Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan carterinlaat puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17519 - membraan carterinlaat puch
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 9280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 16-4-2004 13:52 Print reply

Posts: 14825
Spoelers 2maal zo groot

btw, ik zou doorlaat naar je carter ongeveer 115% opp maken van je carb... ik moet het ff opzoeken.. maar maak hem niet te groot
verder egaal laten verlopen, en een stuffer gebruiken voor de gebieden waar geen mengsel langs hoeft te stromen..

leuk gedaan btw, waarom alleen aan de binnenkant gelast trouwens?
 
mBeter 16-4-2004 14:01 Print reply

Posts: 983


je wou ding monster aanpassen, haha
nee uitlaat moet niet omhoog zeijeze in het tunen topic kijk maar eens; men eerste bedoeling was om de gaten in de zuiger groter te maken en uitlaat uitvijlen en zuiger iets lichter maken, heb nu uitgerekent dt de uitlaat 30,60 breed mag zijn
 
gSuper?
mBeter 30-4-2004 16:58 Print reply

Posts: 983
vervolg; het loopt hier de foto's.
heb er een 4kleps in met carbonkleppen
jammer dat ik de uitlaat half in elkaar heb moeten stampen omdat ie niet langs de carb kon lopen daar gaat je terugslag:(
met aanlopen stond de stationair schroef bijna helemaal in dus ging lekker dat starten maar startte wel gelijk.
<en kan de mod ff de titel veranderen in membraan carter inlaat want wie gaat er nou zoeken op membraamcarterinlaat is wel handige info>





en ja het ljkt op een stuk schoen dat spruitstuk, van binnen is ie veeel mooier


Dit bericht is ge-edit door mBeter op 30-4-2004 17:05
 
gSuper?
mBeter 30-4-2004 17:01 Print reply

Posts: 983


Dit bericht is ge-edit door mBeter op 30-4-2004 17:02
 
gSuper?
RS_70_power 30-4-2004 17:16 Print reply

Posts: 1990
ziet er geinig uit , succes er nog mee
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Wizzel 30-4-2004 17:53 Print reply

Posts: 100
leuk gedaan, spruitstuk is alleen minder, ken je er niet een van mb verslijpen en verdraaien?
voor de rest mooi gelukt!

ik ben nu bezig met ontsteking van mb erop te leggen, cdi erop

 
mBeter 30-4-2004 19:21 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wizzel

leuk gedaan, spruitstuk is alleen minder, ken je er niet een van mb verslijpen en verdraaien?
voor de rest mooi gelukt!

ik ben nu bezig met ontsteking van mb erop te leggen, cdi erop



spruitstuk heb ik ff op school in mekaar gelast hij is best gestroomlijnt daar gaat et om al is ie nog niet zo symetrisch, en dat verdraaien tja moet je weer alu lassen en dat kost weer meer tijd.. wat ga je allemaal gebruiken van een mb onts. dan ?
 
gSuper?
John Huijben 30-4-2004 19:21 Print reply

Posts: 2433
hoe heb je de inlaatpooren(en) van je cilinder dichtgemaakt ?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
2wheels[jurg] 30-4-2004 19:34 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

hoe heb je de inlaatpooren(en) van je cilinder dichtgemaakt ?


kijk is goed op de laatste foto of de 2e foto

Dit bericht is ge-edit door 2wheels[jurg] op 30-4-2004 19:35
 
mBeter 30-4-2004 22:32 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

hoe heb je de inlaatpooren(en) van je cilinder dichtgemaakt ?


heb daaronder nog een soort passing van de poort ingemaakt die misschien 80% afdicht van dat volume.
 
gSuper?
Wizzel 1-5-2004 0:21 Print reply

Posts: 100
ja externe bobine, cdi, spoelen, grondplaat en denk zelfs vliegwiel.. eigenlijk alles dus

maar moet dan wel perfect conisch opvul-busje hebben omdat krukas van puch veel dunner is.
op school kijken of ik het van RVS kan draaien, en ook meteen me vliegwiel wat lichter afdraaien.

dan ben ik me contactpunten kwijt en wordt me ontsteking vervroegd bij hoge toeren, en ontsteking wat stabieler door bobine.

maar tis maar te zien of het gaat lukken...
zal dan ook is wa foto's posten als ik mogelijkheid tot digicam heb.
 
arie-de-arier 1-5-2004 0:48 Print reply

Posts: 10000
koop dan gelijk hpi en maak die opmaat

ok ja dat is iets duurder

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 1-5-2004 0:50
 
Allah is beter
mBeter 1-5-2004 11:56 Print reply

Posts: 983
er is ook elektronische ontsteking te koop voor puch nog simpeler maar ben benieuwd of het goed loopt.. hoe weet je dan wanneer de magneet langs de spoel komt, timing dus das heel anders bij puch denk ik ? de boutgaten.
ik heb bij men eigen honda ook vliegwiel afgedraaid van 1150 gram naar 870 zoiets en van de puch heb ik een vliegwiel ^zie foto van 850 gram naar 580 gram.

 
gSuper?
Wizzel 2-5-2004 18:13 Print reply

Posts: 100
ja HPI vindt ik te duur dus wil zelf iets van electrische ontsteking maken, schijnt ook dat de motoplat ontsteking van Zundapp erinpast...

waar heb je die elec. ontsteking voor puch zien staan dan... ben alleen nog maar HPI tegengekomen

maar ga denk toch met MB ontsteking doen, en dan kijken of ik de grondplaat op maat kan maken.
anders kan ik hem toch altijd nog door vliegwiel verdraaien, afstellen 17 graden voor BDP geloof ik.

moet denk wel lukken zolang ik het juiste opvulbusje gedraaid krijg, en dan ook meteen maar me vliegwiel afdraaien.
 

Dit topic is 9280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved