Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen Blok derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17536 - problemen Blok derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mark Mtx 7-4-2004 17:03 Print topicpost
Posts: 564
kheb derbi senda sm

heeft nu 22.000 km gelopen met dunne bocht en heb nu 1000km dikke bocht er op

loopt dus zo'n 90

nu begint de versnelligsbak problemen te krijgen en ook de koppeling

soms zet ik hem uit en zet ik hem in de 1e en koppeling in probeer hem te drukken lukt nie want achterwiel blokkeert.ook als ik achter een auto bijv.rij en koppeling in knijp en rem en weer los laat zegt ie opeens grrrr ijzer op ijzer geluid koppeling slipt verder niet ofzo.

dan de versnellings bak ik kick em an zet hem in de een en dan doet ie soms rikketik tik en dan in de versnelling net alsof ie er overheen ratelt en niet goed pakt ook overschakelen gaat niet zo fijn je voelt hem der echt in gaan.ook als je rijd in lage toeren onder de 6000ong,en ik geef geen gas en dan volgas in een keer BAK!! klapt ie elke keer met gas geven.

verder zit er genoeg olie in het blokkie

khoop dat iemand weet hoe dit zit hoop dat ie niet aan revisatie toe is eigelijk zat ik niet op te wachten


 
HONDA rulez

ties 7-4-2004 18:07 Print reply
Posts: 1333
raar probleem maar je rijdt nooit 90 met dikke bocht. hooguit 80 ofzo. maar klinkt als iets kapot in je koppeling of versnelling bak. ik zou de carterkap er maar afhalen. dan kan je zien wat er kapot is.
 
Marthin 7-4-2004 18:09 Print reply

Posts: 6164
ik denk dat je iets in de versnellingsbak niet goed hebt zitten.
 
Gilera Gsm 7-4-2004 18:10 Print reply

Posts: 2376
Gewoon ff blok ophalen en kijken wat er mis is. Misschien zit er iets los of zijn je lagers gaar.
 
brommercrazy 7-4-2004 18:37 Print reply

Posts: 2594
22.000 km , wordt toch tijd om een keer te reviseren.
 
2wheels[jurg] 7-4-2004 18:39 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

raar probleem maar je rijdt nooit 90 met dikke bocht. hooguit 80 ofzo. maar klinkt als iets kapot in je koppeling of versnelling bak. ik zou de carterkap er maar afhalen. dan kan je zien wat er kapot is.


hier rijd er een 100/110 met dikke bocht
 
Bullet 7-4-2004 18:42 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]

[...]


hier rijd er een 100/110 met dikke bocht


std uitlaat met grotere bocht?
 
**My BungHole Will Speak Now**
Luc 7-4-2004 18:54 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

raar probleem maar je rijdt nooit 90 met dikke bocht. hooguit 80 ofzo. maar klinkt als iets kapot in je koppeling of versnelling bak. ik zou de carterkap er maar afhalen. dan kan je zien wat er kapot is.


dacht je dat?
mijn derbi, met snel uitlaatje rijd 100-105 op autoteller
jij zult wss wel de "slome" versie cilinder hebben; de 50cc opdruk



Maargoed, komt niet vaak voor dat derbi blok problemen heeft

maar ik denk dat de koppeling gaar is, en de versnellingsbak niet zo'n probleem is..

zou eerst koppelingsplaten vervangen, en dan nog eens kijken, anders is een revisatie nog niet zo verkeerd

Dit bericht is ge-edit door Luc op 7-4-2004 18:55
 
Pistonpen Paultje 7-4-2004 18:55 Print reply

Posts: 8678
Wss koppelingshuis naar del knoppos ofzo. Ff open flexen en blieken of er iets van te maken is...

En dat stotteren kan goed bougiedop zijn.

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 7-4-2004 18:55
 
ties 7-4-2004 19:07 Print reply
Posts: 1333
ik heb de 49cc versie(2001) maar kan nooit dat je met die uitlaat harder als 80 gaat ding draait niet meer als 8k in ze 5 en ze 6. misschien dat die van mij zo extreem licht vertand is ofzo?.
maar haal gewoon je blok open ik heb nu 15k op de teller staan. en nog geen een probleem waarvan ie 10k ontgrenst is.
 
Bazz -> DRD 7-4-2004 19:55 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

ik heb de 49cc versie(2001) maar kan nooit dat je met die uitlaat harder als 80 gaat ding draait niet meer als 8k in ze 5 en ze 6. misschien dat die van mij zo extreem licht vertand is ofzo?.
maar haal gewoon je blok open ik heb nu 15k op de teller staan. en nog geen een probleem waarvan ie 10k ontgrenst is.

Ik rij met ori vertanding en de rest ori onbegrenst ongeveer 85 (nsr en rieju teller) op ongeveer 8k toeren.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
ties 7-4-2004 21:16 Print reply
Posts: 1333
ik rij met 13-52 bijna 80 op de teller. en draai dan 8k. voor de wind 9k. maar in ze vrij draait ie er 11,5k. ga me cath er ook binnekort uithalen.
 
koen-z 7-4-2004 21:27 Print reply

Posts: 3702
naja ties heb gelijk.

enne teller wijkt beetje af..

kdenk dat die kerel die 100 reed snelle kilometerteller verhouding had..
 
Arjan 7-4-2004 21:43 Print reply

Posts: 2483
het ging toch niet om de snelheid?
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Apriliars105 7-4-2004 21:44 Print reply

Posts: 6111
oh oh oh oh oh oh oh oh ohohohoh het is ook altijd wat met die derbi's...

Doe net als ik, verkoop de derbi en koop een aprilia
 
As finishing touch, God created the Dutch
Arjan 7-4-2004 21:49 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

oh oh oh oh oh oh oh oh ohohohoh het is ook altijd wat met die derbi's...

Doe net als ik, verkoop de derbi en koop een aprilia


had jij ook problemen dan?
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei

Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved