Tsxdude AKU MicheL |
7-4-2004 12:29 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
is al eens topic over weest...
stfu overal is al een topic over geweest
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Honda MBX80 |
7-4-2004 12:58 |
Posts: 258 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
allereerst wil ik zeggen dat het membraaN is en niet membraam, ten 2e is de carburateur naar voren beter, zo staat hij in de wind en komt de lucht er zo in( wel zorgen voor een GOED filter ) ten 3e kun je gewoon een standaard membraan gebruiken met carbonnen kleppen, das goed genoeg.
Als je je carburateur naar voren zet, krijg je druk in je carburateur, en dat wil je niet.
|
|
|
|
Hans F |
7-4-2004 12:59 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
edit: bedoel je dat het membraan brak is of dat een mt membraan zowieso niet goed is, komen wrschnlk nog carbonnen in
ik ben niet echt weg van de vorm van het mt membraan
|
|
|
|
bart de scootergek |
7-4-2004 13:08 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
[...]
Als je je carburateur naar voren zet, krijg je druk in je carburateur, en dat wil je niet.
hmm ik heb hier thuis een boekje liggen met een plaatje van een race kreidler erin uit de sobw, en die heeft hem toch ook naar voren staan.
edit: als membraan kun je ook nog zon adige symetrisch 4-kleps pakken, die zijn ook wel goed.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 7-4-2004 13:09
|
|
Honda RC-33 |
|
Honda MBX80 |
7-4-2004 13:50 |
Posts: 258 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
[...]
hmm ik heb hier thuis een boekje liggen met een plaatje van een race kreidler erin uit de sobw, en die heeft hem toch ook naar voren staan.
edit: als membraan kun je ook nog zon adige symetrisch 4-kleps pakken, die zijn ook wel goed.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 7-4-2004 13:09
Dat het op die racer zit kan best, maar het kan ook om te proberen zijn, want als je het niet probeert weet je t ook niet,
|
|
|
|
jaZper |
7-4-2004 16:27 |
Posts: 6 |
he jos dat heb je netjes gedaan jongen, die puch moet wel gaan lopen zeg.
wat voor een carburateur ga je eronder maken?
|
|
Dit profiel staat vanaf nu op slot, en de (temp)bans zijn gevallen. goed bezig nick, als ik ook maar 1 ding fout heb gedaan meld me dat dan, eerst bewijs want dit slaat nergens op |
|
kpotappel86 |
7-4-2004 16:33 |
Posts: 2679 |
vast een originele bing 12mm hahahaha
neej ik zou gaan voor 18mm +
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
mBeter |
7-4-2004 22:33 |
Posts: 983 |
haha een 19,5
ik zet em naar voren en dan maar ik een slang van ong. 10cm naar de airbox die als je rijdt de lucht erin krijgt en dan krijg je alleen de lucht in de carb als ie dat vraagt. als ie het niet vraagt komt de lucht er moeilijk in omdat er ook wat weerstand zit in het filtermat.
|
|
gSuper? |
|
arie-de-arier |
7-4-2004 22:39 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
[...]
Dat het op die racer zit kan best, maar het kan ook om te proberen zijn, want als je het niet probeert weet je t ook niet,
ohnee een geforceerde gasflow, shit dan ga je echt 10 kmpuur langzamer
|
|
Allah is beter |
|
Honda MBX80 |
8-4-2004 21:34 |
Posts: 258 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
ohnee een geforceerde gasflow, shit dan ga je echt 10 kmpuur langzamer
Dat zal wel meevallen, maar alle btjes helpen, en als je er geen verstand van hebt moet je er niet over beginnen .
Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 8-4-2004 21:34
|
|
|
|
mBeter |
15-4-2004 19:01 |
Posts: 983 |
zo daar zijn we weer met nieuwe plaatjes (gelukkig) heb dus op school heel wat aan het carter gewerkt en laten lassen door een leraar, hij had al bijna de moed opgegeven omdat et eerst niet goed hechtte maar toch daarna ging et wel goed wel heel langzaam. het is tig wisselspanning gelast met silicium alu toevoeging.
aan de binnekant van het inlaatstuk, moet nu wel beetje vanaf slijpen omdat het membraan er tegaan komt, en er zitten 2 kleine gaatjes in, ik heb er water ingezet en na een bapaalde tijd begon het er toch onderuit te lopen, dit vul ik wel op met vloei. pakking. is niet kromgetrokken door voorverwarmen
zal het gat zo ver mogelijk naar achter maken? voor de beste flow
|
|
gSuper? |
|
mBeter |
16-4-2004 13:35 |
Posts: 983 |
heb nu nog een probleempje: ik wil het liefst die las laten zitten ivm nog meer gaten en verzwakking vd las. en als ik daarboven tussen het membraam en inlaatstuk triplex opvul dan heb ik veel ruimte naast de membraankleppen zeg maar kan ik dat ook ergens mee opvullen, wel bedenken dat daar elke slag een keer onderdruk en overdruk is!
is wou het gat eigenlijk ongveer 1,5 bij 2cm maken zal dit te groot zijn voor een puchje?
|
|
gSuper? |
|
-jaZper- |
16-4-2004 13:38 |
Posts: 3841 |
zozo, netjes gedaan jos, wel toevallig dat dat rechter tapdraad hoekje precies in het carter valt, nu nog dat carter open maken
|
|
groene motoren gaan harder |
|
mBeter |
16-4-2004 13:41 |
Posts: 983 |
ja nog ideeen hoe groot ik die zal maken? wat zal een puchie trekken... met 19mm hea
en kijk jij als kenner is in het tunen topic voor mijn cillie heb nu de carterspoelers al 2 maal groter en nu nog in de cil alles spits maken
|
|
gSuper? |
|
-jaZper- |
16-4-2004 13:46 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
ja nog ideeen hoe groot ik die zal maken? wat zal een puchie trekken... met 19mm hea
en kijk jij als kenner is in het tunen topic voor mijn cillie heb nu de carterspoelers al 2 maal groter en nu nog in de cil alles spits maken
en je had er een 70cc cilinder op? dan zal 19mm wel enorm hard trekken, als ik ff tijd heb kan ik wel ff langs komen, om je koppeling aan te passen, en heb je de uitlaat poort al hoger gezet?
|
|
groene motoren gaan harder |
|