Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan carterinlaat puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 606 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17519 - membraan carterinlaat puch
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mBeter 6-4-2004 21:36 Print topicpost

Posts: 983
ik ben bezig met het maken van een mb membraam carter inlaat voor men puch blok die op de minibike zit heb vandaag 6 uur gezaagd gevijlt geschuurd en gesloopt en nu heb ik dus het stukje membraamhouder uit een cilinder, kheb ook al dat hokje op het blok eraf gezaagd waar de draden uitkomen.
had een paar vraagjes

*hij kan niet over zijwaarts erop dus moet in langsrichting, dan doe ik em wel naar links toe omdat r. de uitlaat zit. zal het dan veel uitmaken welke kant de carb. uitgaat. (naar voor of naar achter) spruitstuk las ik toch zelf.

*moet ie inlaat zo ver mogelijk naar achter zitten voor de beste stoming?

en iemand nog ervaring met honda membramen?
fotos volgen wel en als ie helemaal af is zal ik zeggen of ie snel is of nie

edit: membraan volgens de kenners

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 6-4-2004 23:05

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 30-4-2004 17:11
 
gSuper?

bart de scootergek 6-4-2004 22:50 Print reply

Posts: 8916
allereerst wil ik zeggen dat het membraaN is en niet membraam, ten 2e is de carburateur naar voren beter, zo staat hij in de wind en komt de lucht er zo in( wel zorgen voor een GOED filter ) ten 3e kun je gewoon een standaard membraan gebruiken met carbonnen kleppen, das goed genoeg.
 
Honda RC-33
mBeter 6-4-2004 23:03 Print reply

Posts: 983
ten 2de dan ff kleine discussie over membra-en
op sites enzo staat membraam en bijna iedereen spreekt het ook zo uit. ook in men autotechniek boek.. waar komt membraan dan vandaan?
en ik maak dan een airbox voorin die de lucht opvangt.
volgens mij maakt een 2kleps idd niet zo veel uit en dan vooral niet bij puch

 
gSuper?
bart de scootergek 6-4-2004 23:06 Print reply

Posts: 8916
membraan, zoek maar op in een woordenboek, betekent iets van dun vliesje ofzo. kijk maar in een willekeurig biologie boek, daar komt het woord vandaan denk ik dan.
 
Honda RC-33
koen-z 6-4-2004 23:06 Print reply

Posts: 3702
is al eens topic over weest...
 
koen-z 6-4-2004 23:08 Print reply

Posts: 3702
maarre je moet wel ff nadenken hoe je hem ga monteren. ga je allu las ofzo? ale materialen trillen bijna los..
 
mBeter 6-4-2004 23:11 Print reply

Posts: 983
oh ja je had hem met lijm vastgezet he..
hij komt bij mij iig verder naar achter te liggen voor een betere stroming.
misschien is hardsolderen een optie wordt anders wel gelast al beweert me pa dat alu NIET te lassen is en hij werkt bij een metaal bew. bedrijf.

ben hier een dagje mee bezig geweest

zo moet ie komen ong

veel te veel werk met een botte zaag

ouwe spruitstuk
en ik weet dat ik carbonaatjes moet hebben

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 6-4-2004 23:16

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 7-4-2004 10:45

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 7-4-2004 22:59
 
gSuper?
arie-de-arier 6-4-2004 23:16 Print reply

Posts: 10000
alu niet te lassen?

qoute van 5 min geleden

Quote:

mark zegt:
oplassen van carters kost me 1x kissie heineken
mark zegt:
(alu lassen=DUUR)
mark zegt:

ruben - cannabis sativa hollandica zegt:
haha
mark zegt:
collega van me maat zijn pa kan dat heeeeel goed




 
Allah is beter
mBeter 6-4-2004 23:17 Print reply

Posts: 983
haha ik zeg ook tegen em dat et wel te lassen is!
en weet je ook iets van hardsolderen.
edit
dit heb ik net van inet Aluminium en alle legeringen van aluminium hebben een oxydehuid, waarvan het smeltpunt boven dat van het onderliggende aluminium ligt, terwijl het gewicht ervan hoger is. Dit kan dus problemen geven bij hardsolderen van aluminium, omdat er weinig ruimte is tussen de smelttemperatuur van zuiver aluminium (660?C) en bijvoorbeeld het aluminium hardsoldeer AISi 12 (57~585?C).
De zilverachtige doffe oxydehuid waarschuwt niet door verkleuring en plotseling kan de oxydehuid inzakken en vloeit het onderliggende aluminium van het werkstuk weg.

conclusie: leraar kunt U me even helpen met opvoeren

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 6-4-2004 23:25
 
gSuper?
Lawrence 7-4-2004 0:06 Print reply

Posts: 663
alu is goed te lassen met een AC TIG machine, of met een daarvoor geschikt MIG apparaat(al komt bij de laatste de instellingen wel heeeeel erg nauw..).

De oxide huid: het smeltpunt van alu oxide ligt dacht ik vlakbij het kookpunt van alu. tegen de tijd dat je door de oxidehuid heen bent kan je een goede las dus wel vergeten.

Borstel voor je alu gaat lassen je werkstuk dus helemaal schoon, met een staalborstel die alleen daarvoor gebruikt wordt!

Ik weet nix over het (hard)solderen van alu...
 
Neonlampje 7-4-2004 0:14 Print reply

Posts: 14825
Aluminium solderen:
Alutite, best wel te doen, maar niet voor echt grote oppervlakken.. meer voor een scheurtje ofzo.

meer info:
http://www.alutite-world.com/

met Mig is alu ook wel te lassen, maar dat komt idd erg nauw, en je moet er ook net t goede aparaat voor hebben... oxide laag is echt een bitch van alu, ben je er net door heen... smelt je zo een gat ter grootte van een groot uitgevallen pingpongbal in je werkstuk.. dan baal je wel moet ik toegeven


 
RS_70_power 7-4-2004 9:20 Print reply

Posts: 1990
toch gewoon aluminium lassen met TIG ?!?!?!
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
mBeter 7-4-2004 10:40 Print reply

Posts: 983
zie ik daar nou staan op alutite-world.com dat de oxidehuid pas smelt bij 2000 graden?!? das niet bepaald gunstig.
ik denk dat ik gewoon naar een lasbedrijf ga die het van de binnenkant vh carter last voor een laag prijsje.
of men leraar moet heel erg overtuigd zijn dat het met hardsolderen ook lukt, heb iig wel platen alu gezien die heel mooi gelast waren op school... maar zon blokje is rotzooi met silicium en sjit dus misschien is dat de boosdoener.

ben benieuwd hoe het uitpakt 4x grotere inlaat en bij 180 graden al aanzuigen ipv 90?
 
gSuper?
Neonlampje 7-4-2004 11:10 Print reply

Posts: 14825
180 duration? ik zou eerst voor 140 a 150 ofzo gaan

Verder vind ik het mooi projectje! wil het eindresultaat wel graag zien

Btw: snap je nu waarom alu lassen zo vervelend is, gezien die temperatuur?
 
Hans F 7-4-2004 11:15 Print reply
Posts: 4326
alleen jammer dat je er zo'n gaar mt membraan inzet
 
mBeter 7-4-2004 11:16 Print reply

Posts: 983
maar als er enige onderdruk is dan zal het membraan al openen en dan al aanzuigen terwijl die andere op cil de zuiger 100 graden verder pas bij de inlaat poort zit.
hoop dat het lukt met lassen anders popnagelen
edit: bedoel je dat het membraan brak is of dat een mt membraan zowieso niet goed is, komen wrschnlk nog carbonnen in

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 7-4-2004 11:18
 
gSuper?

Dit topic is 9279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved