Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil 50 cc 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17431 - verschil 50 cc 80cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WoLdRiNG 4-4-2004 2:21 Print topicpost
Posts: 251
Wat is het verschil tussen een 50 cc blok van bij v een nsr en een 80 cc? Ik weet dat de krukas lagers anders zijn, maar is de krukas zelf ook anders.

Andere slag bijv. en zit er verder ook nog verschil in de cilinder tapeinden, verder uitelkaar ofzo.
 

-jaZper- 4-4-2004 8:10 Print reply

Posts: 3841
nee de slag van de krukas is ook 41.3 mm, verder weet ik er niet veel van af
 
groene motoren gaan harder
[RRT] Lost-P 4-4-2004 9:36 Print reply
Posts: 4578
de slag is idd ook 41.4mm , en volgens mij staan de tapeinden ook verder uit elkaar )zodat er plaats is voor een grotere Boring
 
Chille Tune shit dan
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-4-2004 9:46 Print reply

Posts: 5996
de slag is het delfde, enkel de krukas is wel groter.
en de tabeinden staan het zelfde alleen de aansluitingen van cilinder op carter komen totaal niet overeen.
 
ik haat mensen
Blukaap 4-4-2004 10:02 Print reply

Posts: 10006
En de krukaslagers zijn wel hetzelfde (naja, of je moet idd NSR50 en NSR80 vergelijken, maar de kans dat je een NSR80 blok tegenkomt is niet zo groot, MTX80RII kan wel, die heeft ook grotere krukaslagers).
Maar een MBX80 blok verschilt alleen wat betreft de vorm vh carter en de grootte vd krukas.
 
Bastila is lief
Teunmenator 4-4-2004 10:23 Print reply

Posts: 2524
Was je van plan een 50cc op een 80cc blok te knopen? Dat zal iig cker niet lukken vanwege de tapeinden...
 
Blukaap 4-4-2004 10:26 Print reply

Posts: 10006
Zoals al gezegd (lezen is lastig): die tapeinden staan hetzelfde.
80cc cilinder op 50 blok zou het heel misschien nog wel kunnen doen.
Andersom doet echt niets.
 
Bastila is lief
-jaZper- 4-4-2004 10:34 Print reply

Posts: 3841
de aansluitingen van de cilinder op het carter, kan daar eventueel met een dremel verandering in gebracht worden?
 
groene motoren gaan harder
Pistonpen Paultje 4-4-2004 11:05 Print reply

Posts: 8678
Mja, al wil je 50cc op een 80 blok, zou ik zoeken naar een KRAD cilinder. Die zijn er speciaal voor gemaakt.

Zie www.honda80ccmonteur.tk . Die had ze laatst meen ik.

Edit: Krad 50cc Mbx80, Mtx80-r, R2 W 45,-

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 4-4-2004 11:08
 
mr200r 4-4-2004 16:26 Print reply
Posts: 5122
Die krad cilinders zijn alleen geldig als ze door de TUV erop geplaats zijn je krijgt er dan papieren bij maar anders is het toch nog niet
volgens de wet.
 
mr200r
WoLdRiNG 4-4-2004 16:57 Print reply
Posts: 251
ik wil ee 80 cc op een 50 blok doen.

Maar dan moet de slag natuurlijk wel het zelfde zijn.

Maar de spoelpoorten lagen anders? ofnie
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-4-2004 17:06 Print reply

Posts: 5996
spoelpoorten komen niet overeen. en het is niet bij te dremelen. regel gewoon 2 carters+krukas 80cc
 
ik haat mensen
jeroengr 4-4-2004 17:19 Print reply

Posts: 123
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Mja, al wil je 50cc op een 80 blok, zou ik zoeken naar een KRAD cilinder. Die zijn er speciaal voor gemaakt.

Zie --www.honda80ccmonteur.tk-- . Die had ze laatst meen ik.

Edit: Krad 50cc Mbx80, Mtx80-r, R2 W 45,-

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 4-4-2004 11:08
heeft iemand ervaring met die site honda80ccmonteur.tk, ik vind het een beetje vaag, ik kan nergens een adres ofzo vinden op die site
 
MTX 80 RII H 4-4-2004 21:17 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Was je van plan een 50cc op een 80cc blok te knopen? Dat zal iig cker niet lukken vanwege de tapeinden...


gaat dat niet lukken?

vreemd dat mijn mtx dan toch gewoon loopt

Gewoon beetje creatief zijn met pakkingpapier en vloeibare pakking...

tapeinden staan hetzelfde, alleen de buitenste rand van het pasvlak van een 50 (ac) valt aan de zijkanten vd cil precies binnen het pasvlak van het 80-blok (lc).
 
It's a multiple-station rotation installation
WoLdRiNG 4-4-2004 22:00 Print reply
Posts: 251
dat kun je ook wel mooi maken met dat defcon. Is op zich helemaal niet zon probleem.

 

Dit topic is 2773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved