Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #17336 - opmaat uitlaat
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2267 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Stegehuis |
31-3-2004 15:24 |
Posts: 1150 |
ik zou mig nemen die is veel sterker
en je hebt het boek van bell d8 ik. daarmee
kan bereken hoe en wat.
klopt dat brommerlovers?
|
|
|
|
XioX |
31-3-2004 15:47 |
Posts: 177 |
Kwil niet off topic gaan
Tja je hebt er programma's voor, maar zomaar wat invullen gaat niet lukken. En mocht die onverhoopt toch ermee rijden, dan is het vast niet heel erg lekker. Een opmaat uitlaat maken zonder de achterliggende theorie te kennen en kunnen is haast onmogelijk.
(daarom is Xiox bezig met boeken lezen :-p)
Maar bekijk ook even het forum topic over de opmaat hovercraft pijpjes waren Tig?? gelast meen ik zagen er zeer netjes uit. Ook de keuze van het materiaal was hier uitgelegd.
Dit bericht is ge-edit door XioX op 31-3-2004 15:48
|
|
|
|
brutus |
31-3-2004 17:58 |
Posts: 7934 |
weet niemend een titel ofzo van een boek waar het uitgelegt wordt. me moeder werkt in de boekwinkel 20% korting
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Neonlampje |
31-3-2004 18:01 |
Posts: 14825 |
Voor TIG gaan, is echt 20x mooier...
Boeken... sjah verschilt
Gordon, Bell, Jennings (staat wel ergens online volgensmij), Blair, en op 2stroke forum staat een link gepost naar een (gedateert) artikel van frits overmars... ga zo maar door
|
|
|
|
brutus |
31-3-2004 18:05 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Voor TIG gaan, is echt 20x mooier...
Boeken... sjah verschilt
Gordon, Bell, Jennings (staat wel ergens online volgensmij), Blair, en op 2stroke forum staat een link gepost naar een (gedateert) artikel van frits overmars... ga zo maar door
ik hoorde dat jij ook pas bent begonnen met uitlaten maar waar heb je kennis vandaan ik bedoel jij ebt toch ook ergens begonnen.
is er niet een soort studie boek voor een bepaalde school ofzo waar het beetj duidelijk en ook vooral uitgebreid.
ik heb wel wat 10 paginas met plaatjes erbij enzo en dat snap ik ook wle helemaal maar voordat je zelf dingen kan gaan maken moet je toch wat meer weten dan dit van die 10 paginas vandaar zoek ik meer wat in de uitgebruidde richting
ik zie net dat qrtikel van frits over mars heb ik al gelezen en begrijp ik dus nu wil ik iets gedetaieerder gaan zoeken
Dit bericht is ge-edit door brutus op 31-3-2004 18:07
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
CoenMt5 |
31-3-2004 18:14 |
Posts: 106 |
gevalletje van Blair
Dit is een wat ingewikkelder maar wel beter artikel dan dat van Overmars. Als je het artikel van Overmars goed begrijpt en jezelf wat verder in 2-takt tuning hebt verdiept moet dit ook te doen zijn, het is wel wat lastiger door de BMEP enzo en er zijn wel wat meer variabelen waar je wel mee moet kunnen werken.
|
|
|
|
Neonlampje |
31-3-2004 18:15 |
Posts: 14825 |
Ehm dan zul je blairs boek moeten kiezen...
kennis heb ik van veel lezen, en ben ik nog steeds mee bezig.
Overmars zn theorie?n kloppen wel aardig, nadeel is imho dat hij alleen praktijk-cijffers gebruikt in zijn artikel (kijk b.v naar lengte en diameter maten)
Als je deze hebt doorgelezen zul je er ook wel achter zijn gekomen het toerental waar je je max vermogen wilt hebben niet het toerental is waarop de meeste mensen hun uitlaat uitrekenen... (wat ze zelf vaak aannemen, maar dat is je max toerental) maargoed dat terzeide..
Blairs boek is denk ik dan voor jou de beste optie
(maar eigenlijk moet je een grens voor jezelf gaan stellen, als je weet wat alles precies voor nut heeft op je uitlaat in theorie, en je kunt b.v met de formule set van blair (staat wel ergens op inet) een uitlaat berekenen... dan moet je dat gewoon eerst gaan doen.. vervolgens kijken wat je verandert wilt hebben, en aanpassingen gaan maken naar jou eigen wensen (conus hoeken b.v veranderen))
|
|
|
|
brutus |
31-3-2004 19:04 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Ehm dan zul je blairs boek moeten kiezen...
kennis heb ik van veel lezen, en ben ik nog steeds mee bezig.
Overmars zn theorie?n kloppen wel aardig, nadeel is imho dat hij alleen praktijk-cijffers gebruikt in zijn artikel (kijk b.v naar lengte en diameter maten)
Als je deze hebt doorgelezen zul je er ook wel achter zijn gekomen het toerental waar je je max vermogen wilt hebben niet het toerental is waarop de meeste mensen hun uitlaat uitrekenen... (wat ze zelf vaak aannemen, maar dat is je max toerental) maargoed dat terzeide..
Blairs boek is denk ik dan voor jou de beste optie
(maar eigenlijk moet je een grens voor jezelf gaan stellen, als je weet wat alles precies voor nut heeft op je uitlaat in theorie, en je kunt b.v met de formule set van blair (staat wel ergens op inet) een uitlaat berekenen... dan moet je dat gewoon eerst gaan doen.. vervolgens kijken wat je verandert wilt hebben, en aanpassingen gaan maken naar jou eigen wensen (conus hoeken b.v veranderen))
en neonlampje weet jij ook de exacte titel van het boek dan kan me moeder hem pas op internet opzoeken of een paar woorden uit de titel
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
-!Giles!- |
31-3-2004 19:21 |
Posts: 1302 |
All the information presented was taken from the books ?The Basic Design of the Two Stroke Engine? and the book ?Design and Simulation of Two Stroke Engines?; both books are written by Professor G.P. Blair of Queens University Belfast
dit stond in die link dat hier gegeven is.
|
|
nick is gay ;-) |
|
brutus |
31-3-2004 19:28 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
All the information presented was taken from the books ?The Basic Design of the Two Stroke Engine? and the book ?Design and Simulation of Two Stroke Engines?; both books are written by Professor G.P. Blair of Queens University Belfast
dit stond in die link dat hier gegeven is.
ja bedankt ik zag het ook net.
tig lassen is toch gewoon met elktrischiteid en met electrodes of heb ik het nou verkeerd.
ik weet wel dat mig met co2 is.
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
-!Giles!- |
31-3-2004 20:41 |
Posts: 1302 |
kan je al lassen ?
|
|
nick is gay ;-) |
|
theredone51 |
31-3-2004 21:00 |
Posts: 2506 |
tig is iig niet met electrodes
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
-jaZper- |
31-3-2004 21:26 |
Posts: 3841 |
tja, succes ermee, zal wel een heils karweitje worden, en dan heb je hem af, gaat hij lopen roesten
|
|
groene motoren gaan harder |
|
brutus |
31-3-2004 21:34 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
tig is iig niet met electrodes
en als je met electrodes gaat lassen wordt het dan ook mooi? en wat houd tig dan precies in?
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
brutus |
31-3-2004 21:34 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
tja, succes ermee, zal wel een heils karweitje worden, en dan heb je hem af, gaat hij lopen roesten
gewoon blanke lak erover die hitte bestendig is
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Dit topic is 2267 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|