Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Knallen met mtx-sh!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17449 - Knallen met mtx-sh!!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jarune 5-4-2004 10:45 Print topicpost
Posts: 54
ik wil mn mtx-sh voor deze zomer ombouwen naar een snelle crosser, want ik ben toe aan iets snellers dan mn 70 malossi

overgaan op een 80 blok met 6-bak wil ik dus in ieder geval en dan nog een leuke cilinder. Is het mogelijk met bijvoorbeeld 110cc of 125cc om een betrouwbare brommer te bouwen waarmee ik de zomer doorkan komen zonder al teveel rare dingen of komt er veel slijtage enz. bij kijken?
ik zit ook nog te twijfelen tussen lucht of vloeistof gekoeld, maar de financien zijn niet onbeperkt

wie heeft een paar goeie id-en?
alvast bedankt!
 

mangoo 5-4-2004 11:47 Print reply

Posts: 743
als ik jou was zou ik gewoon een orgineel mbx blok zoeken en dan 100cc malossi ofzo en dan gewoon een goede 80cc uitlaat en dan maar rijden h?! Zal wel niet zoveel slijten omdat je toch niet zo vaak topsnelheid rijd(lijkt me) en dat zal dus niet zoveel toeren maken en slijt de boel niet zow.
 
Supernova 5-4-2004 11:53 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulitsch_mtx

als ik jou was zou ik gewoon een orgineel mbx blok zoeken en dan 100cc malossi ofzo en dan gewoon een goede 80cc uitlaat en dan maar rijden h?! Zal wel niet zoveel slijten omdat je toch niet zo vaak topsnelheid rijd(lijkt me) en dat zal dus niet zoveel toeren maken en slijt de boel niet zow.


Kijk naar pietje007 die heeft een getunde malossie 70 cc en die rijd de 110 cc watergekoeld van zijn broer eruit en dat ding is bere snel...
Dus laat je cilinder ff mooi bijwerken
 
WP Car Customs
mangoo 5-4-2004 12:09 Print reply

Posts: 743
gewoon 100cc LC kopen en DAt dan laten tunen!!!

Ik ga m'n 70 malossi ook maar eens tunen, 90 is toch net iets te zacht

 
Jarune 5-4-2004 12:58 Print reply
Posts: 54
is het verschil van prijs tussen LC en AC groot?
in verhouding tot het verschil in prestaties?

Dit bericht is ge-edit door Jarune op 5-4-2004 13:11
 
mangoo 5-4-2004 13:16 Print reply

Posts: 743
ik weet wel dat m'n ac toch wat minder goed presteert als ik een middagje aan't rijden ben....De aerox en rs van vrienden van me rijden gewoon lekkerder als ze lang rijden. Toch net wat minder power op den duur zo'n ac
 
Supernova 5-4-2004 13:22 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulitsch_mtx

gewoon 100cc LC kopen en DAt dan laten tunen!!!

Ik ga m'n 70 malossi ook maar eens tunen, 90 is toch net iets te zacht



Die 70 cc malossie van pietje007 loopt 110(6bak ac)
En de 110cc van martinus ook 110(6bak lc)

En die van pietje trekt nog harder weg dus ja laat die 70 cc gewoon ff bijwerken
 
WP Car Customs
Ja Weh nou 5-4-2004 13:28 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulitsch_mtx

als ik jou was zou ik gewoon een orgineel mbx blok zoeken en dan 100cc malossi ofzo en dan gewoon een goede 80cc uitlaat en dan maar rijden h?! Zal wel niet zoveel slijten omdat je toch niet zo vaak topsnelheid rijd(lijkt me) en dat zal dus niet zoveel toeren maken en slijt de boel niet zow.


En dat vind ik het juiste antwoord.

ene op het 80 blok s-h heb je vrijwel geen(alleen een zeldzame 80) luchtgekoelde cilinders

en ik ben het niet mee eens dat je die 70 moet tunen, rijd veel lekkerder die 90 malossi.
 
HTS Autotechniek
Jarune 5-4-2004 15:01 Print reply
Posts: 54
Dus als ik op zoek ga naar een mbx80 blok en dat combineer ik met een leuke cilinder (LC) en een goeie uitlaat kan ik van mn mtx wel een snelle crosser maken

Ik wil er niet al teveel geld aan spenderen, maar ik wil wel de hele zomer kunnen vlammen

Dit bericht is ge-edit door Jarune op 5-4-2004 15:04
 
Supernova 5-4-2004 15:03 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarune

Dus als ik op zoek ga naar een mbx80 blok en dat combineer ik met een leuke cilinder (LC) en een goeie uitlaat kan ik van mn mtx wel een snelle crosser maken




jawel dat kan je ook met je 70cc malossie als je die een beetje aanpast gaat ie ent zo hard als een 80 blok.
 
WP Car Customs
roymt5 5-4-2004 15:11 Print reply

Posts: 1238
en voor minder geld ben je dan klaar
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
Ja Weh nou 5-4-2004 15:14 Print reply

Posts: 2242
met 93 malossi kan je BETROUWBAAR vrij hard rijden. Cilinder compleet kost 164 euro, uitlaat uhhh, gewoon een proma onderlangs voor 10euro, en een 24 mik. Oja 80 blok+ radiateur.

maar dan heb je een betrouwbare brommer, die niet te veel gekost heeft, een snelle crosser.
WEl orgineel luchtfilter houden
 
HTS Autotechniek
Jarune 5-4-2004 15:40 Print reply
Posts: 54
dat is wel de goeie richting ja
alleen een uitlaat onderlangs vind ik niet mooi voor mn sh
 
Supernova 5-4-2004 15:50 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarune

dat is wel de goeie richting ja
alleen een uitlaat onderlangs vind ik niet mooi voor mn sh


Misschien niet mooi maar onderlangs zijn wel de snelste...
 
WP Car Customs
Ja Weh nou 5-4-2004 15:54 Print reply

Posts: 2242
dan proma 80r2 blank kopen, heeft me broer ook gekocht toen hij nog leverbaar was...

loop ook lekker.

liep velen malen beter als een onderlangse, op 80cc


Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 5-4-2004 15:57
 
HTS Autotechniek
Blukaap 5-4-2004 17:10 Print reply

Posts: 10006
Dat ding van Martinus is gewoon scheittraag :p.

Maar goed, de setup die op mijn NSR zat kan je ws heel de zomer mee rondgassen met een flink vermogen, mits je er normaal mee omgaat (lees: goed warmrijden etc).
 
Bastila is lief

Dit topic is 1449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved