Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch doet vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17517 - puch doet vaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbrulezzz 6-4-2004 21:01 Print topicpost

Posts: 2084
eey

Een maat van mij heeft dus een puch maxi.
en hij heeft er geen verstand van.
Dus ik ben bezig met afstellen en repareren.

DE onsteking staat 17 graden voor het BDP(is goed). Voor de rest carburateur na gekeken en de cil er ff af getrokken en de uitlaat gemaakt.

Das nu allemaal in orde toch wil die niet harder dan 35 km/h.
Ook trekt hij belabbert op.
Er zit nu een bougie van NGK in (hittegraad 6).

Verder kan ik de bougie niet echt aflezen (wat voor kleur de bougie is).
dit omdat de bougie verkeerd is?!!??

Maargoed ik heb dus al verschillende sproeiers gehad van 54,56,58,60,62,68,70,72,74 maar op al deze sproeiers doet hij ut even slecht maar op 68 lijkt hij het het beste te doen.

De cilinder heeft een doorsnede van 38mm = 50cc?!

verder kan het zijn dat de contact puntjes zijn ingebrand en dat de puch daarom belabbert loopt?

graag advies, want het word toch irritant nu.
zeker omdat ik zelf 2 puchjes heb gehad en die kreeg ik altijd gemaakt.


 
MB racing

Blorn 6-4-2004 21:07 Print reply

Posts: 13825
Loopt wel goed, maar rijd voor geen meter? Dan ligt het aan je koppeling.
 
mbrulezzz 6-4-2004 21:11 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Loopt wel goed, maar rijd voor geen meter? Dan ligt het aan je koppeling.


ik had zelf dus deze mogelijkheden:
-of de contact puntjes,
-of valse lucht bij de kruskas keering achter t vliewiel
-of idd de koppeling.

maar k moet dus eerst maar is keer de koppeling bekijken?
 
MB racing
mr.honda 6-4-2004 21:25 Print reply
Posts: 323
contactpuntjes zijn vaak slecht bij een puch. ff nieuwe dr in en hij rijd vaak weer veel beter
 
mbrulezzz 6-4-2004 21:28 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr.honda

contactpuntjes zijn vaak slecht bij een puch. ff nieuwe dr in en hij rijd vaak weer veel beter


dit heb ik bij mijn eigen 2 puchs nooit vervangen.
en mijn puchjes reden allebij 65 en trokken lekker op.

maargoed hoe zie je of die puntjes slecht of in zijn gesleten?
 
MB racing
mbrulezzz 8-4-2004 23:32 Print reply

Posts: 2084
ik heb dus nu het blok uit elkaar.

het volgende heb ik geconstateerd:

- De contactpuntjes zijn vreemd(=in de ene zit een kuiltje, en in de andere zit juist een hobbeltje.)
(=is dit nu ingebrand?)
- de onstekings spoel en de lichtspoel zijn heel erg vet.

zorgen deze 2 factoren er wss voor dat hij zo slecht rijd?

ook wil ik de koppelings platen ff bekijken om te zien in welke staat deze zijn.
nu kijk ik al tegen nr: 8 aan.

(deze koppeling zat er niet in maar k kan zo laten zien tegen welk onderdeel k aankijk. maar het is dus wel een andere koppeling)


die ik er niet uitkrijg......
die hoord er zo toch bijna uit te vallen

ook is er bij het open maken v/h blok wat uitgevallen en nu weet ik niet hoe het hoort te zitten.

dus wil ik graag exploded views daar van.
het betreft dus een puch maxi KICKSTART blok.

EN NEE HET STAAT NIET IN KB,FAQ, OF BIJ SEARCH ANDERS ZOU IK HET NIET VRAGEN




Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 8-4-2004 23:33
 
MB racing
Saknet 8-4-2004 23:36 Print reply

Posts: 10355
ff in links sectie kijken bij puch sites

http://puchmaxi.dsv.nl/maxitechnics.html

Dit bericht is ge-edit door barteld op 8-4-2004 23:37
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kpotappel86 8-4-2004 23:38 Print reply

Posts: 2679
je koppeling kun je eruit trekken met twee m6 bouten en zon beugeltje waarmee je je stuur inklemt bij een puch... wat er bij jou is uitgevallen is denk ik da kleine pennetje in de voorplaat...

maar ik zou denk ik ook wel even je puntjers vervangen en een nieuwe bougie halen een 7 ofzo dan...

en maak anders je spoelen even vetvrij... vooral de punten waar je de draden aan verbindt
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mbrulezzz 8-4-2004 23:44 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

ff in links sectie kijken bij puch sites

http://puchmaxi.dsv.nl/maxitechnics.html

Dit bericht is ge-edit door barteld op 8-4-2004 23:37


heb ik al gekeken.....
maar toch bedankt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

je koppeling kun je eruit trekken met twee m6 bouten en wat er bij jou is uitgevallen is denk ik da kleine pennetje in de voorplaat...

maar ik zou denk ik ook wel even je puntjers vervangen en een nieuwe bougie halen een 7 ofzo dan...

en maak anders je spoelen even vetvrij... vooral de punten waar je de draden aan verbindt


en met zon beugeltje (waarmee je je stuur inklemt bij een puch ) kan je um er gewoon uittrekken??

bij mn aanloop puchjes kon k het er altijd zo uit wippe en nu gaat ie er nie zo uit....

en nee is dat pennetje in de voor plaat, tis een ding dat wat tegen moet houde in het kickstart systeem, het drijft teven de koppeling aan tijdens het kicken.

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 8-4-2004 23:45
 
MB racing
Lawrence 8-4-2004 23:44 Print reply

Posts: 663
je zegt dat ie maar 35 rijdt. Draait ie onebelast wel meer toertjes?
 
mbrulezzz 8-4-2004 23:45 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

je zegt dat ie maar 35 rijdt. Draait ie onebelast wel meer toertjes?


ja onbelast lijkt ie wel 60 te gaan.....
en tis niet de twv (14:44)--> niet zwaar
15:42 ofzo is origineel.

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 8-4-2004 23:46
 
MB racing
Lawrence 8-4-2004 23:47 Print reply

Posts: 663
wat is de wat is de speling van de zuigerveren in de cil?
dus zuigerveer haaks in de cil zetten (aanduwen met zuiger) en dan de opening meten(bv met voelermaatjes


 
mbrulezzz 8-4-2004 23:50 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

wat is de wat is de speling van de zuigerveren in de cil?
dus zuigerveer haaks in de cil zetten (aanduwen met zuiger) en dan de opening meten(bv met voelermaatjes




die heb k toevallig net gecheckt...
hoeveel mogen ze maximaal openstaan?

k kijk er nu iig net tussen door.
dus die zijn nog prima d8 ik zo

 
MB racing
Lawrence 8-4-2004 23:55 Print reply

Posts: 663
iets van 0,15mm ofzo
 
kpotappel86 9-4-2004 0:05 Print reply

Posts: 2679
ik trok me koppelingetjes er meestal zo uit met da beugeltje...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Lawrence 9-4-2004 0:06 Print reply

Posts: 663
dee ik ook eens, en toen brak me beugeltje
 

Dit topic is 1738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved