Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT alweer dood...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17385 - DT alweer dood...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

youp 1-4-2004 22:19 Print topicpost
Posts: 325
mn DT50mx is alweer dood... ff snel het zit zo... er zit een nieuwe condensator in en nieuwe contactpuntjes... het blok heeft origineel 5800km gelopen... hij wil nu wel lopen maar niet rijden >> hij stotterd als een gek... en dat is duidelijk de ontsteking... hij had het eerst ook al maar na plaatsing van nieuwe contactpuntjes (en afstellen natuurlijk) leek het verholpen te zijn... todat ik zo'n 5km er mee gereden had... precies het zelfde verhaal! hij slaat slagen over, hij ontsteekt dan te vroeg en dan te laat heel vaag is het...

afstelling van carburateur kan het niet aan liggen aangezien ik 2 verschillende carburateurs geprobeert heb met een ton aan verschillende sproeiers ed. ook de contactpuntjes heb ik op meerdere verschillende afstanden afgesteld... 0.35, 0.40 en 0.45 en bij allemaal loopt hij het zelfde... het lijkt alsof de ontsteking een eigen wil heeft gekregen ofzo... ook alle pakkingen enzo zijn intact... de cilinder is zo'n 100km oud dus daar kan het waarschijnlijk ook niet aan liggen... de uitlaat is ook open en het luchtfilter zit niet dicht...

ik ben momenteel ten einde raad... weet hier iemand wat ik aan moet pakken?
 
jij bent bob... en ik rij!

Teunmenator 1-4-2004 22:29 Print reply

Posts: 2524
Ik had hetzelfde en toen was mijn spitje in mijn vliegwiel afgebroken. dan kan je vliegwiel zeg maar ook wat over je as verschuiven. zit dat spietje iig goed? (da gaat vaak ook moeilijk).

Daarbij moet je eens in je vliegwiel kijken en dan aankicke, misschien slaat de vonk liever naar iets anders toe... bijv als je bij je contactpuntjes een wat te lange schroef hebt gebruikt..
 
koen-z 1-4-2004 22:32 Print reply

Posts: 3702
allemaal condensator kwesties. je moet je condensator gewon exter maken joh, deed ik ook! kon je ze makkelijker vervangen
 
youp 1-4-2004 22:35 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik had hetzelfde en toen was mijn spitje in mijn vliegwiel afgebroken. dan kan je vliegwiel zeg maar ook wat over je as verschuiven. zit dat spietje iig goed? (da gaat vaak ook moeilijk).

Daarbij moet je eens in je vliegwiel kijken en dan aankicke, misschien slaat de vonk liever naar iets anders toe... bijv als je bij je contactpuntjes een wat te lange schroef hebt gebruikt..


nope... alles is in orde... ook spie en de vonkjes slaan ook over van puntje naar puntje en niet ergens anders naar...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 1-4-2004 22:36 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

allemaal condensator kwesties. je moet je condensator gewon exter maken joh, deed ik ook! kon je ze makkelijker vervangen


de condensator is nieuw...
 
jij bent bob... en ik rij!
kpotappel86 1-4-2004 22:39 Print reply

Posts: 2679
koop een dtr draadboom en ontsteking das elektronisch en 12 volt
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
koen-z 1-4-2004 22:39 Print reply

Posts: 3702
jah joh, maar had ik ook zo vaak. gaan makkelijk kapot.. koop je net een niewe rij je ff dagie of zo en opeen poef..
 
youp 1-4-2004 22:46 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

jah joh, maar had ik ook zo vaak. gaan makkelijk kapot.. koop je net een niewe rij je ff dagie of zo en opeen poef..


maar als de condensator dood is doet ie toch niks meer... alhoewel... mjah t ken opzich wel... ik maak m denk ik wel extern ja ik heb er nog eentje liggen dus...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 1-4-2004 22:47 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

koop een dtr draadboom en ontsteking das elektronisch en 12 volt


beetje omslachtig... t moet zo ook kunnen btw past een DTR kabelboom wel? en belangrijker... past daar de ontsteking wel van?? (t zou op de lange termijn wel handig zijn ivm begrenzen enzo...)

btw als het de condensator is is het wel vaag dat de symptomen ophielden toen ik nieuwe contactpuntjes had gemonteerd... en dat ze na 5km weer terug kwamen :S

oja... ff belangrijk nog...

ik ben 25km met het ding gereden... hij liep toen zeer goed! op 1x na... hij heeft om precies te zijn 1x gestotterd... onderweg... de laatste 200meter stotterde ie iets meer... maar stelde niet veel voor... toen zette ik m uit en 5 minute later wilde ik m weer aanzetten en toen was het hopeloos! en toen begon alle elende dus...

Dit bericht is ge-edit door youp op 1-4-2004 22:53
 
jij bent bob... en ik rij!
koen-z 1-4-2004 22:52 Print reply

Posts: 3702
doe je er een ns1 of dt condenser in?
 
youp 1-4-2004 22:54 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

doe je er een ns1 of dt condenser in?


eentje voor DT/RD... maar das als t goed is de zelfde als die voor de FS1

Dit bericht is ge-edit door youp op 1-4-2004 22:54
 
jij bent bob... en ik rij!
-SpengaMotors- 2-4-2004 13:08 Print reply
Posts: 592
het probleem is gewoon dat t een dt is.....
 
youp 2-4-2004 13:15 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -SpengaMotors-

het probleem is gewoon dat t een dt is.....


lekker zinnige post... :{



het lag dus aan de condensator... ik heb die verwisseld en hij deed het weer... zon 400 meter... toen begon er iets te klemmen in de versnellingsbak... hij ging steeds langzamer alsof ie in een te zware versnelling stond en toen hield hij er gewoon mee op.. eerst konden we m nog aankicken/rennen maar dat ging zwaar en hij wilde niet aanslaan... en uiteindelijk zat ie gewoon vast... de cilinder er af gehaald maar daar is niks mis mee... het is dus iets in de bak :S

toen het gebeurde kwamen er geen gekke bijgeluiden bij kijken...
 
jij bent bob... en ik rij!
Ed Honda CB50J 2-4-2004 13:21 Print reply

Posts: 4190
Heb je al een andere bougie geprobeerd ??

Bij was dit het probleem, ook een beetje dezelde symptomen als wat jij hebt.

Dat schakelaartje aan je stuur om hem uit te zetten, maak dat helemaal mooi schoon ( oxideerd vrij snel ) en vervang het draadje daarvan.
Bij mij deed hij het toen weer goed, maar als ik jouw was zou ik eerst ff een andere bougie proberen.
En loop je hele electrische circuit voor de 999999999x nog een keer na, sluit desnoods je verlichting uit/af. mocht hij dan wel goedlopen heb je ws ergens kortsluiting.

Het is dus iets met je bedrading, vervang waar jij denkt waar het nodig is. en maakt alle verbindingkies ( van ene naar andere draad ) helemaal mooi schoon.

Suc6
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 2-4-2004 13:23 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


lekker zinnige post... :{



het lag dus aan de condensator... ik heb die verwisseld en hij deed het weer... zon 400 meter... toen begon er iets te klemmen in de versnellingsbak... hij ging steeds langzamer alsof ie in een te zware versnelling stond en toen hield hij er gewoon mee op.. eerst konden we m nog aankicken/rennen maar dat ging zwaar en hij wilde niet aanslaan... en uiteindelijk zat ie gewoon vast... de cilinder er af gehaald maar daar is niks mis mee... het is dus iets in de bak :S

toen het gebeurde kwamen er geen gekke bijgeluiden bij kijken...


Zit er wel olie in je blok ?


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
youp 2-4-2004 13:40 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Heb je al een andere bougie geprobeerd ??

Bij was dit het probleem, ook een beetje dezelde symptomen als wat jij hebt.

Dat schakelaartje aan je stuur om hem uit te zetten, maak dat helemaal mooi schoon ( oxideerd vrij snel ) en vervang het draadje daarvan.
Bij mij deed hij het toen weer goed, maar als ik jouw was zou ik eerst ff een andere bougie proberen.
En loop je hele electrische circuit voor de 999999999x nog een keer na, sluit desnoods je verlichting uit/af. mocht hij dan wel goedlopen heb je ws ergens kortsluiting.

Het is dus iets met je bedrading, vervang waar jij denkt waar het nodig is. en maakt alle verbindingkies ( van ene naar andere draad ) helemaal mooi schoon.

Suc6


nope lees mn post vlak voor die van jou... het was mn condensator... maar ik heb een nieuw probleem...
 
jij bent bob... en ik rij!

Dit topic is 1356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved