Joscross |
5-4-2004 19:48 |
 Posts: 12501 |
Krukas tunen..
Laat het zootje maar zoals het is
Jij kan het alleen maar verneuken
|
|
|
|
koen-z |
5-4-2004 19:56 |
 Posts: 3702 |
ik denk dat je als je goed kijkt dat je al zeker die dikke ''omdehoek'' rand kan weghalen. kzag keertje verschil tussen snelle carters en ori, daar ws dat ding gewon weg.
|
|
|
|
Lawrence |
5-4-2004 19:59 |
 Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Krukas tunen..
je weet wel dat citta's een krukasgestuurde (/dus roterende) inlaat hebben?
|
|
|
|
koen-z |
5-4-2004 20:06 |
 Posts: 3702 |
ff wazig plaatje gevondne. Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-4-2004 20:07
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-4-2004 20:09
|
|
|
|
mBeter |
5-4-2004 20:26 |
 Posts: 983 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
[...]
je weet wel dat citta's een krukasgestuurde (/dus roterende) inlaat hebben?
hoezo roterend is dat bij het nieuwe model ofzo?
maar met normale blokken zou ik niet aan tunen beginnen en zit nl ook maar 2mm tussen binnenkant carter en buitenlucht
|
|
gSuper? |
|
bart de scootergek |
5-4-2004 20:30 |
 Posts: 8916 |
ze hebben altijd al roterende inlaat gehad, de krukas zelf is zeg maar de roterende schijf, en waneer de uitsparing van de krukas voor de inlaatpoort is kan er pas mengelsel het carter in stromen, dus hij heeft het principe van een roterende inlaat.
|
|
Honda RC-33 |
|
hondacrosser |
5-4-2004 20:33 |
 Posts: 1902 |
help dat ziet er niet echt profesioneel uit
|
|
|
|
mBeter |
5-4-2004 20:33 |
 Posts: 983 |
mmhz zo goed dicht dat toch niet af kan me er wel iets bij voorstellen maar dat dat zo precies gaat... eigenlijk best goed dat ze carter inlaat hebben kun je ze aardig opvoeren
|
|
gSuper? |
|
Blorn |
5-4-2004 20:34 |
 Posts: 13825 |
Blokje is alleen veel te iel.
|
|
|
|
bart de scootergek |
5-4-2004 20:36 |
 Posts: 8916 |
ik heb alleen gezegd dat hij het principe heeft van een roterende inlaat, en inlaat op het carter wil niet per direct zeggen dat hij snel gemaakt kan worden, waarom zou een inlaat op de cilinder niet aardig opgevoerd kunnen worden dan? geef dan ff argumenten voor je stelling.
|
|
Honda RC-33 |
|
mBeter |
5-4-2004 20:38 |
 Posts: 983 |
yep zowieso rare techniek zon citta maja tis een snorfiets, 2mm carter hoezo gewichtsbesparing.
80 malossi loopt toch al hard genoeg denk ik met 13/13? ervaring met 70mal. wel je achterbrug verstevigen had er 1mm 4kant staven in gelast en dat ding had me een wegliggen
|
|
gSuper? |
|
koen-z |
5-4-2004 20:39 |
 Posts: 3702 |
ik zou wel ff proberen als ik jou was, je zal tog wel met die setup an speedengine moeten.
|
|
|
|
mBeter |
5-4-2004 20:40 |
 Posts: 983 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
ik heb alleen gezegd dat hij het principe heeft van een roterende inlaat, en inlaat op het carter wil niet per direct zeggen dat hij snel gemaakt kan worden, waarom zou een inlaat op de cilinder niet aardig opgevoerd kunnen worden dan? geef dan ff argumenten voor je stelling.
je hebt gelijk ben in de war met membraam carter inlaten,dan kan de inlaat slag veel langer. gasreactie is wel beter als je normale carter inlaat hebt
|
|
gSuper? |
|
Hans F |
5-4-2004 20:41 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
[...]
je hebt gelijk ben in de war met membraam carter inlaten,dan kan de inlaat slag veel langer. gasreactie is wel beter als je normale carter inlaat hebt
volgens mij blaat je maar wat rond  en verneuk je ook nog het topic
en verder rijd je op een snorfiets zonder helm, niet opvoeren dus!
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-4-2004 20:43
|
|
|
|
Blorn |
5-4-2004 20:42 |
 Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
1mm 4kant staven in gelast en dat ding had me een wegliggen
1mm wand? Nou dat schiet op
Uit mijn ervaring blijkt dat het frame (of achterbrug in het geval van een Citta of Si) verticaal scheurd ter hoogte van de krukas, en daar kun je vrijwel niet verstevigen...
|
|
|
|