Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - shell v-power

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17364 - shell v-power
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Guidoke 6-4-2004 20:59 Print reply

Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Wat ik bedoelde te zeggen, hoge compressie (waarvoor dus euro 98 voor nodig is) icm goeie verbrandingsruimte resulteerd dus idd tot meer vermogen.

Mijn punt: euro 98 is dus NIET nutteloos, en dat sommige mensen het tanken omdat ze denken dat ze harder gaan, fijn leuk voor ze. Maar misschien heeft V-power ook wel effect. Vriend van me gaat binnenkort banken met zn TL1000r, en hij had het er al over dat ie ook een tankje V-power wou proberen.

Als ik er wat over gehoord heb zal ik het laten weten.


Goed idee!!! Nu ga ik me alleen weer afvragen of je die kleine vermogenstoename (dat shell v-powah zou moeten leveren) bij een TL1000 wel merkt, omdat hij zoiezo al pk's genoeg heeft. Kun je hem niet effe vragen of hij hem effe erges op een vermogensbank gaat afzeiken???
 
Hoe moet dat op een computer?
orange 6-4-2004 20:59 Print reply

Posts: 672
hoeveel verschil in prijs is het eigenlijk in liter met 98??
 
Joscross 6-4-2004 21:00 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

[...]


Goed idee!!! Nu ga ik me alleen weer afvragen of je die kleine vermogenstoename (dat shell v-powah zou moeten leveren) bij een TL1000 wel merkt, omdat hij zoiezo al pk's genoeg heeft. Kun je hem niet effe vragen of hij hem effe erges op een vermogensbank gaat afzeiken???

Beter lezen, hij gaat op de bank..

Wat ik ook een beetje raar vind
Quote:
Het wetenschappelijke team van Shell werkt nauw samen met onze ontwikkelingsteams om benzines te ontwikkelen die het beste uit onze motoren halen. Onze motoren worden zo reactiegevoeliger, effici?nter, betrouwbaarder en krachtiger. Shell helpt ons onze concurrenten ruim op afstand te houden

Allemaal mooie woorden op die site van shell, maar je kan nergens informatie vinden over v power zelf, octaan getal ed?
 
Guidoke 6-4-2004 21:02 Print reply

Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Beter lezen, hij gaat op de bank..

Wat ik ook een beetje raar vind
[...]

Allemaal mooie woorden op die site van shell, maar je kan nergens informatie vinden over v power zelf, octaan getal ed?


Oeps... idd stom van me
 
Hoe moet dat op een computer?
orange 6-4-2004 21:07 Print reply

Posts: 672
ff een quote van shell site



Met Shell V-Power heeft u de technologie van morgen in uw tank. De unieke combinatie van speciaal geselecteerde componenten in deze nieuwe brandstof helpen uw motor sneller en soepeler te reageren. Samen met de betere verbranding en het versterkte reinigende vermogen, draagt Shell V-Power bij aan een betere acceleratie en meer motorvermogen in vergelijking met euro 95. Dus aan meer rijplezier.



Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari

Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.



100% zwavelvrij

Bovendien is Shell V-Power zwavelvrij, dit helpt uw katalysator beter te werken zodat er minder verontreinigende uitlaatgassen worden uitgestoten in vergelijking met gebruik van euro 95.



Het alternatief voor Euro 95

Shell V-Power is geschikt voor alle auto?s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power.
 
Joscross 6-4-2004 21:07 Print reply

Posts: 12501
Ja dat bedoel ik, lappen met text maar je wordt niets wijzer
 
orange 6-4-2004 21:19 Print reply

Posts: 672
nouw ik wordt er wel iets wijzer van. vooral na deze:

quote

Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?

Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.



-----
dus gewoon een soort benzine met nog steeds een octaan van 95
 
tsxerr 6-4-2004 21:21 Print reply

Posts: 1478
Als je de tekst goed leest staat er niks bewestigd dat je harder gaat of andere bevestigingen
 
http://groups.msn.com/tsxer
Cyber_Star 6-4-2004 21:22 Print reply
Posts: 135
het draait bij shell vpower maar om 1 ding: in deze economische slechte tijd mensen dingen aansmeren die ze helemaal niet nodig hebben. Het heeft net als shell pura geen nut het is nl allemaal marketing

Dit bericht is ge-edit door Cyber_Star op 6-4-2004 21:23
 
orange 6-4-2004 21:23 Print reply

Posts: 672
nee maar ik kijk nu nog niet wat het prestatie verschil is. nee ik kijk naar wat de eigenschappen zijn..

nouw ik maak uit de text weer dat:

* octaan gehalte van 95
* 0 % zwavelzuur. ben nu ff aan het uitzoeken wat dat inhoudt in benzine. misschien weet iemand het hiero?
 
Joscross 6-4-2004 21:25 Print reply

Posts: 12501
Beter voor het milieu
Ga dan meteen fietsen ofzo
 
mBeter 6-4-2004 21:25 Print reply

Posts: 983
nieuwe autos (o.a. alfa mercedes) hebben tegenwoordig detonatie sensoren die kunnen zien wanneer de motor net begint te detoneren en daarbij de ontsteking aanpassen en inspuiten, met vpower met een octaangetal van 100 kan het motormanagement systeem zich sneller instellen omdat de detonatiegrens dan hoger komt te liggen en zal het vermogen omhoog gaan.
verwar detonatie sensoren niet met andere die er al waren want dit is een hele nieuwe techniek.

***dit heb ik op school gehoord van een leraar, maar vpower is toch wel octaan 100?
 
gSuper?
orange 6-4-2004 21:31 Print reply

Posts: 672
er staat op die site dat je beter vpower kan gebruiken voor autos met octaan van 95 en beter niet voor autos met 98 dus ik gok hier uit dat het maar 95 is
 
orange 6-4-2004 21:35 Print reply

Posts: 672
maar goed na een aantal sites gezocht te hebben heb ik denk ik het antwoord.

minder zwavel is beter voor het milieu

de eu wil van af 2005 dat er dan alleen nog maar benzine met maar 0,001% zwavel zuur te koop is. dus er komen straks nog meer concurrenten op de v power van shell.

maar nog steeds geen antwoord op de vraag krijg je meer vermogen met v power


oei had ff beter wat edit kunnen doen. want zit nu op 6 repleys op een pagina haha

Dit bericht is ge-edit door orange op 6-4-2004 21:36
 
bartos 6-4-2004 21:59 Print reply

Posts: 1372
ook al weet ik dan niks van al die bezine en octhaan getaletje's af. wil toch ff kwijt dat de hele wereld niet 1 groot oplichters planeetje is. Ik zou zeggen het moet doen wat ze beloofen. Ander's krijgen ze wel een overheid op hun dak. En consumenten zullen het ook nie leuk vinden.

Conclusie denk niet gelijk het slechtse want we hebben hier een reclame wet waar in staat dat wat je beloofd ook waar moet zijn. En groot bedrijf als shell maak daar echt geen fouten in hoor.
 

Dit topic is 9464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved