Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1199 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17336 - opmaat uitlaat
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutus 31-3-2004 14:53 Print topicpost

Posts: 7934
ik wil binnenkort beginnen met het zelf maken van uitlaten. kan dit met tig lassen of heb je daag perse een mig las apparaat voor nodig. wat voor matereaal heb je nodig. gewoon plaatmetaal? en hoe dik
ik heb gehoort dat er programmas voor zijn.
en is er misschien een boek ofzo waar al die formules instaan en hoeveel werk is het ongeveer?

 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Stegehuis 31-3-2004 15:24 Print reply
Posts: 1150
ik zou mig nemen die is veel sterker
en je hebt het boek van bell d8 ik. daarmee
kan bereken hoe en wat.

klopt dat brommerlovers?
 
XioX 31-3-2004 15:47 Print reply
Posts: 177
Kwil niet off topic gaan

Tja je hebt er programma's voor, maar zomaar wat invullen gaat niet lukken. En mocht die onverhoopt toch ermee rijden, dan is het vast niet heel erg lekker. Een opmaat uitlaat maken zonder de achterliggende theorie te kennen en kunnen is haast onmogelijk.

(daarom is Xiox bezig met boeken lezen :-p)

Maar bekijk ook even het forum topic over de opmaat hovercraft pijpjes waren Tig?? gelast meen ik zagen er zeer netjes uit. Ook de keuze van het materiaal was hier uitgelegd.

Dit bericht is ge-edit door XioX op 31-3-2004 15:48
 
brutus 31-3-2004 17:58 Print reply

Posts: 7934
weet niemend een titel ofzo van een boek waar het uitgelegt wordt. me moeder werkt in de boekwinkel 20% korting
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Neonlampje 31-3-2004 18:01 Print reply

Posts: 14825
Voor TIG gaan, is echt 20x mooier...

Boeken... sjah verschilt
Gordon, Bell, Jennings (staat wel ergens online volgensmij), Blair, en op 2stroke forum staat een link gepost naar een (gedateert) artikel van frits overmars... ga zo maar door
 
brutus 31-3-2004 18:05 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Voor TIG gaan, is echt 20x mooier...

Boeken... sjah verschilt
Gordon, Bell, Jennings (staat wel ergens online volgensmij), Blair, en op 2stroke forum staat een link gepost naar een (gedateert) artikel van frits overmars... ga zo maar door


ik hoorde dat jij ook pas bent begonnen met uitlaten maar waar heb je kennis vandaan ik bedoel jij ebt toch ook ergens begonnen.
is er niet een soort studie boek voor een bepaalde school ofzo waar het beetj duidelijk en ook vooral uitgebreid.
ik heb wel wat 10 paginas met plaatjes erbij enzo en dat snap ik ook wle helemaal maar voordat je zelf dingen kan gaan maken moet je toch wat meer weten dan dit van die 10 paginas vandaar zoek ik meer wat in de uitgebruidde richting



ik zie net dat qrtikel van frits over mars heb ik al gelezen en begrijp ik dus nu wil ik iets gedetaieerder gaan zoeken

Dit bericht is ge-edit door brutus op 31-3-2004 18:07
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
CoenMt5 31-3-2004 18:14 Print reply
Posts: 106
gevalletje van Blair

Dit is een wat ingewikkelder maar wel beter artikel dan dat van Overmars. Als je het artikel van Overmars goed begrijpt en jezelf wat verder in 2-takt tuning hebt verdiept moet dit ook te doen zijn, het is wel wat lastiger door de BMEP enzo en er zijn wel wat meer variabelen waar je wel mee moet kunnen werken.
 
Neonlampje 31-3-2004 18:15 Print reply

Posts: 14825
Ehm dan zul je blairs boek moeten kiezen...

kennis heb ik van veel lezen, en ben ik nog steeds mee bezig.
Overmars zn theorie?n kloppen wel aardig, nadeel is imho dat hij alleen praktijk-cijffers gebruikt in zijn artikel (kijk b.v naar lengte en diameter maten)

Als je deze hebt doorgelezen zul je er ook wel achter zijn gekomen het toerental waar je je max vermogen wilt hebben niet het toerental is waarop de meeste mensen hun uitlaat uitrekenen... (wat ze zelf vaak aannemen, maar dat is je max toerental) maargoed dat terzeide..

Blairs boek is denk ik dan voor jou de beste optie

(maar eigenlijk moet je een grens voor jezelf gaan stellen, als je weet wat alles precies voor nut heeft op je uitlaat in theorie, en je kunt b.v met de formule set van blair (staat wel ergens op inet) een uitlaat berekenen... dan moet je dat gewoon eerst gaan doen.. vervolgens kijken wat je verandert wilt hebben, en aanpassingen gaan maken naar jou eigen wensen (conus hoeken b.v veranderen))
 
brutus 31-3-2004 19:04 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ehm dan zul je blairs boek moeten kiezen...

kennis heb ik van veel lezen, en ben ik nog steeds mee bezig.
Overmars zn theorie?n kloppen wel aardig, nadeel is imho dat hij alleen praktijk-cijffers gebruikt in zijn artikel (kijk b.v naar lengte en diameter maten)

Als je deze hebt doorgelezen zul je er ook wel achter zijn gekomen het toerental waar je je max vermogen wilt hebben niet het toerental is waarop de meeste mensen hun uitlaat uitrekenen... (wat ze zelf vaak aannemen, maar dat is je max toerental) maargoed dat terzeide..

Blairs boek is denk ik dan voor jou de beste optie

(maar eigenlijk moet je een grens voor jezelf gaan stellen, als je weet wat alles precies voor nut heeft op je uitlaat in theorie, en je kunt b.v met de formule set van blair (staat wel ergens op inet) een uitlaat berekenen... dan moet je dat gewoon eerst gaan doen.. vervolgens kijken wat je verandert wilt hebben, en aanpassingen gaan maken naar jou eigen wensen (conus hoeken b.v veranderen))


en neonlampje weet jij ook de exacte titel van het boek dan kan me moeder hem pas op internet opzoeken of een paar woorden uit de titel
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
-!Giles!- 31-3-2004 19:21 Print reply

Posts: 1302
All the information presented was taken from the books ?The Basic Design of the Two Stroke Engine? and the book ?Design and Simulation of Two Stroke Engines?; both books are written by Professor G.P. Blair of Queens University Belfast

dit stond in die link dat hier gegeven is.
 
nick is gay ;-)
brutus 31-3-2004 19:28 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-

All the information presented was taken from the books ?The Basic Design of the Two Stroke Engine? and the book ?Design and Simulation of Two Stroke Engines?; both books are written by Professor G.P. Blair of Queens University Belfast

dit stond in die link dat hier gegeven is.


ja bedankt ik zag het ook net.
tig lassen is toch gewoon met elktrischiteid en met electrodes of heb ik het nou verkeerd.
ik weet wel dat mig met co2 is.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
-!Giles!- 31-3-2004 20:41 Print reply

Posts: 1302
kan je al lassen ?
 
nick is gay ;-)
theredone51 31-3-2004 21:00 Print reply

Posts: 2506
tig is iig niet met electrodes
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
-jaZper- 31-3-2004 21:26 Print reply

Posts: 3841
tja, succes ermee, zal wel een heils karweitje worden, en dan heb je hem af, gaat hij lopen roesten
 
groene motoren gaan harder
brutus 31-3-2004 21:34 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

tig is iig niet met electrodes
en als je met electrodes gaat lassen wordt het dan ook mooi? en wat houd tig dan precies in?
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 31-3-2004 21:34 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

tja, succes ermee, zal wel een heils karweitje worden, en dan heb je hem af, gaat hij lopen roesten
gewoon blanke lak erover die hitte bestendig is
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Dit topic is 2258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved