Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke brommer is meest betrouwbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17429 - Welke brommer is meest betrouwbaar?
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 5-4-2004 13:18 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]



Kan met men CB50J 50000km rijden zonder er aan te sleutelen, jah, tandwielen en ketting vervangen en olie verversen en dat soort shit, maar motorisch niks.
Dat lukt je niet met een 2takt.




NIET mee eens, als er iemand was die een mt VOLLEDIG orgineel gelaten heeft, weet ik zeker dat je 50000km kan rijden door alleen ketting en olie ed te vervangen, maar ik denk dat er vrijwel geen mt/mb meer zijn waar nog niet aan gebeund is.

En ik weet ook zeker dat als ik mijn mt een orgineel blok pak, en daar ook orginele cilinder+ kwaliteit zuiger op doe dat hij 50000km haalt zonder grote reperaties.

Een ander verhaal is dan om die 50000km te halen met die snelheid

 
HTS Autotechniek
Ed Honda CB50J 5-4-2004 14:00 Print reply

Posts: 4190
Dus jij doet dan 50000km met je zuigerveren
En jij kan 50000km rijden zonder hem uit te kolen/branden ??

Bullshit, als er 1 iemand hier is met 50000km op de teller zonder wat gedaan te hebben steekt nu zijn vingen op

btw, mij 4takt is ook opgevoerd hoor, net als bijna alle andere 4takters en die gaan dan toch echt 50000km mee.

Als jij je 2takt opvoerd kan je daar echt geen 50000km mee halen.

2takt is niet te vergelijken met 4takt kwa slijtage enzo
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ja Weh nou 5-4-2004 14:04 Print reply

Posts: 2242
ik zei als je hem orgineel laat... dan dan gaan die zuigerveren van een kwaliteit zuiger WEl 50000 km mee (weleens een orginele mt cilinder gezien?)

en uitlaat uitkolen noem ik geen grote reperatie.

ene niks tegen 4 takt ofzow, k vind ze eigenlijk wel leuk.
 
HTS Autotechniek
Pistonpen Paultje 5-4-2004 14:09 Print reply

Posts: 8678
50.000 met een MT valt vies tegen denk ik hoor...

Gemiddelde cilinder gaat net 20.000km mee ongehoond(sneller dan standaard). Standaard misschien ietsje langer...
 
Ed Honda CB50J 5-4-2004 14:09 Print reply

Posts: 4190
Toch lijkt het me sterk dat je met een 2takt 50000km kan halen


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
-jaZper- 5-4-2004 14:17 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Toch lijkt het me sterk dat je met een 2takt 50000km kan halen




nou ligt er maar net aan wat voor cilinder je hebt en hoe goed je kan warm rijden doodsoorzaak nr 1
 
groene motoren gaan harder
Ja Weh nou 5-4-2004 14:21 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Toch lijkt het me sterk dat je met een 2takt 50000km kan halen




herhaling: Heb je weleens een orginele mt cilinder van binnen gezien?

die heeft zulke kleine poorten dat je bijna zou denken dat het een 4t is
 
HTS Autotechniek
jeroen 5-4-2004 14:27 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
( auto's zijn nl ook 4takt en dus betrouwbaar )






lol
 
Tsxdude AKU MicheL 5-4-2004 14:28 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

[...]



lol


zit toch wat in
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Ed Honda CB50J 5-4-2004 14:38 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

[...]



lol


Dan koop jij toch lekker een 2takt auto
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
JCG 5-4-2004 14:59 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Bullshit, er zijn zat onderdelen voor te krijgen

En dat het duurder in ingewikkelder is weet iedereen nog wel
Dus wat wou je ermee zeggen


Onderdelen zat, ja ze zijn wel minder makkelijk te koop dan voor 2 takt, maar ze worden nog nieuw gemaakt.
En moeilijker om te sleutel is het wel iets, maar nokkas timen en kleppenstellen is eigenlijk het enige wat je extra moet doen, als pas je dat een paar gedaan heb doe je het ook bijna zonder nadenken.
Het enige probleem is dat je goede moet kopen, want een revisie kocht al gauw 300 als je zelf doet, maar dan kan je er makkelijk weer 20 jaar tegen aan.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
David 5-4-2004 15:29 Print reply
Posts: 259
Het zal dan wel zo zijn dat een 4-takt minder vaak aan gesleuteld hoeft te worden maar dat is ook logish, ze maken veeeeeel minder toeren en zijn bijna altijd stukke trager als een 2-takt.

Het enige wat ze doen is veel herrie maken en de grond doen trillen, bij ons waren er op school ook paar SSers , en die gasten maar opscheppen, ze zijden dat ze zo rond de 100 liepen en 70cc, snelle nokken as en nog meer van die troep . maar traag dat ze waren, die karretjes trokken nog geen frikandel van tafel.

Ik reed ze toen er in elk geval lomp uit met m'n 60imitatie.

conclusie:
4-takt : gaat wat langer mee, maar is veeel trager.

2-takt : veel sneller, leuker rijden, denk aan toeren en powerband enzo, maar wat vaker reviseren wat ook leuk is.
 
Ed Honda CB50J 5-4-2004 15:39 Print reply

Posts: 4190
4takt trekt alleen veeeeeeeel slomer op maar 100 met 70cc snelle nokkenas en shit hoeft echt geen bullshit te zijn.

Ik rij met me CBtje ook TOP 70km/u dan zeg ik tegen een vriend van mij waarvan zijn MT ook 70 ofzo rijd ( zegt hij )
Dan zeg ik: Wedstijdje ??
Hij : OK

blablabla staan we klaar voor de start en alles,
is hij al 100m weg terwijl ik net naar zijn 3 schakel, ze hebben dus gewoon geen gedult om ff met mij op te trekken ( gelijk ) en dan pas kijken wie er harder rijd.
Hij rijd gewoon 100m verder op, neemt dan gas terug en zegt : ik ga harder als jouw :-p
Terwijl dat misschien helemaal niet zo is

Maarja, misschien had jij dat ook wel.
Van, nou lekker snel zijn die gasten.
Dat kan je pas zeggen als ze op hun top zitten, dan moet je verder gaan praten van : jij lult met je 100. ( dit snap je niet maargoed )

En ja, ik probeer 4takt te verdedigen jah.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 5-4-2004 15:43 Print reply

Posts: 4190
En dat 4takt trager is, = bullshit.
Hij trekt alleen langzamer op, maar het toerental gebied kan precies over 1 komen met een 2takt.
Ik kan mijn CBtje ook 9000 laten draaien terwijl er alleen maar een snel vliegwiel in zit ( niet verlaat ofzo ) verders is ie helemaal standaard.

Dus jah, komt aardig over 1 met een ori 2takt waarvan de begrenzer eruit is.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
David 5-4-2004 15:46 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

En ja, ik probeer 4takt te verdedigen jah.


Het lukt alleen nie echt he, maar geeft niet, hoeft ook niet.

Op top heb ik idd niet tegen hem gereden, maar voordat hij op top is ben ik al lang weer thuis
 

Dit topic is 6246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved