Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #17429 - Welke brommer is meest betrouwbaar?
|
Pagina 5 van 8
|
Dit topic is 6248 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
4-4-2004 23:01 |
Posts: 14825 |
oah, als je iets nieuw koopt is het allemaal wel betrouwbaar..
maar als je verder kijkt... honda werkt prima, mits het goed opgeknapt is. Dt geldt dit ook voor, maar is veel simpeler.. en doen mensen minder fout aan dan bij honda..
dus gemiddeld gezien zal denk ik een dt veel betrouwbaarder zijn.
En als je echt betrouwbaar wil zijn, dan moet je naar de 4T brommertjes gaan kijken
|
|
|
|
Apriliars105 |
5-4-2004 12:18 |
Posts: 6111 |
Man, daar kun je toch niks over zeggen, al die dingen zijn al minstens 15 jaar oud... Ik heb nog nooit een probleem gehad met een DT, wel met een MTX(sh) en een DT is stukken mooier als een MT/MB
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
rasta man |
5-4-2004 12:24 |
Posts: 3612 |
ieder zo zijn eigen mening ik heb nooit probs met me tsx
|
|
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK |
|
Tsxdude AKU MicheL |
5-4-2004 12:29 |
|
Racekip #1 |
5-4-2004 12:30 |
Posts: 1119 |
ik heb ook meer verhalen gehoort van problemen met DT's dan met MB's of MT's
ik zou persoonlijk voor een MB gaan
ik vun hem mooier
en zeker als je er een kapje voor opzet met de verlichting
|
|
loud pipes saves lives |
|
Ed Honda CB50J |
5-4-2004 12:31 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
oah, als je iets nieuw koopt is het allemaal wel betrouwbaar..
maar als je verder kijkt... honda werkt prima, mits het goed opgeknapt is. Dt geldt dit ook voor, maar is veel simpeler.. en doen mensen minder fout aan dan bij honda..
dus gemiddeld gezien zal denk ik een dt veel betrouwbaarder zijn.
En als je echt betrouwbaar wil zijn, dan moet je naar de 4T brommertjes gaan kijken
LEES DEZE WIJZE WOORDEN NOG EEN KEER
En idd, 4takt brommers zijn veel betrouwbaarder ( auto's zijn nl ook 4takt en dus betrouwbaar )
Kan met men CB50J 50000km rijden zonder er aan te sleutelen, jah, tandwielen en ketting vervangen en olie verversen en dat soort shit, maar motorisch niks.
Dat lukt je niet met een 2takt.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
gijsd |
5-4-2004 12:31 |
Posts: 327 |
suzuki ER, nooit kapoet
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
5-4-2004 12:38 |
|
David |
5-4-2004 12:42 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gijsd
suzuki ER, nooit kapoet
idd, de meest betrouwbare brommer sammen met tsx op moeder aarde.
Iemand zij iets over ss50 , maar dat is me toch een grote bagger troep, echt verschikelijk gewoon.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
5-4-2004 12:44 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
4takt = duurdere en ingewikkeldere constructie en zijn minder onderdelen voor...
Bullshit, er zijn zat onderdelen voor te krijgen
En dat het duurder in ingewikkelder is weet iedereen nog wel
Dus wat wou je ermee zeggen
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Pistonpen Paultje |
5-4-2004 12:50 |
Posts: 8678 |
Veeel duurder is het niet hoor, moeilijker wel...
En idd. De c320 van de vader van SMALL HONDA en Big honda heeft iets van 60.000km gelopen, en nog geen zuiger of wat dan ook vervangen...
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
5-4-2004 12:52 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
Veeel duurder is het niet hoor, moeilijker wel...
En idd. De c320 van de vader van SMALL HONDA en Big honda heeft iets van 60.000km gelopen, en nog geen zuiger of wat dan ook vervangen...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Tsxdude AKU MicheL |
5-4-2004 12:55 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Bullshit, er zijn zat onderdelen voor te krijgen
En dat het duurder in ingewikkelder is weet iedereen nog wel
Dus wat wou je ermee zeggen
Wat ik ermee wou zeggen? als je het nog een keer leest dan weet je ookweer wat ik ermee wil zeggen of welke woorden begrijp je niet....
Ik denk dat ik voor mt/mb/mx/tsx/dt enz enz meer onderdelen vind dat voor 4 takt brommers omdat het vaak ooknog eens oldtimers zijn en de onderdelen schaars worden.....
Constructie is in mijn ogen moeilijker en duurt langer als je wat moet vervangen, of als je de boel weer inekaar zet en weer uitelkaar....
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Ed Honda CB50J |
5-4-2004 13:08 |
Posts: 4190 |
Er zijn speciale bedrijven/bromboeren die alleen in de 4takt brommers zitten en verhandelen, er zijn dus echt nog ZAT onderdelen voor te krijgen.
Je kan alleen niet naar de lokale bromboer om daar iets te halen voor een 4takt, maar echt alles is nog gewoon te koop hoor.
Mensen met een 4takt hier weten echt wel waar je naartoe moet om onderdelen voor je 4taktje te halen
En wat de constuctie betreft, het duurt idd langer voordat je het uit/in elkaar hebt zitten.
Maar dat maakt niet uit, want die dingen hoeven toch maar 1x in de 7jaar open om het 1 en ander te vervangen dus dat maakt geen ene ruk uit. een 2takt haal je wel sneller uit/in elkaar maar je moet het ook veeeeeel vaker doen.
2takt is gewoon meer sleutel werk, 4takt helemaal niet en als eraan gesleutelt moet worden is het meestal specialisten werk, maar daar hebben de meeste mensen het geld wel voor over, zeker als het een oldtimer is en speciaal is.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Pistonpen Paultje |
5-4-2004 13:11 |
Posts: 8678 |
Blok is moeilijker, maar bij normaal gebruik hoef je daar niet of nauwelijks aan te komen. Bij 2takt zit je veel vaker te melken met revisie enzo...Rest is gewoon even simpel.
Onderdelen zijn gewoon te krijgen. Idd niet bij je normale bromboer, maar weet zeker dat ik zo alles weet te vinden voor een SS ofzo.
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 5-4-2004 13:12
|
|
|
|
Dit topic is 6248 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 8
|
|