel lekker koppel en brede powerband... maar je top is wel wat lager hoor op een schakel...
op een scootie ook wel trouwens...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 21-4-2004 10:15
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de scootergek 21-4-2004 10:14 Print reply

Posts: 8916
dit is het senda topic
 
Honda RC-33
kpotappel86 21-4-2004 10:23 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

dit is het senda topic


is al ge-edit

nog even over de leo v6 dit is niet echt bijzonder deze uitlaat wel lage powerband begint vroeg dus en top toeren zijn niet zo hoog maar met tegenwind etc trek je het makkelijker dan met zon hoge toeren pijp(conti ofzo)

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 21-4-2004 13:28
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Abarth-500 21-4-2004 19:36 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yeah


je kunt beter niet met je vertanding gaan kloten want dan trekt ie voor geen meter meer




ligt er maar net aan hoe je hem vertand....

en als jij zo'n derbi hebt met standaard een 72 tands tandwiel erop heeft het wel degelijk nut...
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
-jaZper- 21-4-2004 19:38 Print reply

Posts: 3841
er kan gelukkig weer gepost worden, hopelijk dit keer zonder die martin
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 12776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved