Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT loopt nie.. iede?n??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17318 - DT loopt nie.. iede?n??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pyro 30-3-2004 18:35 Print topicpost
Posts: 40
Ey ik ben weer met me DT aan de gang. Half jaar stil gestaan, heb nu tank schoongemaak. (2handen vuil dr uit gehaald ) Ook de carb schoon.
Hij starte wel na een paar x kicken.. alleen als ik gas geeft valt hij weg. Ook lang stationair draaien doet hij niet, ook aanrennen werkt niet.
Ik heb 50cc, 16mm carb (80 sproeier).. heeft het eerder wel gedaan maar half jaar geleden in de schuur gezet (ook met dit probleem).
Oja, bougie was nat en zwart na dit avondtuur.
Iemand mischien ideën wat ik kan proberen???..
 

TomosRaging 30-3-2004 18:42 Print reply

Posts: 647
ff de lugtfilter schoonmaken...

probeer em daarna goed warm te stoken...

als ie dan nogsteeds uitvalt bij gassen, dan krijgt ie volges mij teveel lugt.
Kijk dan ff in FAQ voor afstel tips.

bougie zwart= te grote sproeier
bougie wit= te kleine

maarja misschien moe je wle ff je uitlaatje der onder vandaan trekke en je koppie der ff af ff alles grondig schoonmaken.

suc6 alvast!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Teunmenator 30-3-2004 18:49 Print reply

Posts: 2524
Idd hoogstwaarschijnlijk moet je ff alles nalopen. ik had er trouwens een 120 sproeier metdezelfde spullen opzitten. Staat je ontsteking nog goed? bougie vervangen? contactpuntjes zuiver? (oftewel is je ontsteking nog goed? ) Als ie loopt zou ik hem iig zoveel mogelijk laten lopen en hem goed warm laten worden zodat alles een keer goed warm is geworden en "doorgestroomd is"
 
Pyro 30-3-2004 18:57 Print reply
Posts: 40
Thanx
Kep powerfilter dr op.. heb ik ook goed doorgeblazen enzo.
onsteking is wel goed (denk ik )ik heb toen alles doorgemeten, contactpuntjes vervanen en afgesteld (ook condensator en spoel vervangen). Dus dat zal nog goed zijn.
Nieuwe bougie nog nie geprobeerd..
Zou het kunnen dat me cill van binnen te vet is ofzo dat hij daarom ook zo moeilijk loopt?? door het stil staan.
 
TomosRaging 30-3-2004 19:04 Print reply

Posts: 647
heb je nie toevallig nog een normale filter liggen?

power filter laat wel heeel veel lugtdoor.
ennuh je zei dat je dit probleem ook al had, dus ik denk dat et aan je powa filter ligt.

of normale lugtfilter.
of powa filter met grotere sproeier

en ja zoals iedereen al zegt maak alles ff goed schoon en rijklaar
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Ed Honda CB50J 30-3-2004 19:32 Print reply

Posts: 4190
Probeer eerst een nieuwe bougie, aangezien je dta nog niet hebt gedaan....

En misschien is je keering wel lek...

Controleer dat ook maar ff,
Maar ik zou eerst met een nieuwe bougie kijken....
Hij vonkt btw wel goed ? mooie blauwe vonk ?

( bougie tegen de cilkop aan houden en dan kicken, of vinger in bougie kappie steken en dan kicken )
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Pyro 30-3-2004 20:42 Print reply
Posts: 40
gewoone luchtfilter heb ik niet meer, heeft de vorrige eigenaar dr al afgesloopt .. zal morghu ff naar bougie kijken (nieuwe gelijk denk).. en cill cleanen
Alvast bedankt voor de reply's
 
Teunmenator 30-3-2004 21:01 Print reply

Posts: 2524
Ik neem aan dat je je uitlaat er al af hebt gehad? Heb je al eens gedacht aan een lekke keerring? Mocht ie het morge niet doen, waar we overigens niet van uitgaan probeer dan eens wat nauwkeuriger te omschrijven wat de symptomen zijn.

Je ontsteking staat die wel op het goede tijdstip? dus niet de grondplaat 180 graden gedraaid? of dat spietje in je vliegwiel vergeten ofzow..
 
Pyro 30-3-2004 21:43 Print reply
Posts: 40
Ey weeten jullie ook een goeie methode om die uitlaat los te krijgen.. ik doe het alteid met een waterpomptang, maar dat is een gekloot omdat het bij Yamaha met zo'n ring vast zit.
Ik heb die keering aan beide kanten "toen" (9maanden ofzo) al vervangen, kunnen ze dan nu alweer lek zijn? Die achter het vliegwiel en achter me plaaten. Hoe kan ik het beste zien of ze nog goed zijn???
(hehe oja en wat bedoel je met spietje in het vliegwiel Teun??).
Ik moet weer ff in het sleutelen komen heb er f*cking veel zin in.. alleen zit nou weer net in me examen weeken
 
Ed Honda CB50J 30-3-2004 21:52 Print reply

Posts: 4190
Ik doe het ook altijd ''gewoon'' met de waterpomp tang

Werkt best, ga niet helemaal zo'n speciale tang kopen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Olaf 30-3-2004 21:58 Print reply
Posts: 473
het zal wel ergens in je ontsteking liggen, met een lekke keerring doet ie t nog wel ff en word je bougie niet zwart.
koop een nieuwe bougie dop en bougie ben je klaar en die uitlaat moet je eraf halen met een griptang is de beste manier, nog ff naslaan met een schroevendraaier en hamer.
 
Olaf 30-3-2004 21:59 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik neem aan dat je je uitlaat er al af hebt gehad? Heb je al eens gedacht aan een lekke keerring? Mocht ie het morge niet doen, waar we overigens niet van uitgaan probeer dan eens wat nauwkeuriger te omschrijven wat de symptomen zijn.

Je ontsteking staat die wel op het goede tijdstip? dus niet de grondplaat 180 graden gedraaid? of dat spietje in je vliegwiel vergeten ofzow..


bij dt kan je je ontsteking niet eens draaien volges mij
 
Ed Honda CB50J 30-3-2004 22:02 Print reply

Posts: 4190
idd, zijn contact punten. Is lekker makkelijk

Om de 500km ofzo opnieuw ''bijstellen''

Maarja, om de 40km moet hij ook uit elkaar dus dat scheelt
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
youp 30-3-2004 22:41 Print reply
Posts: 325
mooi ik heb dus exact het zelfde probleem gehad en dat 3 dagen geleden verholpen met mijn dt.. haal voor de grap eens je demper er af... bij mij zat ie HELEMAAL dicht! als ik er keihard door blies kwam er een klein beetje lucht aan de andere kant er uig... je uitlaat kan natuurlijk ook dicht zijn...
 
jij bent bob... en ik rij!
Rtm 31-3-2004 0:00 Print reply

Posts: 784
als je brom een half jaar echt stil heeft gestaan is het misschien een idee om je olie ook te vervangen
heb je iig weer een goeie start ej
dit was een zinnige reply Ralf
 
Teunmenator 31-3-2004 9:33 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Olaf

[...]


bij dt kan je je ontsteking niet eens draaien volges mij


Ten eerste kun je een DT grondplaat wel 180graden draaien (het zit vast met 2 schroeven en andersom sluit het ook goed aan. (ja 1 kabeltje ligt wat ongelukkig maargoed). Daarbij worden ze wel eens uitgeveild.

Olie vervangen is idd ook geen goed idee, maar dat zal het waarschijlijk niet zijn. Je kunt ook een keer proberen wat benzine in je bougie gat te flikkeren en hem dan meteen te starten.

Ik tik mijn uitlaat altijd eerst los met een oude pijpsleutel en een hamer. En vervolgens met een waterpomptang en daarna weer met de hand

Uitlaat kun je een keer uitstoken. Ik vond het altijd moeilijk dat goed brandend te houden. Ik heb gemerkt dat dat het beste gaat als je hem ff aan een draad ophangt.

(o ja doe dit niet aan prikkeldraad boven een sloot vol met riet want dan moet je heel hard rennen om een tuinslang te halen, maar da kun je dan weer wel precies halen voor dat de coniferen eraan gaan)
 

Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved