Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke brommer is meest betrouwbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17429 - Welke brommer is meest betrouwbaar?
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 4-4-2004 23:01 Print reply

Posts: 14825
oah, als je iets nieuw koopt is het allemaal wel betrouwbaar..

maar als je verder kijkt... honda werkt prima, mits het goed opgeknapt is. Dt geldt dit ook voor, maar is veel simpeler.. en doen mensen minder fout aan dan bij honda..
dus gemiddeld gezien zal denk ik een dt veel betrouwbaarder zijn.

En als je echt betrouwbaar wil zijn, dan moet je naar de 4T brommertjes gaan kijken
 
Apriliars105 5-4-2004 12:18 Print reply

Posts: 6111
Man, daar kun je toch niks over zeggen, al die dingen zijn al minstens 15 jaar oud... Ik heb nog nooit een probleem gehad met een DT, wel met een MTX(sh) en een DT is stukken mooier als een MT/MB
 
As finishing touch, God created the Dutch
rasta man 5-4-2004 12:24 Print reply

Posts: 3612
ieder zo zijn eigen mening ik heb nooit probs met me tsx
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
Tsxdude AKU MicheL 5-4-2004 12:29 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rasta man

ieder zo zijn eigen mening ik heb nooit probs met me tsx


Vastloper
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Racekip #1 5-4-2004 12:30 Print reply

Posts: 1119
ik heb ook meer verhalen gehoort van problemen met DT's dan met MB's of MT's

ik zou persoonlijk voor een MB gaan
ik vun hem mooier
en zeker als je er een kapje voor opzet met de verlichting
 
loud pipes saves lives
Ed Honda CB50J 5-4-2004 12:31 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

oah, als je iets nieuw koopt is het allemaal wel betrouwbaar..

maar als je verder kijkt... honda werkt prima, mits het goed opgeknapt is. Dt geldt dit ook voor, maar is veel simpeler.. en doen mensen minder fout aan dan bij honda..
dus gemiddeld gezien zal denk ik een dt veel betrouwbaarder zijn.

En als je echt betrouwbaar wil zijn, dan moet je naar de 4T brommertjes gaan kijken


LEES DEZE WIJZE WOORDEN NOG EEN KEER

En idd, 4takt brommers zijn veel betrouwbaarder ( auto's zijn nl ook 4takt en dus betrouwbaar )
Kan met men CB50J 50000km rijden zonder er aan te sleutelen, jah, tandwielen en ketting vervangen en olie verversen en dat soort shit, maar motorisch niks.
Dat lukt je niet met een 2takt.


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
gijsd 5-4-2004 12:31 Print reply

Posts: 327
suzuki ER, nooit kapoet
 
Tsxdude AKU MicheL 5-4-2004 12:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


LEES DEZE WIJZE WOORDEN NOG EEN KEER

En idd, 4takt brommers zijn veel betrouwbaarder ( auto's zijn nl ook 4takt en dus betrouwbaar )
Kan met men CB50J 50000km rijden zonder er aan te sleutelen, jah, tandwielen en ketting vervangen en olie verversen en dat soort shit, maar motorisch niks.
Dat lukt je niet met een 2takt.




4takt = duurdere en ingewikkeldere constructie en zijn minder onderdelen voor...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
David 5-4-2004 12:42 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gijsd

suzuki ER, nooit kapoet


idd, de meest betrouwbare brommer sammen met tsx op moeder aarde.

Iemand zij iets over ss50 , maar dat is me toch een grote bagger troep, echt verschikelijk gewoon.
 
Ed Honda CB50J 5-4-2004 12:44 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


4takt = duurdere en ingewikkeldere constructie en zijn minder onderdelen voor...


Bullshit, er zijn zat onderdelen voor te krijgen

En dat het duurder in ingewikkelder is weet iedereen nog wel
Dus wat wou je ermee zeggen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Pistonpen Paultje 5-4-2004 12:50 Print reply

Posts: 8678
Veeel duurder is het niet hoor, moeilijker wel...

En idd. De c320 van de vader van SMALL HONDA en Big honda heeft iets van 60.000km gelopen, en nog geen zuiger of wat dan ook vervangen...
 
Ed Honda CB50J 5-4-2004 12:52 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Veeel duurder is het niet hoor, moeilijker wel...

En idd. De c320 van de vader van SMALL HONDA en Big honda heeft iets van 60.000km gelopen, en nog geen zuiger of wat dan ook vervangen...



 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Tsxdude AKU MicheL 5-4-2004 12:55 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Bullshit, er zijn zat onderdelen voor te krijgen

En dat het duurder in ingewikkelder is weet iedereen nog wel
Dus wat wou je ermee zeggen


Wat ik ermee wou zeggen? als je het nog een keer leest dan weet je ookweer wat ik ermee wil zeggen of welke woorden begrijp je niet....

Ik denk dat ik voor mt/mb/mx/tsx/dt enz enz meer onderdelen vind dat voor 4 takt brommers omdat het vaak ooknog eens oldtimers zijn en de onderdelen schaars worden.....
Constructie is in mijn ogen moeilijker en duurt langer als je wat moet vervangen, of als je de boel weer inekaar zet en weer uitelkaar....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Ed Honda CB50J 5-4-2004 13:08 Print reply

Posts: 4190
Er zijn speciale bedrijven/bromboeren die alleen in de 4takt brommers zitten en verhandelen, er zijn dus echt nog ZAT onderdelen voor te krijgen.
Je kan alleen niet naar de lokale bromboer om daar iets te halen voor een 4takt, maar echt alles is nog gewoon te koop hoor.
Mensen met een 4takt hier weten echt wel waar je naartoe moet om onderdelen voor je 4taktje te halen

En wat de constuctie betreft, het duurt idd langer voordat je het uit/in elkaar hebt zitten.
Maar dat maakt niet uit, want die dingen hoeven toch maar 1x in de 7jaar open om het 1 en ander te vervangen dus dat maakt geen ene ruk uit. een 2takt haal je wel sneller uit/in elkaar maar je moet het ook veeeeeel vaker doen.
2takt is gewoon meer sleutel werk, 4takt helemaal niet en als eraan gesleutelt moet worden is het meestal specialisten werk, maar daar hebben de meeste mensen het geld wel voor over, zeker als het een oldtimer is en speciaal is.


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Pistonpen Paultje 5-4-2004 13:11 Print reply

Posts: 8678
Blok is moeilijker, maar bij normaal gebruik hoef je daar niet of nauwelijks aan te komen. Bij 2takt zit je veel vaker te melken met revisie enzo...Rest is gewoon even simpel.

Onderdelen zijn gewoon te krijgen. Idd niet bij je normale bromboer, maar weet zeker dat ik zo alles weet te vinden voor een SS ofzo.

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 5-4-2004 13:12
 

Dit topic is 6248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved