Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - citta cartes en krukas tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17469 - citta cartes en krukas tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondacrosser 5-4-2004 18:26 Print topicpost

Posts: 1902
hoi hoe kan ik mijn ori krukas tunen en de carter dus de inlaat hoe breed en langs mag ik de inlaat frezen

wie heeft daar ervaring mee

want ik heb straks een 80 mallosie (zegge ze 50cc.nl maar is 70 )

en een 13 mm en ciou ontsteking met cdi
en proma uitlaat

wie kan mij daarmee helpen
 

Joscross 5-4-2004 19:48 Print reply

Posts: 12501
Krukas tunen..
Laat het zootje maar zoals het is
Jij kan het alleen maar verneuken
 
koen-z 5-4-2004 19:56 Print reply

Posts: 3702
ik denk dat je als je goed kijkt dat je al zeker die dikke ''omdehoek'' rand kan weghalen. kzag keertje verschil tussen snelle carters en ori, daar ws dat ding gewon weg.
 
Lawrence 5-4-2004 19:59 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Krukas tunen..



je weet wel dat citta's een krukasgestuurde (/dus roterende) inlaat hebben?
 
koen-z 5-4-2004 20:06 Print reply

Posts: 3702


ff wazig plaatje gevondne. Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-4-2004 20:07

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-4-2004 20:09
 
mBeter 5-4-2004 20:26 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]


je weet wel dat citta's een krukasgestuurde (/dus roterende) inlaat hebben?


hoezo roterend is dat bij het nieuwe model ofzo?
maar met normale blokken zou ik niet aan tunen beginnen en zit nl ook maar 2mm tussen binnenkant carter en buitenlucht
 
gSuper?
bart de scootergek 5-4-2004 20:30 Print reply

Posts: 8916
ze hebben altijd al roterende inlaat gehad, de krukas zelf is zeg maar de roterende schijf, en waneer de uitsparing van de krukas voor de inlaatpoort is kan er pas mengelsel het carter in stromen, dus hij heeft het principe van een roterende inlaat.
 
Honda RC-33
hondacrosser 5-4-2004 20:33 Print reply

Posts: 1902
help dat ziet er niet echt profesioneel uit
 
mBeter 5-4-2004 20:33 Print reply

Posts: 983
mmhz zo goed dicht dat toch niet af kan me er wel iets bij voorstellen maar dat dat zo precies gaat... eigenlijk best goed dat ze carter inlaat hebben kun je ze aardig opvoeren
 
gSuper?
Blorn 5-4-2004 20:34 Print reply

Posts: 13825
Blokje is alleen veel te iel.
 
bart de scootergek 5-4-2004 20:36 Print reply

Posts: 8916
ik heb alleen gezegd dat hij het principe heeft van een roterende inlaat, en inlaat op het carter wil niet per direct zeggen dat hij snel gemaakt kan worden, waarom zou een inlaat op de cilinder niet aardig opgevoerd kunnen worden dan? geef dan ff argumenten voor je stelling.
 
Honda RC-33
mBeter 5-4-2004 20:38 Print reply

Posts: 983
yep zowieso rare techniek zon citta maja tis een snorfiets, 2mm carter hoezo gewichtsbesparing.
80 malossi loopt toch al hard genoeg denk ik met 13/13? ervaring met 70mal. wel je achterbrug verstevigen had er 1mm 4kant staven in gelast en dat ding had me een wegliggen
 
gSuper?
koen-z 5-4-2004 20:39 Print reply

Posts: 3702
ik zou wel ff proberen als ik jou was, je zal tog wel met die setup an speedengine moeten.
 
mBeter 5-4-2004 20:40 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik heb alleen gezegd dat hij het principe heeft van een roterende inlaat, en inlaat op het carter wil niet per direct zeggen dat hij snel gemaakt kan worden, waarom zou een inlaat op de cilinder niet aardig opgevoerd kunnen worden dan? geef dan ff argumenten voor je stelling.


je hebt gelijk ben in de war met membraam carter inlaten,dan kan de inlaat slag veel langer. gasreactie is wel beter als je normale carter inlaat hebt
 
gSuper?
Hans F 5-4-2004 20:41 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


je hebt gelijk ben in de war met membraam carter inlaten,dan kan de inlaat slag veel langer. gasreactie is wel beter als je normale carter inlaat hebt


volgens mij blaat je maar wat rond en verneuk je ook nog het topic

en verder rijd je op een snorfiets zonder helm, niet opvoeren dus!

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-4-2004 20:43
 
Blorn 5-4-2004 20:42 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

1mm 4kant staven in gelast en dat ding had me een wegliggen
1mm wand? Nou dat schiet op

Uit mijn ervaring blijkt dat het frame (of achterbrug in het geval van een Citta of Si) verticaal scheurd ter hoogte van de krukas, en daar kun je vrijwel niet verstevigen...
 

Dit topic is 3042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved