Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #17364 - shell v-power
|
Pagina 6 van 9
|
Dit topic is 9732 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
WoLdRiNG |
6-4-2004 22:07 |
Posts: 251 |
De v power in nederland is trouwens anders dan de duitse.
de nederlandse is 95 en de duitse 100 heb ik gehoor en gelezen.
verder is het vrij nuttreloos
|
|
|
|
mBeter |
6-4-2004 22:09 |
Posts: 983 |
ga ik maar in duitsland tanken.. dus klopt mijn verhaaltje toch wel denk ik alleen in duitsland.
dacht toch echt dat het 100 was
|
|
gSuper? |
|
blair |
6-4-2004 22:12 |
Posts: 150 |
In benzine zit uiteraard geen zwavelzuur maar zwavel...
En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.
Verder verschilt v-power van land tot land. In duitsland is het anders als in nederland. Waarom? Omdat de gemiddelde rit 10 km duurt in nederland en in duitsland langer. De motor zal meestal amper worden warmgereden in nederland. Dus veel aanslag.
V-power verminderd aanslag op met name inlaat kleppen enz. Hierdoor claimen ze betere prestaties.
Dit stond in de telegraaf, toen ik zaterdag chinees haalde viel mijn oog erop. Dus kan iets afwijken.
MAar ik betwijfel of het zin heeft voor mij. Ik rijd met auto gemiddeld 30 km per rit schat ik. Mijn motor wordt wel warm.
En als je brommer echt snel is rijd je niet op euro 95.
Dus ik begin er niet aan. En helemaal vanwege de vele kilometers die ik rijd wordt het mij te kostbaar.
Verder is er ook spul te koop wat je door je benzine gooit om o.a. injectie systeem te reinigen.
Ik geloof er weinig van dat er in duitsland een ander octaangetal is voor v-power.
Er worden gewoon veel stoffen aan benzine toegevoegd om o.a de verbranding te verbeteren en slijtage te reduceren en uitstoot schadelijke stoffen te verminderen (katalysatoren). Wat er allemaal ingegooit wordt zegt shell toch niet. Ik denk dat je daar het verschil moet zoeken.
Dit bericht is ge-edit door blair op 6-4-2004 22:15
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Jurgen |
6-4-2004 22:16 |
Posts: 1334 |
Ik heb dat spul in m'n auto gemikt (Zafira 1.6 Gas/benzine) en merk er dus geen hol van..
Het rijdt wel beter dan gas, maar das normaal, dat doet euro 95 ook..
Of een brommer er iets van merkt weet ik niet, misschien dat je iets harder gaat omdat je wallet wat lichter is geworden..
Persoonlijk merk ik er dus nix van, maar ik heb het getankt omdat ik toch bij de Shell was en de baas betaald..
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
Boerke [Mathieu] |
6-4-2004 22:18 |
Posts: 1501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
oei had ff beter wat edit kunnen doen. want zit nu op 6 repleys op een pagina haha
Dit bericht is ge-edit door orange op 6-4-2004 21:36
7
|
|
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!! |
|
Cebess |
7-4-2004 0:09 |
Posts: 1203 |
Toch maar eens een keer tanken deze week voor de lol. Ik laat wel weten als mijn brom 1 km harder loopt.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
[RRT] Lost-P |
7-4-2004 0:14 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
In benzine zit uiteraard geen zwavelzuur maar zwavel...
En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.
Verder verschilt v-power van land tot land. In duitsland is het anders als in nederland. Waarom? Omdat de gemiddelde rit 10 km duurt in nederland en in duitsland langer. De motor zal meestal amper worden warmgereden in nederland. Dus veel aanslag.
V-power verminderd aanslag op met name inlaat kleppen enz. Hierdoor claimen ze betere prestaties.
Dit stond in de telegraaf, toen ik zaterdag chinees haalde viel mijn oog erop. Dus kan iets afwijken.
MAar ik betwijfel of het zin heeft voor mij. Ik rijd met auto gemiddeld 30 km per rit schat ik. Mijn motor wordt wel warm.
En als je brommer echt snel is rijd je niet op euro 95.
Dus ik begin er niet aan. En helemaal vanwege de vele kilometers die ik rijd wordt het mij te kostbaar.
Verder is er ook spul te koop wat je door je benzine gooit om o.a. injectie systeem te reinigen.
Ik geloof er weinig van dat er in duitsland een ander octaangetal is voor v-power.
Er worden gewoon veel stoffen aan benzine toegevoegd om o.a de verbranding te verbeteren en slijtage te reduceren en uitstoot schadelijke stoffen te verminderen (katalysatoren). Wat er allemaal ingegooit wordt zegt shell toch niet. Ik denk dat je daar het verschil moet zoeken.
Dit bericht is ge-edit door blair op 6-4-2004 22:15
Euhm, waarom zou je met een ECHT snelle brommer ( daaronder versta ik een brommer waarvan de Cilinder minimaal is getuned?, zoiets als de mijne zelfs al dus?) Geen Euro 95 Tanken???...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
KaWaReZ |
7-4-2004 0:58 |
Posts: 20582 |
pleur je er 98 in
(vint zelf ook "onzin", 98 kost alleen maar meer )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
blair |
7-4-2004 2:58 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
[...]
Euhm, waarom zou je met een ECHT snelle brommer ( daaronder versta ik een brommer waarvan de Cilinder minimaal is getuned?, zoiets als de mijne zelfs al dus?) Geen Euro 95 Tanken???...
Een cilinder die minimaal getuned is is niet echt snel op honda. Zulke snelle cilinders zijn er niet. Zeker niet in 70 cc.
Denk jij dat er mensen sprinten of racen met 95? Ik weet wel zeker van niet. MEt 98 kan je een hogere compressie verhouding hebben terwijl de boel toch heel blijft. Of als je op de grens van detonatie zit met 95 blijft de boel heel met 98.
Dit is ook een van de voordelen van lc, door constantere/betere koeling kan de compressie verhouding omhoog.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Saknet |
7-4-2004 8:22 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.
BWAHAHAHA wat een logica ook weer in het hoofd van de bedenker daarvan
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
hagedis |
7-4-2004 8:46 |
Posts: 120 |
K weet wel dat het beter is voor je blok om 98 te tanken... k deed ook altijd in mijn scootertje 95 maar 98 is wel beter!! K weet alleen niet meer waarom maar als je gaat tanken moet je maar eens op de pomp kijken, daar staat dat 95 iets bevat dat 98 niet heeft, en dat dat slechter is....
|
|
|
|
bart de scootergek |
7-4-2004 8:59 |
Posts: 8916 |
bedoel je loodvervanger? dat schiet me nou ineens binnen. en wat is het verschil tussen superplus en euro 98?
|
|
Honda RC-33 |
|
Neonlampje |
7-4-2004 9:14 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
Hans F |
7-4-2004 10:07 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
oah, zo onzinnig is het niet hoor.. 98 is veel klopvaster dan 95.. maar dat zei bart hierboven ook al
en dat heeft dus alleen zin, als je die klopvastheid nodig hebt, anders is het alleen maar weer nadelig voor je vermogen.
|
|
|
|
Neonlampje |
7-4-2004 10:29 |
Posts: 14825 |
klopt... ontbrandt dus ook moelijker, en langzamer dan 95
Gelukkig weegt in de meeste gevallen het verhogen van de compressie, en dus weerstand, wel op tegen de winst van het meer ontbranden van een in feitte minder rendabel mengsel.
|
|
|
|
Dit topic is 9732 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 9
|
|