Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorvork keerringen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17411 - voorvork keerringen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mBeter 3-4-2004 0:15 Print topicpost

Posts: 983
tja ik heb laatst me keeringen vervangen omdat na wat wheelies maken en wel erg veel aan het lekken was..
dus ik nieuwe gehaald en omstebeurt gevuld met 10w40 tot ze even stug waren en gemonteerd.. na een paar km begonnen ze al te lekken. dus nu heb ik heb gelijk goed gedaan en vv olie gehaald weer nieuwe keerringen en ongeveer 75cc pp ingedaan, behoorlijk slappe veerring maar nu zijn ze weer aan het lekken
welk kantje moet aan welke kant? of maakt dat niet echt verschil. dat ik ze misschien verkeerd om erin heb zitten..

moet toch ergens een foto maken:P

poten zien er nog behoorlijk goed uit sommige plekken heeel iets het chroom eraf gesleten maar niks voelbaars en kringen blijken ook goed te passen..
wat kan het nog meer zijn
 
gSuper?

Tsxdude AKU MicheL 3-4-2004 0:19 Print reply

Posts: 10676
FOTO ff goed doen....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Marthin 3-4-2004 0:24 Print reply

Posts: 6164
dat het chroom eraf is betekent dat ie er iets aan langs elkaar is geschuurd.

Dit kan betekenen dat de binnenpoot op die plek iets dunner is dan de buitenpoot en daardoor kan gaan lekken.

ik weet niet of ik hier juist mee zit, maar dit vermoed ik. (Ik weet namenlijk niet hoeveel speling er tussen een keerring en metaaldeel mag zitten)

Dit bericht is ge-edit door marthin op 3-4-2004 0:28
 
Werner 3-4-2004 3:58 Print reply

Posts: 2127
der kunnen hele klein braampjes op je voorpoten zitten die de voorvork kering kapot schuurt met het in en uit veren van de voorvork enige wat je daartegen kan doen is die poten opnieuw laten verchromen maarja dat kost wel wat ken je beter een setje nieuwe binnenpoten bestellen bij marcel (50cc.nl)
 
mt80 3-4-2004 8:58 Print reply

Posts: 2071
Weet iemand dan misschien welke kant de keerringen op moeten? Bij mijn voorvorkpoten zaten ze allebij verschillend hmm.. moet de open kant naar boven, of naar de grond toe?

Dit bericht is ge-edit door mt80 op 3-4-2004 8:58
 
ties 3-4-2004 9:30 Print reply
Posts: 1333
dat maakt nie uit maar als je poten beschadigt zijn zoals jij zegt dan gaan ze lekken.
wees blij dat je geen senda heb en speling in je voorvork heb. ik had er ook net nieuwe keerring in. na 50km stonden ze weer te lekken. bleek dat er 2mm speling zat. kan ik nieuwe nylon gelijders kopen.
 
mBeter 3-4-2004 21:35 Print reply

Posts: 983
ik vind he maar vaag..
dat stukje waar het chroom een beetje af is komt door dat ie misschien al 100.000 keer is ingeveerd en de poten best oud zijn. verder zit er geen speling in ofzo, tis nu wel leuk want er komt olie op me remschijf...
 
gSuper?
mb-gek 3-4-2004 22:58 Print reply

Posts: 10385
die veer moet naar beneden denk ik ( zo heb ik het gedaan) en hoe krijg jij die keering er zo netjes uit bij mij heb de de rand aan gort geslagen voor hij paste ( ja ik had de goede maat)
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mBeter 3-4-2004 23:30 Print reply

Posts: 983
maakt dat denk je uit hoe die veertjes zitten?
maar hij komt er zo netjes ut door mijn vakkunde en dat ie een week ofzo erin heeft gezeten dus niet erg vast zat

 
gSuper?
Blorn 3-4-2004 23:32 Print reply

Posts: 13825
Veertje naar onderen toe, en controleer binnenpoot op beschadigingen.
 
Jolan 12-5-2004 21:04 Print reply
Posts: 119
Sorry dat ik dit topic weer ophaal, maar ben nu ook bezig met dit klusje. Maar zijn er nog tips voor, zoals wat in te smeren met vet? Of moet je gewoon de keeringen er droog inleggen? En hoe monteren jullie die dingen? Heb het nog nooit eerder gedaan dus bij voorbaat dank
 
Life Is Hard And Then You Die
mBeter 12-5-2004 21:16 Print reply

Posts: 983
he leuk werk is dat (heb het nu in 1 minuut 55 gedaan) want dit word men 3e keer.
deze keer heb ik het veertje van de nieuwe keerringen korter gemaakt dus komt ie strakker te zitten. en verder doe ik nu ipv vet olie op de keerringen want misschien dat het vet de ringen aantast!!? het is wel makkelijk opzich, poten eraf inbus eruit onderaan olie eruit schoonmaken in elkaar met nieuwe ring en poten weer aan elkaar maken met wiel en dan de olie erin flikkeren vanaf de bovenste bouten.
en ik ga ook polijstpapier halen voor de poten want ze zien er wel goed uit maar waarom lekken ze nu weer voor de 3e keer? en op de schijf dus totaal geen remkracht
 
gSuper?
Jolan 12-5-2004 21:19 Print reply
Posts: 119
Hehe herken het , maarja ben nu ook bezig, alleen wil ik het deze keer wel goed hebben. Maar hoe leggen jullie ( zonder veel geweld )die keeringen er recht in... gewoon met een goed passend dopsleutel oid ?

Dit bericht is ge-edit door Jolan op 12-5-2004 21:20
 
Life Is Hard And Then You Die
mBeter 12-5-2004 21:23 Print reply

Posts: 983
nee de oude keerring (als die nog goed rond is) erbovenop leggen en dan rondom slaan, met het veertje naar beneden, de nieuwe dan he
 
gSuper?
barry 12-5-2004 21:28 Print reply

Posts: 7387
of je beunt die keeringen er gewoon zo hard in dat ze al beschadigd zijn en lekken voordat hij ook maar 1keer olie heeft gezien...
 
He?
Jolan 12-5-2004 21:32 Print reply
Posts: 119
oke doek dat...

Dit bericht is ge-edit door Jolan op 12-5-2004 21:32
 
Life Is Hard And Then You Die

Dit topic is 1547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved