Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - shell v-power

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17364 - shell v-power
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WoLdRiNG 6-4-2004 22:07 Print reply
Posts: 251
De v power in nederland is trouwens anders dan de duitse.
de nederlandse is 95 en de duitse 100 heb ik gehoor en gelezen.

verder is het vrij nuttreloos

 
mBeter 6-4-2004 22:09 Print reply

Posts: 983
ga ik maar in duitsland tanken.. dus klopt mijn verhaaltje toch wel denk ik alleen in duitsland.
dacht toch echt dat het 100 was
 
gSuper?
blair 6-4-2004 22:12 Print reply
Posts: 150
In benzine zit uiteraard geen zwavelzuur maar zwavel...

En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.

Verder verschilt v-power van land tot land. In duitsland is het anders als in nederland. Waarom? Omdat de gemiddelde rit 10 km duurt in nederland en in duitsland langer. De motor zal meestal amper worden warmgereden in nederland. Dus veel aanslag.

V-power verminderd aanslag op met name inlaat kleppen enz. Hierdoor claimen ze betere prestaties.

Dit stond in de telegraaf, toen ik zaterdag chinees haalde viel mijn oog erop. Dus kan iets afwijken.

MAar ik betwijfel of het zin heeft voor mij. Ik rijd met auto gemiddeld 30 km per rit schat ik. Mijn motor wordt wel warm.

En als je brommer echt snel is rijd je niet op euro 95.

Dus ik begin er niet aan. En helemaal vanwege de vele kilometers die ik rijd wordt het mij te kostbaar.

Verder is er ook spul te koop wat je door je benzine gooit om o.a. injectie systeem te reinigen.

Ik geloof er weinig van dat er in duitsland een ander octaangetal is voor v-power.

Er worden gewoon veel stoffen aan benzine toegevoegd om o.a de verbranding te verbeteren en slijtage te reduceren en uitstoot schadelijke stoffen te verminderen (katalysatoren). Wat er allemaal ingegooit wordt zegt shell toch niet. Ik denk dat je daar het verschil moet zoeken.

Dit bericht is ge-edit door blair op 6-4-2004 22:15
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Jurgen 6-4-2004 22:16 Print reply

Posts: 1334
Ik heb dat spul in m'n auto gemikt (Zafira 1.6 Gas/benzine) en merk er dus geen hol van..

Het rijdt wel beter dan gas, maar das normaal, dat doet euro 95 ook..

Of een brommer er iets van merkt weet ik niet, misschien dat je iets harder gaat omdat je wallet wat lichter is geworden..

Persoonlijk merk ik er dus nix van, maar ik heb het getankt omdat ik toch bij de Shell was en de baas betaald..
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
Boerke [Mathieu] 6-4-2004 22:18 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

oei had ff beter wat edit kunnen doen. want zit nu op 6 repleys op een pagina haha

Dit bericht is ge-edit door orange op 6-4-2004 21:36


7
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Cebess 7-4-2004 0:09 Print reply

Posts: 1203
Toch maar eens een keer tanken deze week voor de lol. Ik laat wel weten als mijn brom 1 km harder loopt.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
[RRT] Lost-P 7-4-2004 0:14 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

In benzine zit uiteraard geen zwavelzuur maar zwavel...

En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.

Verder verschilt v-power van land tot land. In duitsland is het anders als in nederland. Waarom? Omdat de gemiddelde rit 10 km duurt in nederland en in duitsland langer. De motor zal meestal amper worden warmgereden in nederland. Dus veel aanslag.

V-power verminderd aanslag op met name inlaat kleppen enz. Hierdoor claimen ze betere prestaties.

Dit stond in de telegraaf, toen ik zaterdag chinees haalde viel mijn oog erop. Dus kan iets afwijken.

MAar ik betwijfel of het zin heeft voor mij. Ik rijd met auto gemiddeld 30 km per rit schat ik. Mijn motor wordt wel warm.

En als je brommer echt snel is rijd je niet op euro 95.

Dus ik begin er niet aan. En helemaal vanwege de vele kilometers die ik rijd wordt het mij te kostbaar.

Verder is er ook spul te koop wat je door je benzine gooit om o.a. injectie systeem te reinigen.

Ik geloof er weinig van dat er in duitsland een ander octaangetal is voor v-power.

Er worden gewoon veel stoffen aan benzine toegevoegd om o.a de verbranding te verbeteren en slijtage te reduceren en uitstoot schadelijke stoffen te verminderen (katalysatoren). Wat er allemaal ingegooit wordt zegt shell toch niet. Ik denk dat je daar het verschil moet zoeken.

Dit bericht is ge-edit door blair op 6-4-2004 22:15




Euhm, waarom zou je met een ECHT snelle brommer ( daaronder versta ik een brommer waarvan de Cilinder minimaal is getuned?, zoiets als de mijne zelfs al dus?) Geen Euro 95 Tanken???...
 
Chille Tune shit dan
KaWaReZ 7-4-2004 0:58 Print reply

Posts: 20582
pleur je er 98 in

(vint zelf ook "onzin", 98 kost alleen maar meer )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
blair 7-4-2004 2:58 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]




Euhm, waarom zou je met een ECHT snelle brommer ( daaronder versta ik een brommer waarvan de Cilinder minimaal is getuned?, zoiets als de mijne zelfs al dus?) Geen Euro 95 Tanken???...


Een cilinder die minimaal getuned is is niet echt snel op honda. Zulke snelle cilinders zijn er niet. Zeker niet in 70 cc.

Denk jij dat er mensen sprinten of racen met 95? Ik weet wel zeker van niet. MEt 98 kan je een hogere compressie verhouding hebben terwijl de boel toch heel blijft. Of als je op de grens van detonatie zit met 95 blijft de boel heel met 98.

Dit is ook een van de voordelen van lc, door constantere/betere koeling kan de compressie verhouding omhoog.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Saknet 7-4-2004 8:22 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.


BWAHAHAHA wat een logica ook weer in het hoofd van de bedenker daarvan
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
hagedis 7-4-2004 8:46 Print reply
Posts: 120
K weet wel dat het beter is voor je blok om 98 te tanken... k deed ook altijd in mijn scootertje 95 maar 98 is wel beter!! K weet alleen niet meer waarom maar als je gaat tanken moet je maar eens op de pomp kijken, daar staat dat 95 iets bevat dat 98 niet heeft, en dat dat slechter is....

 
bart de scootergek 7-4-2004 8:59 Print reply

Posts: 8916
bedoel je loodvervanger? dat schiet me nou ineens binnen. en wat is het verschil tussen superplus en euro 98?
 
Honda RC-33
Neonlampje 7-4-2004 9:14 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

pleur je er 98 in

(vint zelf ook "onzin", 98 kost alleen maar meer )
oah, zo onzinnig is het niet hoor.. 98 is veel klopvaster dan 95.. maar dat zei bart hierboven ook al
 
Hans F 7-4-2004 10:07 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
oah, zo onzinnig is het niet hoor.. 98 is veel klopvaster dan 95.. maar dat zei bart hierboven ook al


en dat heeft dus alleen zin, als je die klopvastheid nodig hebt, anders is het alleen maar weer nadelig voor je vermogen.
 
Neonlampje 7-4-2004 10:29 Print reply

Posts: 14825
klopt... ontbrandt dus ook moelijker, en langzamer dan 95

Gelukkig weegt in de meeste gevallen het verhogen van de compressie, en dus weerstand, wel op tegen de winst van het meer ontbranden van een in feitte minder rendabel mengsel.
 

Dit topic is 9630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved