Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi en gilera gsm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17315 - hpi en gilera gsm
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 31-3-2004 17:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flakfazer

eigenlijk heb ik nog niet echt een antwoord op me vraag gahad:-S ik vroeg me af of tunnen nu wel nodig was.. nwat koppel heeft hij wel ongetuned maar goed wat zal het gaan doen als je gaat tunnen??
dan gaatie harder... als je t goed doet tenminste
 
riejuracer 31-3-2004 17:32 Print reply
Posts: 353
is er btw wel een hpi voor gsm?
 
pro race vlamt.
renegade 31-3-2004 17:41 Print reply

Posts: 1064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

is er btw wel een hpi voor gsm?


eum niet dat ik zo weet deze komt van een senda.. en aangezien dat al die ontstekingen het zelfde zijn.. moet het wel passen anders maken we het passend
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Neonlampje 31-3-2004 17:42 Print reply

Posts: 14825
idd, das zo gebeurt.. helemaal als je n draaibankje hebt
 
renegade 31-3-2004 17:50 Print reply

Posts: 1064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

idd, das zo gebeurt.. helemaal als je n draaibankje hebt


stel dr moet een draaibank aantepas komen .. wat moet er dan gedraait worden??? meer info plz

thx:P
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Neonlampje 31-3-2004 17:59 Print reply

Posts: 14825
Het kan zijn dat je rotor niet op je kruk past.. Dan moet je deze zo verdraaien dat de hoek hetzelfde is van de conus...

Ook is het wel handig voor het centreren van je nieuwe plaat.
wat ik bij de kawa van bart de schakelgek heb gedaan is de ori grondplaat, daar een rand in gedraait waar de nieuwe grondplaat op valt..
daardoor krijg je een super mooie passing, waardoor je rotor niet tegen je spoelen aan zal lopen..
vrij simpel, en werkt prima
 
brutus 31-3-2004 18:02 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

is er btw wel een hpi voor gsm?


hpi is universeel alleen de brondplaat is voor elke brommer anders
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Hans F 31-3-2004 21:49 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flakfazer

eigenlijk heb ik nog niet echt een antwoord op me vraag gahad:-S ik vroeg me af of tunnen nu wel nodig was.. nwat koppel heeft hij wel ongetuned maar goed wat zal het gaan doen als je gaat tunnen??


nogal lastig om hier antwoord op te geven zonder dat bijna iemand die cilinder hier ooit heeft gezien

en draaibankje kan je dingen mee draaien zodat de rotor en stator passen, duh

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-3-2004 21:49
 
renegade 31-3-2004 21:57 Print reply

Posts: 1064
nou jah ik hoop dat je hier wat mee kan

dit is hem

en dit is de rotor


 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
-Zeroed in- 31-3-2004 22:23 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flakfazer

goeide dag mensen

ik kan dus van iemand een hpi over nemen van eem maat van me.. nu wil anton dus mijn gilardoni 70 tunen om dat hij heel veel koppel heeft en in verhouding minder pk .. dus als je gaat tunen zou je meer toeren moeten draaien .. maar is tunen een voordeel als je er een hpi bij neemt???wat is jullie ervaring hier mee. laat het horen thx


ik heb niet gezegd minder pk
het is alleen over het algemeen zo dat het koppel onderin toeren lager word als je dat bovenin wil verhogen en meer toeren wil gaan draaien.
het ligt er puur aan wat jij wil, en dat heb je al duidelijk gemaakt, en dus gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik probeer het koppel onderin toeren zoveel mogelijk te behouden uiteraard, want dat is bij deze cilinder gewoon enorm.
ik kon met een zware twv gewoon op 2000 toeren rijden in ze 6, om maar ff snel een indicatie te geven, en wheelies maken zonder koppeling was geen probleem.
hier komt overigens nog een topic over , ga het natuurlijk niet doen zonder de hulp van de xperts hiero



Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 31-3-2004 22:24
 

Dit topic is 1687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved