Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 200cc blok op me nsr :e

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1740 - 200cc blok op me nsr :e
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markietje 8-10-01?00:11 Print reply
Posts: 141
Hij gaat toch in de eerste 3 versnellingen ver boven de 12000 toeren.
Tenminste veel verder dan de toerenteller aangeeft.
Maar dat doe ik niet zo vaak, ik wil geen vastlopers.
16000 is misschien wat te hoog maar gaat toch heel ver.


 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/7174.jpg[/IMG][IMG]http://24.132.20.228/mup/10958.jpg[/IMG] Honda MB 110 CC Malossi 6 bak 110 CC Homoet 30 mm Carb en NSR 70 CC Zeta 16 mm Mikuni.
markietje 8-10-01?00:18 Print reply
Posts: 141
Toerenteller is misschien ook niet 100% hihihi.
Kun je zoiets laten ijken?

 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/7174.jpg[/IMG][IMG]http://24.132.20.228/mup/10958.jpg[/IMG] Honda MB 110 CC Malossi 6 bak 110 CC Homoet 30 mm Carb en NSR 70 CC Zeta 16 mm Mikuni.
SPARKLE 8-10-01?10:34 Print reply
Posts: 1332
Nou, gewoon, NIET
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
wipe-out 8-10-01?11:16 Print reply

Posts: 7672
mvt heeft zo'n digitale toerenteller die je op je bougiekabel moet aansluiten. misschien dat die het (vrijwel) helemaal nauwkeurig aangeeft?
 
-Michiel RS- 8-10-01?11:32 Print reply
Posts: 2803
Bij de MB die ik had gekocht van iemand zat een nieuwe cokpit, had hij gekocht voor f 150,- nieuw zei die, maar wat me opviel was at de wijzerplaten anders waren en de wijzertjes oranje, volgens mij hebben ze er in de fabriek gewoon tsx tellers in gedaan want ze leken precies op die van me tsx!! En toen ik de teller ha aangesloten klopte er echt geen ruk van! Hij draaide iets van 3000 toeren stationair en als je een beetje gas gaf zat hij zo op de 10000 toeren terwijl het als 8000 toeren klonk ofzo !

Gelukkig had ik nog ouwe tellers liggen en die in dat nieuwe cokpithuisie overgezet en toen klopte het wel, duss misschien heb jij ook die nieuwe imitatie tellers erop ??
 
MBBBBBB 8-10-01?14:17 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

heb je die stabilisators zelf gemaakt ofzo?

Ik denk dat je die stangen voor het blok bedoelt?
Dat is origineel op MB van een bepaald jaar, tegenwoordig halen heel veel die dingen er af terwijl ik het wel mooi vindt!
Maar zonder die dingen moet je eerst het steuntje van het frame weg slijpen want dat ziet er ook dom uit, en je hebt je frame nummer plaatje bij je tank zitten , dat vindt ik ook niet echt jofel.



Quote:

en dan nog iets: hebben blauw/witte mb's standaard al mbx wielen? ik ben namelijk nog nooi een blauw/witte mb tegengekomen met mb wielen.


Als het standaard MB velgen waren.... waarom heten ze dan MBX velgen?
Denk toch es logisch na :a
 
MB50TUNED 8-10-01?14:39 Print reply
Posts: 1054
Er zijn wel van die blauw witte mb?s geleverd met mbx velgen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBBBBBB 8-10-01?15:29 Print reply
Posts: 2340
ja?????????
owh dat wist ik niet

sorry
 
Rens 8-10-01?15:40 Print reply

Posts: 6863
de wat nieuwere mb`s hebben standaard mbx wielen en van die stangen onder het blok, ik heb er pas nog 1 zien staan die nog helemaal standaard was zelfs de vering en de uitlaat.
 
achter de maan is alles beter
swiss 8-10-01?16:55 Print reply
Posts: 672
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: markietje?markietje

Tsss wat langzaam 200 CC en maar 200 km
Ik heb een malossi 115 CC en die gaat al 150 km en dan
wel auto kmteller.


hoor hem nou, weetje hoeveel kracht die laatste 50km harder kosten? dan heb je onwise veel weerstand! :n

zo'n blokje had geloof ik ongetuned 33pk


inderdaad E=.5mv^(m=massa in kg,v=snelheid in m/s, E=kinetische energie)2 dus de kinetishce energie die ontstaatbij een hogere snelheid neemt kwadratisch toe en bij topsnelheid is de kinetische energie in een verband met de kraht die de motor geeft, dus moet de kracht van de motor ook kwadratich toenemen wat trouwens ook betekent dat wanner de kinetische energie(kwadratisch)groter wordt de remafstand ook (kwadratisch) toeneemt, terwijl de remvertraging gewoon hetzelfde blijft (de remvertraging moet bij een brommer minimaal 3.6m/s/s(=3.6 m*s6^-2) dus hij moet per seconde 3,6m/s (oftewel 12,96 km/h)afremmen bij 170 betekent dat dat ie 170/12,96 na 13 seconden stilstaat als je dus de gemiddelde snelheid pakt die die bij het remmen heeft (wortelvan 170+00= 13km/h oftewel (3,621m/s) dus hij staat pas na 13*3,621=47m stil. en dat is als je de rem zo hard indrukt dat je net niet slipt.
maar dat doet er allemaal niet echt toe dus denk er maar niet over na.
en als het fout is wat ik heb uitgerekend dan zeg maar, krijg ik mischien nog wel eens opbouwende kritiek.

 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Junkie XR 8-10-01?18:26 Print reply

Posts: 5753
Mijn filosofie over veilig remmen, in hoge toeren veel gas blijven geven als je de achterrem hard intrapt. Als je een beetje vermogen hebt zal dit voorkomen dat je wiel tot stilstand komt. Misschien een ideetje? Bij mij bij iedere noodstop blokeerd m'n achterwiel (behalve met motorrijles).
 
B3AST 8-10-01?18:46 Print reply
Posts: 2469
WHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA
sorry hoor markietje dinges mag ik je ff heel hard uitlaggen?

jou plof draait ECHT geen 15-16k toeren man! dikke shit, zover kom je ook ECHT niet in zn vrij, want dan heb je toch echt wel een dikke rotorontsteking nodig want dat houd een normale ontsteking ook niet bij... en als ie het nog wel zou halen, dan loopt ie dan ECHT niet lekker, want als bruikbaar vermogen in zulke mega hoge toerentallen wilt creeren, moet je volgens mij de uitlaatpoort timing dermate in de war schoppen dat ie echt niet meer lekker rijdt voor op de weg...

duzz ik denk dat jij gewoon een hele zware vertanding in je toerenteller hebt
 
- insane in the brain -
swiss 8-10-01?19:27 Print reply
Posts: 672
die 47m van mij klopt niet, maar die 13sec volgens mij wel
sorry
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
verwijderd 8-10-01?20:35 Print reply
Posts: 4082


geil geil
 
B3AST 8-10-01?20:38 Print reply
Posts: 2469
volgens mij is het dan dat als je dus in 13 seconden stopt vanaf 170km/h en je remt in een eenparig vertraagde beweging dus dan he je een gemiddelde snelheid van 85km/h op je remweg, 85km/h= 23,61m/seconde, als je remweg dan 13 seconde was dan is je remweg dus 306,9 meter.

dus als je 170 rijdt, en je brommer rijdt dus veelste hard, maar hij remt wel precies 3,6m/seconde^2 (wat volgens de wet verplicht was, als ik het goed las?)
en er steekt een kat 300 meter voor je over, dan rij je hem nog dood
 
- insane in the brain -

Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved