Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17324 - Koppeling...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-3-2004 11:41 Print reply

Posts: 8657
Slecht in neutraal krijgen kan soms opgelost zijn met een beetje gas geven. Of in neutraal zetten voor je volledig stil staat. Ik heb er geen uitleg voor (plakkende platen ? kabel afstellen ?)
Gekraak is wel een ander probleem.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Apriliars105 31-3-2004 13:11 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

3 plaats is genoeg

Als hij niet in zijn vrij gaat, wat ik ook heb.
Moet je je koppeling niet inknijpen en gewoon in zijn vrij trappen. Dus ZONDER de koppeling in te knijpen, dit kan dan dus ook TOTAAL GEEN kwaad. Als ik me koppeling inknijp en ik wil hem in zijn vrij zetten doet hij dat meestal niet. Knijp ik de koppeling NIET in schiet hij gelijk in zijn vrij....
Tis ff aanwennen om te schakelen ( naar zijn vrij ) en de koppeling niet te gebruiken maar het werkt wel, en kan absoluut geen kwaad !!


Maar jij heb toch een DT, das simpel, dan trap je hem gewoon naar beneden... Bij een andere brommer moet je altijd een heel rustig klein tikje geven... Anders valt hij niet goed in zijn vrij...
 
As finishing touch, God created the Dutch
ties 31-3-2004 13:18 Print reply
Posts: 1333
als je 5 of 6 bak dt heb is et 1 naar bene en rest omhoog. maar dat maakt ff niet uit.
je moet er blokolie ingooien voor natteplaat koppeling en dunnere olie. liefst olie voor een 2 motorblok. dus niet de olie die je ook door je benzine mengt
 
Darkranger2468 31-3-2004 15:00 Print reply
Posts: 124
Ik heb op internet gevonden:

Tijdens het ontkoppelen gaan de platen uit elkaar en kunnen ze voor een extra geluid zorgen.

Zou dit kunnen?
 
???
Aprilia r-ass 31-3-2004 15:12 Print reply
Posts: 741
toevallig ooit je koppelingshuis uitgevijlt? ( ingesleten) zoja...dan hebben je frictieplaten te veel speling...en als je dan je kopp inknijpt...kunnen er wat ratelende geluiden uitkomen ( maakt verder niet uit)

Dit bericht is ge-edit door Aprilia r-ass op 31-3-2004 15:12
 
I like Castrol!
Darkranger2468 31-3-2004 20:58 Print reply
Posts: 124
Ik vannamiddag wat aan mijn kabel zitten draaien en nu is het opgelost, nu gaat hij h??l gemakkelijk naar neutraal...
Alleen dat geluidje is ernog in kleine matte.
Wat zou dat kunnen zijn? normaal? anders werkt de koppeling perfect all??n nog dat geluidje...
Wie kan mij helpen??
 
???
phil is chil 31-3-2004 21:13 Print reply

Posts: 483
t kan natuurlijk ook zijn dat er wat los hangt....
eurol is denk toch wel goede olie?
 
<3 the massive
Darkranger2468 31-3-2004 21:17 Print reply
Posts: 124
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil

t kan natuurlijk ook zijn dat er wat los hangt....
eurol is denk toch wel goede olie?


Wel zijn er sinds kort nieuwe krukaslagers in, waardoor het hele blok geslitst is geweest...
 
???
master of disaster_rs50 31-3-2004 21:19 Print reply
Posts: 1839
kan ook zijn dat ie niet (goed) gereviceerd is.
dat je je krukaslagers hoort in plaats van je koppeling.
 
lalalalalala i can't hear you

Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved