Apriliars105 |
31-3-2004 13:16 |
Posts: 6111 |
Kijk es of hij het zonder demper doet, kijk es of de carb volgesliot zit, kijk es of hij niet gewoon teveel benzine krijgt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
[...]
Ten eerste kun je een DT grondplaat wel 180graden draaien (het zit vast met 2 schroeven en andersom sluit het ook goed aan. (ja 1 kabeltje ligt wat ongelukkig maargoed). Daarbij worden ze wel eens uitgeveild.
Olie vervangen is idd ook geen goed idee, maar dat zal het waarschijlijk niet zijn. Je kunt ook een keer proberen wat benzine in je bougie gat te flikkeren en hem dan meteen te starten.
Ik tik mijn uitlaat altijd eerst los met een oude pijpsleutel en een hamer. En vervolgens met een waterpomptang en daarna weer met de hand
Uitlaat kun je een keer uitstoken. Ik vond het altijd moeilijk dat goed brandend te houden. Ik heb gemerkt dat dat het beste gaat als je hem ff aan een draad ophangt.
(o ja doe dit niet aan prikkeldraad boven een sloot vol met riet want dan moet je heel hard rennen om een tuinslang te halen, maar da kun je dan weer wel precies halen voor dat de coniferen eraan gaan)
Sappig verhaaltje???
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
brutus |
31-3-2004 13:50 |
Posts: 7934 |
en ff andere benzine erin
bij vriend van me hielp het ook met mt dan
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Pyro |
31-3-2004 19:39 |
Posts: 40 |
Hey, Ik heb me uitlaat+demper eraf gehaalt, maar die zijn schoon. Ook totaal geen weerstand als ik erdoor blaas. Met die nieuwe bougie start ie meteen, maar loopt onregelmatig stationair. Afstellen van de schroeven op carb lijkt niets uit te maken?! Bij gas geven geeft ie een 'knorrend' geluid, en slaat op een gegeven moment uit??
|
|
|
|
Teunmenator |
31-3-2004 19:51 |
Posts: 2524 |
rookt ie erg ofniet? Als ie niet rookt denk ik namelijk dat je valse lucht hebt. Heb je al naar je luchtfilter gekeken? en heb je nog veel compressie?
|
|
|
|
Pyro |
31-3-2004 20:24 |
Posts: 40 |
Ey ik heb net me sproeier verwisseld.. van 95 naar 135 (andere maat heb ik nog nie). Ik heb em ff laten lopen, grijze rook dr uit. Daarna ff in de 1ste versnelling gaan rennen en toen pakte hij hem een btje op. betje gassen en toen deed hij het ff goed, toen ik naar 2e schakelde veel pruttelen. en veeel rook.
luchtfilter ook goed.
Zou ik nou ook iets van sproeier 120 dr in moete doen?? want met 95 alleen stationair en met rennen nix.. met 135 stationair en met rennen deed hij het (maar heel moeilijk )..
kep me gasnaald ook op de onderste stand gezet.. maarja das toch fijnafstelling geloof ik.
(Trouwens net alweer The Police voor me deur.. gelukkig had ik em net uit, maar wel zonder helm en plaatje zat ik dr op.. hij dee in iedr geval nie moeilijk .. maar ik weet wel weer dat de straat nie blij met me is
Hoop dat jullie weer iedeen hebben
|
|
|
|
Pyro |
31-3-2004 20:56 |
Posts: 40 |
hij prutteld nog enzo.. rijd nog niet in 1keer weg.. moet echt rennen en dan wil hij nog wel een btje rijde in de 1ste versnelling.
Dan zal de compressie wel nie goed zijn.. nie veel power, af en toe ken ik em wel doortrekken in de 1ste maar verder niet...
|
|
|
|
youp |
1-4-2004 8:41 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pyro
hij prutteld nog enzo.. rijd nog niet in 1keer weg.. moet echt rennen en dan wil hij nog wel een btje rijde in de 1ste versnelling.
Dan zal de compressie wel nie goed zijn.. nie veel power, af en toe ken ik em wel doortrekken in de 1ste maar verder niet...
heb je de uitlaat/demper of allebij al nagekeken? ik had dus zoals ik al zei precies het zelfde probleem...
en trouwens een 135 sproeier is veeeeel te groot... wat heb je voor 16mm carb? eentje met 3 sproeiers? (stationair, hoofd en choke sproeier) dan moet je gaan voor een 80 ofzo... ik heb een 60cc import, luhao bochtje en een 16mm standaard belgische carburateur... en daar zit nu een 85 sproeier in en die is waarschijnlijk nog te groot... er zit btw een 41 stationairsproeier in...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Ed Honda CB50J |
1-4-2004 11:04 |
Posts: 4190 |
Zet hem is in zijn vrij ( als hij draait )
En geeft is eens VOLGAS..
Wat doet hij dan ??
Als hij pruttelt in hoge toeren, ws wel
Zuigerveren
Contactpuntjes beter afstellen ( dit denk ik )
Te grote Sproeier ( kan ook )
Zou eerst deze dingen ff checken, deze zijn het meest waarschijnlijk
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Pyro |
1-4-2004 12:34 |
Posts: 40 |
uitlaat en demper zijn nog goed, zitten nie dicht ofzo.
Ik heb 16mm Mikuni Carb (2-bouts) zitten 2 sproeiers in..
Als ik em in zn vrij heb en gas wil geven maakt hij dat wazige geluid.. Bluhhh.. lijkt wel of die em dan verzuipt.
Maar ik heb alteid met die sproeier 95 gereden, kan het zijn dat ik nu juist kleiner moet omdat ik me tank heb schoongemaakt en er nu betere benzine toevoer is??
Maar met die 135 reed die wel weer een btje en met 95 nie
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
1-4-2004 12:51 |
Posts: 4190 |
Maar de zuigerveren zijn nog ok ?
En weet je 100% zeker dat je contactpuntjes goed afgesteld zijn ?
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
kpotappel86 |
1-4-2004 12:55 |
Posts: 2679 |
je moet dan zeker geen 135 steken hoor als alles goed is steek anders ff nieuwe veertjes erin(Zuiger hey)
pak gewoon 100 anders
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Pyro |
1-4-2004 13:18 |
Posts: 40 |
Kj zal wel ff me cill dr van af gaan haalen dan.
contactpuntjes ken ik toch controleren door zo ijzertje dr tussen te doen (ff naam kwijt)... en kijken waneer ze open en dicht gaan toch?? hoe doen jullie dat?? mischien doe ik het niet goed.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
1-4-2004 13:25 |
Posts: 4190 |
Ik stel me contactpuntjes altijd af op ''gevoel''
Is nog nooit verkeerd gegaan
Er moet 0,35 of 0,40 mm tussen zitten als je zuiger boven is.
En jah, hoe heet zo'n ijzeren plaatje eigenlijk ?? zou ut ook niet weten is misschien wel handig, ben je tenminste 100% zeker van je zaak.
Maar aangezien jij niet weet HOE je het moet doen, ( omdat je dat nooit eerder hebt gedaan )zullen dan ws je puntjes wel verkeerd staan.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Pyro |
1-4-2004 13:49 |
Posts: 40 |
die ijzere plaatjes zijn trouwens voelermaatjes
|
|
|
|
Pyro |
1-4-2004 15:59 |
Posts: 40 |
eyyjjjj.. hij doet het weer!!!!!!!! lag toch aan me contactpuntjes.. ze stonden 65mm uitelkaar nu weer goed gezet.. en sproeier 95 dr op.. ken ik weer ff toereb Thanx allemaal voor de iedeen!!
|
|
|
|