Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Compressie verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17351 - Compressie verhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DragoN 31-3-2004 21:58 Print topicpost
Posts: 303
heb ff n vraagje wat precies is nou eigenlijk Compressie verhouding? k zie het altijd staan bij de specs van brommers bv de RS2 heeft 12:1 en bv een TZR 11,5:1
enne is 12:1 of 11.5:1 goed? en was t verschil

thnx..
 
Death Before Dishonor

KaWaReZ 31-3-2004 23:16 Print reply

Posts: 20582
als ik me niet vergis zit er in je cilinder een zuiger die op en neer gaat.
als je logisch redeneert zit daar lucht (mengsel met benzine en olie)

dat mengsel wordt door de opgaande beweging van je zuiger samengeperst.
Hierdoor ontstaat er druk, compressie......

need to say more?

de verhouding is gewoon de mate in hoeverre het wordt samengeperst als ik het helemaal goed heb


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
DragoN 31-3-2004 23:25 Print reply
Posts: 303
oke, dat wist k eigenlijk wel al, maar tog bedankt dat je t me ff wilde uit leggen

maar wat heb je aan een hoge compressie en lage? is hoger beter? en betekend dat dat je een hoog toerige cil hebt?
 
Death Before Dishonor
KaWaReZ 31-3-2004 23:30 Print reply

Posts: 20582
ga voor de gein zonder zuigerveren rijden, heb je nauwelijks compressie..
wil wel es zien of je dan nog vooruitkomt (zonder te lopen/duwen )

men neme bijvoorbeeld de kawa. Std kun je de kickstart met je pink door compressie heenduwen.
Vlakke men de kop, hogere compressie, nu gaat dat niet meer , en kawa rijdt stukje beter
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Pistonpen Paultje 1-4-2004 0:38 Print reply

Posts: 8678
Meer kracht vooral, scheelt best veel nog...
 
-jaZper- 1-4-2004 0:43 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

ga voor de gein zonder zuigerveren rijden, heb je nauwelijks compressie..
wil wel es zien of je dan nog vooruitkomt (zonder te lopen/duwen )

men neme bijvoorbeeld de kawa. Std kun je de kickstart met je pink door compressie heenduwen.
Vlakke men de kop, hogere compressie, nu gaat dat niet meer , en kawa rijdt stukje beter


hehe, tja, ken dat gevoel aleen heet het geen kawa maar puch.
ff anvulling maak je compressie niet TE groot dan krijg je een te warme cilinder en heb je kans dat hij kan gaan detoneren (brandstof ontbrand zonder bougie vonk)
of je cilinder kan een warmloper krijgen.

edit: nee niet hoogtoeriger, daar is de poorten timing voor aleen meer trek kracht verders niets

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 1-4-2004 0:44
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved