Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waar een scoot al ni goed voor is

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17464 - waar een scoot al ni goed voor is
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 7-4-2004 10:55 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: new_nismano

Ik ging laatst met mun scooter naar valkenburg. Kom ik daar van de berg afgereden zonder mun helm op 130 van de berg af is er een politieparade. Ik het bos in met een paar woute op motors achter me aan gelukkig geen off the roads. Ik heb ongeveer 1.5 uur in het bos gereden voor ik ze allemaal kwijt was. Op zo'n moment wil je dan dat je met de crosser bent want dan ben je veel sneller weg. Het zou pas bale zijn als je je kentekenplaatje dan niet hebt omgebogen en ze je kenteken nummer hebben en de boete thuis krijgt.


Jij bent stoer ?
Hoe oud ben je ?
 
Bastila is lief
MotorHispaniaMaus 7-4-2004 10:57 Print reply

Posts: 160
wow stoer verhaal

werd je laat wakker ??
droom je dit vaker ??
 
Mr.Pink 7-4-2004 14:31 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j33b33

Mijn zundapp is ook origineel (alleen powerfiltertje)

Hij rijdt zo 50/55(af en toe) op top

Maar volgens mij krijg ik nog zon fucking boete als ik op de roller moet.. En die ori scootertjes die 50/55 lopen die hebbe gewoon veel minder vermoge....

Is daar geen regeling voor , voor oude brommers ofzo?



JA, Waar het allemaal om draait is de richtlijn 95/1/EG in de Europese Wetgeving, deze richtlijn bepaald dat voertuigen die op of voor 1 januari 1994 reeds in gebruik waren, niet bekeurd mogen worden voor hun constructie snelheid, dit heeft te maken met het feit dat het voor deze periode in sommige landen in Europa was toegestaan om met een grotere constructie snelheid rond te rijden.
Dit betekent dat je als Nederlander met een brommer met als bouwjaar 1 januari 1994 of ouder, wel met meer vermogen mag rondrijden, maar niet de snelheidslimiet mag overtreden, dus als ze je pakken voor te hard rijden, dan moet je gewoon betalen, houden ze je aan en constateren ze d.m.v. de rollenbank dat de brommer sneller kan dan 45KM p/u, dan mogen ze je niet bekeuren

http://www.brommerforum.nl/showtopic/16036/1
 
jeroen 7-4-2004 14:37 Print reply

Posts: 15066
Weet je ook waar dat precies staat?
Dan wil ik daar morgen eens naar kijken..maar vind het welraar.
 
Mr.Pink 7-4-2004 14:40 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

Weet je ook waar dat precies staat?
Dan wil ik daar morgen eens naar kijken..maar vind het welraar.


JA, http://www.brommerforum.nl/showtopic/16036/1

Ja de eerste post en op de 2de blz. bijna onderaan

Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 7-4-2004 14:42
 
mrjohn 7-4-2004 15:33 Print reply
Posts: 283

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Pink

[...]



JA, Waar het allemaal om draait is de richtlijn 95/1/EG in de Europese Wetgeving, deze richtlijn bepaald dat voertuigen die op of voor 1 januari 1994 reeds in gebruik waren, niet bekeurd mogen worden voor hun constructie snelheid, dit heeft te maken met het feit dat het voor deze periode in sommige landen in Europa was toegestaan om met een grotere constructie snelheid rond te rijden.
Dit betekent dat je als Nederlander met een brommer met als bouwjaar 1 januari 1994 of ouder, wel met meer vermogen mag rondrijden, maar niet de snelheidslimiet mag overtreden, dus als ze je pakken voor te hard rijden, dan moet je gewoon betalen, houden ze je aan en constateren ze d.m.v. de rollenbank dat de brommer sneller kan dan 45KM p/u, dan mogen ze je niet bekeuren

http://www.brommerforum.nl/showtopic/16036/1



dat is dus onzin h?,
zoek het maar is op,
wetgeving 95/1/EG gaat wel over contructie snelheid, maar er staat dus nergens over dat wat hier beweerd word daadwerkelijk ook zo is..
 
Mr.Pink 7-4-2004 15:52 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leslie


[...]



dat is dus onzin h?,
zoek het maar is op,
wetgeving 95/1/EG gaat wel over contructie snelheid, maar er staat dus nergens over dat wat hier beweerd word daadwerkelijk ook zo is..


Het bovenste stuk had ik naar me oom gestuurd. En wat vragen erbij, wat er onder staat stuurde hij terug. Hij is politie agent.

GESTUURD:
VR 2003, 126
> Hof Leeuwarden, 29 januari 2003
>
> Onderscheid toelatingseisen en permanente eisen. Bromfiets moet zijn
> geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/uur.
> Gelet op het duidelijke onderscheid dat in de voertuigreglementering wordt
> gemaakt tussen enerzijds de toelatingseisen en anderzijds de permanente
> eisen is onjuist de opvatting dat de wijziging van art. 5.6.8 Vr is
bedoeld
> als implementatie van Richtlijn 95/1 EG.
>
> Het Voertuigreglement voorziet t.a.v. bromfietsen niet in historische
eisen
> (eisen waarbij de datum van ingebruikname bepalend is voor de
> toepasselijkheid van concrete eisen). Derhalve moet met betrekking tot
> bromfietsen worden aangenomen, dat ook wanneer zij in gebruik zijn genomen
> v??r het van toepassing worden van Richtlijn 92/61 EG, zij met betrekking
> tot het gebruik op de weg (als bromfiets) moeten voldoen aan onder meer
het
> bepaalde in art. 5.6.8 Vr, voorschrijvende dat bromfietsen die zijn
> geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/uur, bij
> voortduring moeten blijven voldoen aan deze door de constructie bepaalde
> maximum snelheid.



TERUG GEKREGEN:
Als een bromfiets, of een ander motorvoertuig in Nederland op de weg komt,
wordt er ??n voertuig aangeboden aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer.
Deze instantie keert dat voertuig binnenste buiten. Alles wordt nagekeken en
genoteerd. Als men dan vindt dat het voertuig in Nederland de weg op mag
krijgt het een goedkeuringsmerk. Het behoort dan tot een door Onze Minister
goedgekeurd type of soort.
Bij een dergelijke keuring wordt alles genoteerd. Men schrijft op welke
lampen er op zitten, welke motoronderdelen en noem maar op. Al deze gegevens
worden opgeslagen. Soortgelijke voertuigen die dan in Nederland de weg op
gaan dienen aan die keuringseisen te voldoen.
In de praktijk betekend dat, dat alle auto?s van een merk, die dezelfde
motor hebben en van hetzelfde type zijn allemaal aan die eisen voldoen.
Dus alle Ford Escorts zijn opgebouwd uit dezelfde onderdelen. Dit zelfde
geldt voor bromfietsen. vrachtwagens aanhangwagens en noem maar op.
Als jouw bromfiets dus ooit eens door de Rijksdienst voor het wegverkeer is
gekeurd en dat is zeker het geval, anders was het merk en type in Nederland
nooit op de weg gekomen zijn er dus een heleboel regels en voorschriften
over de onderdelen van je bromfiets. Alle bromfietsen van dat merk en zelfde
type moeten aan die eisen voldoen. Zo niet is je bromfiets dus niet van een
goedgekeurde soort of type.
Zoals je vraagt bestaat het nog steeds en dat zal ook niet veranderen.
Anders kan iedereen iets in elkaar zetten en er mee gaan rijden. De
veiligheid op straat zal dan in gevaar komen en dat wil men voorkomen. Boven
aan je mail staat al dat het hof in Leeuwarden op 29 januari 2003 deze
uitspraak gedaan heeft. Het geldt dus nog steeds en zal blijven gelden. Je
laatste vragen over origineel zijn en over de ring zijn denk ik wel
beantwoord.
Als de bromfiets niet origineel is voldoet hij niet meer aan de
goedkeuringseisen van de Rijksdienst voor het Wegverkeer.
Je overtreedt dan het Voertuigreglement artikel 5.6.1 wat hieronder volgt.
In 1 b onder 1 staat al dat de bromfiets tot een goedgekeurd type moet
behoren.
Verder volgen er nog een paar stukken uit het voertuigreglement.

Dat zijn dus stukken die betrekking hebben op de zaken die bij de
goedkeuring aan de orde zijn geweest. Dus bijvoorbeeld de motor, banden,
remmen, uitlaat en noem maar op.
Onderaan volgt nog de omschrijving van een bromfiets zoals die volgens het
voertuigreglement moet zijn.

Kortom, als je bromfiets niet aan de goedkeuringseisen voldoet dan loop je
de kans dat je hem kwijt raakt. Er is namelijk geen goedkeuring voor
afgegeven.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor de auto van je pa. Als hij bijvoorbeeld een
achterbumper zou monteren die afwijkt van de originele achterbumper heeft
hij een auto die niet aan de goedkeuringseisen voldoet.
Zo zie je maar dat het nogal nauw luistert en dat als de politie vervelend
wil doen je altijd het haasje bent.

Joop

? 0. Algemeen
Artikel 5.6.1

1. Bromfietsen moeten voldoen aan de volgende eisen:

a. het identificatienummer moet op een vast voertuigdeel zijn ingeslagen en
moet goed leesbaar zijn;

b. zij moeten:

1?. behoren tot een door Onze Minister goedgekeurd type of exemplaar en zijn
voorzien van:

A. een goed leesbaar goedkeuringsmerk dat is aangebracht op het balhoofd of
op enig ander deel van het frame, dan wel

B. zijn uitgerust met een verbrandingsmotor, behorende tot een na 1 juli
1958 doch voor 31 december 1994 door Onze Minister goedgekeurd type,
voorzien van een goed leesbaar goedkeuringsmerk, dan wel

C. zijn uitgerust met een verbrandingsmotor, waarvan het merk en het type
door Onze Minister v??r 1 juli 1958 in de Nederlandse Staatscourant zijn
bekend gemaakt, of



2?. behoren tot een type waarvoor een typegoedkeuring als bedoeld in artikel
4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG is afgegeven
en zijn voorzien van een constructieplaat waarop de volgende gegevens zijn
vermeld:




? 3. Motor
Artikel 5.6.8

1. Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten
hoogste 45 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de
constructie bepaalde maximum snelheid.

2. Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten
hoogste 25 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de
constructie bepaalde maximum snelheid.

3. Onze Minister stelt regels vast omtrent de wijze van meten van de in het
eerste en het tweede lid bedoelde snelheden.





Richtlijn 95/1/EG (PB L 52 van 8.3.1995)


Maximumsnelheid, het maximumkoppel en het netto-maximumvermogen van twee- of
driewielige motorvoertuigen


Denemarken, Duitsland, Griekenland, Ierland, Nederland, Oostenrijk,
Portugal, Verenigd Koninkrijk




m. bromfiets: motorrijtuig op twee of drie wielen, met een door de
constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust
met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of
met een elektromotor en niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
motorrijtuigen die op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze zijn
voorzien van ??n of twee gele of oranje platen dan wel gele of oranje
vlakken, worden mede als bromfiets aangemerkt; als bromfietsen worden voorts
aangemerkt vierwielige motorrijtuigen:

Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 7-4-2004 15:59
 
Rs125 7-4-2004 16:57 Print reply
Posts: 2
Kben onderlaatst gepakt met men 125 cc. kheb de klote wouten wel kwijt weten te rijden alleen ze hadden men nummerbord. en zodoende hebbe ze men adres opgezocht. kzit met smart te wachte op men boete zodat kweer kan rijden! (kben trouwens 16 en een hele gekke pa die voor mij een RS 125cc gekocht heeft)
 
martinus83 7-4-2004 17:44 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs125

Kben onderlaatst gepakt met men 125 cc. kheb de klote wouten wel kwijt weten te rijden alleen ze hadden men nummerbord. en zodoende hebbe ze men adres opgezocht. kzit met smart te wachte op men boete zodat kweer kan rijden! (kben trouwens 16 en een hele gekke pa die voor mij een RS 125cc gekocht heeft)


nou dan weet ik wel op wie jij lijkt, je pa of je ma, dat zal dan je pa zijn
 
SuzukiMARC 7-4-2004 18:09 Print reply

Posts: 3023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs125

Kben onderlaatst gepakt met men 125 cc. kheb de klote wouten wel kwijt weten te rijden alleen ze hadden men nummerbord. en zodoende hebbe ze men adres opgezocht. kzit met smart te wachte op men boete zodat kweer kan rijden! (kben trouwens 16 en een hele gekke pa die voor mij een RS 125cc gekocht heeft)


en je pa houd niet van je en wilt je dood hebben?

subtiele manier
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Erik_N 7-4-2004 18:11 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Scooternerd, je laat je brommer maken .

:p.

Ori spul is vet, dan moet je gewoon gaan vragen waar de rollenbank staat.


hehe
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blukaap 7-4-2004 18:25 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs125

Kben onderlaatst gepakt met men 125 cc. kheb de klote wouten wel kwijt weten te rijden alleen ze hadden men nummerbord. en zodoende hebbe ze men adres opgezocht. kzit met smart te wachte op men boete zodat kweer kan rijden! (kben trouwens 16 en een hele gekke pa die voor mij een RS 125cc gekocht heeft)


Stoer
Hoe oud is je vader ?
 
Bastila is lief
maart 7-4-2004 18:31 Print reply

Posts: 717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Stoer
Hoe oud is je vader ?


15
 
boy.schouten 7-4-2004 19:01 Print reply

Posts: 884
of met een MEGA standaard puchie heen gaan, en dan zorgen dat je op de rollerbank komt, en dan tegen een vriend van je zeggen ( als die er bij staat dan ) als ze me begrenzer maar niet vinden, en dan moeten ze het net wel een beetje horen . hebben we al een keer gedaan met me broer , die agentjes te zoeken en te zoeken wij hellemaal vlak daar!
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
GU/\/SY 7-4-2004 20:04 Print reply

Posts: 341
Wetten hebben geen terug werkende kracht, dus als voor 1994 niet beslist is dat je brommer niet harder dan 45 km/h mag lopen, met originele spullen uiteraard, dan heb je in principe niets om bang voor te zijn denk ik.
Staat in die wet trouwens ook nog iets leuks over HOE brommer moeten worden getest op maximale snelheid. Er moet rekening gehouden worden met:
Lichaamlengte bestuurder,
Luchtvochttigheidsgraad
Gewicht van bestuurder
en ga zo maar door.
Hier wordt met een test op een rollenbank dus echt nooit rekening mee gehouden h
 

Dit topic is 3442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved