mb-cruisefather.nl |
1-4-2004 21:03 |
Posts: 266 |
Voor dat fftjes zal het nie uit maken voor de cil.
Alleen vraag ik me af oftie wel blijft lopen.
Diesel ontbrand iig niet denk ik, omdat dat een veel hogere druk nodig heeft.
dus zal wel rotter lopen alstie al loopt.
Misschien dat ie met een klein beetje wel blijft lopen, maar de rookontwikkeling is dan minder natuurlijk.
Lullig als je wil showen en je draait het kraantje open en vervolgens slaat ie af.
bummer....
|
|
|
|
mikkel |
1-4-2004 21:13 |
Posts: 1587 |
verrtel eens hoe werket een diesel dan
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
Leen |
1-4-2004 21:21 |
Posts: 26877 |
|
|
|
|
redmetallicnsr |
1-4-2004 21:23 |
Posts: 735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikkel
koelvleistof en diesel
diesel gewoon een extra bougie in de uitlaat schroeven en extra bobine
en diesel in je uitlaat injecteeren en dan ontstekken met je bougie heb je ook noch vlammen
maar het is noch nooit iemand goed gelukt mijn wel met een lekken kopakking maarja toen ree die maar 30 dus ja das oook niet ales
haha, da moet ik nog zien....
|
|
mtx |
|
BlizzarD |
1-4-2004 21:26 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikkel
verrtel eens hoe werket een diesel dan
Quote:
Diesel heeft gloeibougie nodig, maar ook alleen maar voor als hij koud is. Als je motor warm is, ontsteekt het vanzelf vanwege de compressie.
Maar als je uitlaat goed warm is, dan rookt het vanzelf wel door de hitte in je uitlaat.
Zo dus, zoals ik al zei..
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Teunmenator |
1-4-2004 21:28 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikkel
koelvleistof en diesel
diesel gewoon een extra bougie in de uitlaat schroeven en extra bobine
en diesel in je uitlaat injecteeren en dan ontstekken met je bougie heb je ook noch vlammen
maar het is noch nooit iemand goed gelukt mijn wel met een lekken kopakking maarja toen ree die maar 30 dus ja das oook niet ales
heb je niet heeeel toevallig benzine gebruikt???
|
|
|
|
mikkel |
1-4-2004 21:31 |
Posts: 1587 |
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
Teunmenator |
1-4-2004 22:32 |
Posts: 2524 |
Maar ik neem aan dat we wel kunne stellen dat diesel via je olietoevoer op je spruitstuk erin spuiten niet schadelijk is??? (tenminste als je mengsmering rijd..) Dan zal ik het namelijk ook eens proberen :p
|
|
|
|
Ja Weh nou |
1-4-2004 22:41 |
Posts: 2242 |
teon ik +- 3 liter diesel bij me mengsmering deej (altijd keiveel roook pimp) liep hij wel iets armer, ik heb er twee verklaringen voor, 1 alles wat diesel is brand niet, dus loopt hij armer. 2 diesel ietwat dikker, dus minder dooor je sproeier.
maar beste is verteld:
Een gaatje in de uitlaatbocht boren, daar een nippeltje of iets dergelijks op maken waar je een slangetje naar toe kan laten gaan. Ergens een tankje hangen met diesel erin, slangetje naar de uitlaatbocht met een kraantje ertussen, en roken maar
|
|
HTS Autotechniek |
|
koen-z |
1-4-2004 22:42 |
Posts: 3702 |
dat verhaal heb ik al 20 keer gehoord maarja. bevestig het maar ofzo :p
|
|
|
|
70malossi |
1-4-2004 22:53 |
Posts: 4176 |
denk ff met me mee.
je wilt ipv 2takt olie (omdat je mengsmering in je tank tankt) via je olie pomp diesel in je spruitstuk pompen.dit moet via de "motor" je uitlaat in om te roken.
en de max hoeveel heid ingespoten diesel hangt dus af van de max opbrengst van de pomp.
hoe kom je erbij dat zeg 1:25 (ik zeg maar wat) diesel olie een tering rook veroorzaakt,terwijl 2 takt olie dat niet doet?(jaja,met de sjoke erop met koude motor rookt jouw brommer volgas ook heel erg.daar gaat t ff niet om).
2 takt olie verbrand ja,maar ik denk toch dat de ontbrandings temp van diesel en 2t olie niet zo heel veel verschillen dat diesel niet zou ver/ont branden.
en aangezien een fatsoenlijke traktor/vrachtwagen/bus/auto ook geen rookgordein trekt denk ik dat je een hele shitload aan diesel nog hebt om flinkt te walmen.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
koen-z |
1-4-2004 23:05 |
Posts: 3702 |
nou diesel rookt zo hor hoeft maar beetje in te zitten en hij zorgt er al voor door 3 keer gas te geven de boel blank te zetten. maar diesel ontbrand gewoon nie omdat je te weinig compressie heb... heb je wel eens een agregaat angetrokken o i d. dan met je je hele gewicht in de strijd gooien.
volgens mij teorie gaat het zo roken doordat als het eenmaal in de verbrandingskamerzit en er uit ''explodeert'' het zo verschrikkelijk warm word dat het nie gaat branden maar gaat verdampen oid.
|
|
|
|
70malossi |
1-4-2004 23:15 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
nou diesel rookt zo hor hoeft maar beetje in te zitten en hij zorgt er al voor door 3 keer gas te geven de boel blank te zetten. maar diesel ontbrand gewoon nie omdat je te weinig compressie heb... heb je wel eens een agregaat angetrokken o i d. dan met je je hele gewicht in de strijd gooien.
volgens mij teorie gaat het zo roken doordat als het eenmaal in de verbrandingskamerzit en er uit ''explodeert'' het zo verschrikkelijk warm word dat het nie gaat branden maar gaat verdampen oid.
die hoge compressie is alleen nodig om veel warmte op te wekken omdat diesel een veel hoger ontbrandingspunt heefd dan bv benzine of gas.
maar aangezien er al ontbrand wordt door de benzine,is het al warm en daarom zal diesel in mijn ogen niet veel meer roken dan 2t olie.
sterker,als de motor goed heet is loopt ie gewoon op diesel.(weed niet of ie goed loopt want ik neem aan dan de mengsel verhouding iets anders is)
dus diesel verand ook gewoon.
maar das theoretisch gezien.
als jij zegt dat ie wel veel rookt met diesel erin dan klopt mijn theorie dus niet.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
SpeedyR |
2-4-2004 0:18 |
Posts: 1220 |
weet iemand dan een NOG beter idee????
want k'ga dus echt geen gat in me uitlaat boren,met mijn gebeun ken ik dan die hele pijp weg gooien
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
-jaZper- |
2-4-2004 0:23 |
Posts: 3841 |
vraag maar aan lawrence ik heb er 1 minut achter gereden en ik moest gewoon stoppen omdat ik de weg niet meer kon zien ziekke apparaat van hem
|
|
groene motoren gaan harder |
|