Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aanhanger achter brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17510 - Aanhanger achter brommer
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 6-4-2004 22:06 Print reply

Posts: 2468
Denk dat het allerbeste en goedkoopste een groenbak is, jeweetwel zoon bak waar je compost in dumpt enzo, je maakt een zg. scharnierpunt op je bag. drager en de wielen van de groenbak vervang je door rubberen skelterwielen. Wel kleintjes.
 
arie-de-arier 6-4-2004 22:08 Print reply

Posts: 10000
die moet je dan wel ergens van daan halen, maar ikdenk eerlijk gezegt niet dat dit in totaal korter is als 4 meter
 
Allah is beter
Ollie 6-4-2004 22:11 Print reply

Posts: 2468
Gemeente heh
 
Tijzzz 6-4-2004 22:17 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

[...]


ja en eigenlijk ok nog een dubbelassige aanhanger


Idd, die assen moeten dan ook meedraaien, en dan natuurlijk meteen luchtvering er onder en kom, we maken ook een hydrolicaansluiting op onze brommer zodat je er meteen een kipkarretje van kunt maken. (handig als je die 500kg zand moet lossen) Dan ook maar meteen een hydraulisch achterbord (op zelfde hydraulic aansluiting) en je bent helemaal de man!

(Was ik de remmen nog vergeten? mbv lucht natuurlijk!)

En het is dan ook mooi als je een as kunt optillen als je 'leeg' rondrijd. scheelt weer bandenslijtage

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 6-4-2004 22:19
 
martinus83 6-4-2004 22:18 Print reply

Posts: 3718
fietswiele is nie slim, een steen oid en meteen eenslag in je wiel ..

bij zelfbouw, heb zelf ok al es zitte denke...

gewoon 2 mb wielen ofzo ..maak een stang met draad aan het euiteinde links en rechts,schuif de wielen dr over heen en draai het boeltje vast en denk eraan dat de lagers vrijloop hebben, dus klemmen op de binnenring!!

verder is het verstandig om een beugel over je wielen heen te make ter versteviging van de as en ter bescherming, mss kun je ietsmaken met spatborden ofzo, en iets met vering maken is ok nie al te ingewikkeld maar dan moet je en vrij zware aanhanger hebbe wil hij een beetje veren...

aankoppelpunt, sjah, akn aan achterbrug of onder je kont ofzo, liefst een stang met zo min mogelijk buigingen en bochten enzo...nja spreekt grotendeels almal voor zich ..

fietskar kan ok maar moeje wel een goeie hebbe met iig al geen fietswiele
 
Tijzzz 6-4-2004 22:18 Print reply

Posts: 4215
foutje, quote ipv edit

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 6-4-2004 22:19
 
jackmasterTZR 6-4-2004 22:20 Print reply

Posts: 3062
de kar+lading mag maar 50% wegen van je brommer...weet ik toevallig nog van theorie

 
arie-de-arier 6-4-2004 22:23 Print reply

Posts: 10000
quote knop

2mb wielen houd het denk ik niet echt stabiel ofzo, 1 steen en lekke band? ik weet niet waar jij dan gaat rijden met je karretje? en hoe zwaar was je van plan dat ding te beladen, 50kilo ofzo

kliko bak jatten 5 straten verder op
spelen met de slijptol
schoonwassen
kliko bak plat leggen
asje er door steken, lagertjes steken, gaatjes dicht maken met.. epoxie ofzo, of polyester plamuur dat moet het ook wel houden
4 mammoet skelterwielen
scharnierpunt maken bij de bovenkant van de bak
resultaat
bierbak, kratje past er volgens mij wel in
 
Allah is beter
Blukaap 6-4-2004 22:41 Print reply

Posts: 10006
Ook al over nagedacht dat een fietswiel meestal niet zo geschikt is om >50km/u mee te rijden ?

Dat is al 1 reden waarom ik liever 2 MB wielen (of evt scooterwielen of puchwielen) zou nemen.

Zat er zelf ook aan te denken om iets voor m'n TSX te bouwen, heb ook al iets uit zitten denken, nu nog een keer d'r aan beginnen.
 
Bastila is lief
arie-de-arier 6-4-2004 22:42 Print reply

Posts: 10000
ja dat is waar, beter 4 skoeterwieltjes
 
Allah is beter
MTX 80 RII H 6-4-2004 22:44 Print reply
Posts: 336
bevestiging aan brom kan op verschillende manieren, maar het liefst met een kogelgewricht natuurlijk.

Ik heb vroeger zelf fietskarren in elkaar gebeund, en daar kun je gewoon koppelingen voor kopen. Dan heb je een kogel (voor aan je zadelpen) en een kom (voor aan de kar). Ik weet niet meer hoeveel die dingen kunnen hebben, maar best wel wat, en als je kar maar 50% van je brom mag zijn is dat toch maar 50 kg ongeveer.

Als je bijvoorbeeld een mtx hebt, kun je die kogel aan dat foeilelijke rekje maken op je achterspatbord (als je die nog hebt).

Bij een brommer die flink hoog op zn achterpoten staat, kun je hem ook onder je spatbord maken, aan een beugeltje dat je maakt en vastzet aan je subframe (wel ff opletten dattie niet over de band gaat lopen schuren).

En je kunt natuurlijk die kogel gewoon op je achterbrug maken, en dan een grote bocht in het hengsel van je kar, zodat je nog steeds gewoon de bocht door kunt. Hiervoor moet je hengsel natuurlijk wel een stukje steviger zijn, maar bij nieuwere fietskarren wordt dit principe ook gebruikt.

Als de massa van kar + lading max 50% van de massa van je brom mag zijn, is dat ongeveer 50 kg. Als je er voor zorgt dat de as van de kar in het midden van de bak zit (en dus ongeveer recht onder het zwaartepunt), komt hier de meeste kracht op. Het hengsel hoeft dus echt geen 50 kg te kunnen hebben!

edit:
de wielen natuurlijk het liefste brommerwielen. Deze zijn gebouwd voor deze snelheid (en last).
En hoe groter en breder de band, hoe stabieler je karretje.

Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 6-4-2004 22:48
 
It's a multiple-station rotation installation
Ros 6-4-2004 22:51 Print reply

Posts: 212
moet je zon dubbelassige aanhanger ook nog maken dat de wielen meedraaien voor een kortere bocht
en zorg natuurlijk dat de verlichting ook werkt
 
je rijdt rieju of je rijd niks
KaWaReZ 7-4-2004 0:24 Print reply

Posts: 20582
differentieel ertussenproppen

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
arie-de-arier 7-4-2004 0:32 Print reply

Posts: 10000
of hydrolische aandrijving
 
Allah is beter
Whoopz0r 7-4-2004 9:36 Print reply
Posts: 945
of vering

Maar het makkelijkst is 2 wielen, want met vier wielen stuurt het voor geen meter, of je moet het zo maken dat die voorste wielen ook weer kunnen sturen.

skelterwielen zijn ook zo kapot, volgens mij versplinteren ze al zowat door de centrifugaal kracht.
 
Z

Dit topic is 8676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved