Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn MT5 vonkt NIET!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17367 - Mijn MT5 vonkt NIET!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt-racing 1-4-2004 13:41 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,

Ik heb ondertussen mijn mt haast een schop gegeven want heb hem nu 2 weken en 20 meter op gereden ongeveer!

hij vonkt niet meer ik heb de bobine vervangen de cdi vervangen en ontsteking vervangen!
zo heb ik de draden aangesloten:
rood/zwart vanuit blok op cdi
blauw/geel vanuit blok op cdi
groen vanuit blok op cdi
zwart/geel vanuit cdi op bobine
massa van de bobine naast het vliegwiel op dat ronde dingetje...

Het lijkt mij dat dit klopt toch??

Wat kan er anders mis zijn dat mijn mt niet vonkt?
Ohwja en bougie is ook goed geprobeerd op andere mt en doet het wel!

PLEASE HELP ME!!!!
gr, Jeffrey
 

honda70cc 1-4-2004 14:06 Print reply

Posts: 366
bougie? bougie dop?
 
mt-racing 1-4-2004 14:10 Print reply
Posts: 7
hmmzzz dar zit wat in hoe kan ik die ff testen?

gr, Jeffrey
 
Ja Weh nou 1-4-2004 14:11 Print reply

Posts: 2242
Quote:
massa van de bobine naast het vliegwiel op dat ronde dingetje...



denk dat ik je probleem weet, dat is het draadje voor je neutraallampje je moet bij de bobine zelf massakabeltje(met "aangelaste" ring) vastschroeven/vastmaken, of kijken of die er uberhaupt zit
 
HTS Autotechniek
Knoxville 1-4-2004 14:12 Print reply

Posts: 1454
De massa van de bobine heb je niet goed. Dat kleine ronde dingetje is voor je neutraal lampje.

Massadraad van je bobine kan je gewoon ergens op een kaal stukje van je frame vastmaken. Succes
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Ja Weh nou 1-4-2004 14:12 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-racing

hmmzzz dar zit wat in hoe kan ik die ff testen?

gr, Jeffrey


bougi eruit draaien, terug in de bougidop steken en die op je cilinderkop leggen en dan trappen om te kijken of hij vonkt
 
HTS Autotechniek
Ja Weh nou 1-4-2004 14:15 Print reply

Posts: 2242
Quote:
zo heb ik de draden aangesloten:
rood/zwart vanuit blok op cdi
blauw/geel vanuit blok op cdi
groen vanuit blok op cdi



en nog iets, die moeten wel ieder op de jiuste plek op de cdi, en dat kan je aan de buitenkant niet zien, maar ik neem aan dat je het orginele stekkertje gebruikt? dan zit dat wel goed
 
HTS Autotechniek
mt-racing 1-4-2004 14:18 Print reply
Posts: 7
Ik heb bougie geprobeerd en nog niks en andere bougie dop deed ie nog niks!

En de massa van de bobine heb ik nu gewoon op frame en nog niks
en stekker van cdi is nog origineel dus kleuren komen overeen!

gr, Jeffrey
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-4-2004 14:58 Print reply

Posts: 10835
kijk eens of de zwart/witte draad die uit de cdi komt geen massa maakt. Die draad moet dus GEEN massa maken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Dusk 1-4-2004 15:15 Print reply
Posts: 185
kan je stoppen met

gr, jeffrey

is zeer hinderlijk
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!
mt-racing 1-4-2004 15:22 Print reply
Posts: 7
nee maakt geen kort sluiting maar dit zijn de draden die ik op de cdi heb:
zwart/wit
zwart/geel
zwart/rood
groen
blauw/geel

en op de ontsteking heb ik dit:
wit
groen
blauw/geel
rood/geel
geel

Wie kan mij vertellen hoe ze moeten want denk dat ik dit dan fout heb!

gr, Jeffrey
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-4-2004 15:32 Print reply

Posts: 10835
de draden uit je cdi zijn goed, maar bij je blok klopt iets niet. Je mist daar de zwart/rode draad.
die draad hoort aan je ontstekingsspoel te zitten, is die grote spoel aan de linkerkant op de grondplaat. die draad moet je dus rechtstreeks verbinden met de zwart/rode op je cdi.

de blauw/gele draad hoort op dat kleine spoeltje op de grondplaat te zitten, en die moet ook rechtstreeks naar de blauw/gele op de cdi.

de groene draad is massa, moet in je blok aan een beugeltje op de grondplaat gesoldeerd zitten en verder op een aantal plaatsen op het frame zitten en ook naar de cdi.

de gele draad is voor je lichten. (gaat ook in je spanningsregelaar/gelijkrichter als je die een hebt)

de witte draad is om je accu op te laden. deze moet ook in de spanningsregelaar.

de zwart/gele draad van de cdi moet naar je bobine.

als dit allemaal goed zit, moet hij vonken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ed Honda CB50J 1-4-2004 15:33 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-racing


gr, Jeffrey


KAP DAARMEE !

is heel erg irri

Meet anders gewoon alles door.
En als je je bougie doppie eraf haalt, zodat je de bobine draad ziet, die 1cm van je cilkop houden en dan kicken.
Vonk ?


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
mt-racing 2-4-2004 0:06 Print reply
Posts: 7
nee nog steeds geen vonk maar als ik de zwart/rode draad van de ontsteking bij de cilinder hou dan komen er wel kleine vonkjes af....
 
-jaZper- 2-4-2004 0:27 Print reply

Posts: 3841
toevallig gebeurt toen het regende? kortsluting zit in een heel klein druppeltje

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 2-4-2004 0:27
 
groene motoren gaan harder
mt-racing 2-4-2004 0:28 Print reply
Posts: 7
nee het was kurk droog en dan nog ik heb er een nieuwe ontsteking op en andere bobine en andere cdi alles is van rijdende brommer gehaald...

ik snap er niks meer van wie wel??
:-0
 

Dit topic is 1880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved