Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi en gilera gsm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17315 - hpi en gilera gsm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renegade 30-3-2004 17:31 Print topicpost

Posts: 1064
goeide dag mensen

ik kan dus van iemand een hpi over nemen van eem maat van me.. nu wil anton dus mijn gilardoni 70 tunen om dat hij heel veel koppel heeft en in verhouding minder pk .. dus als je gaat tunen zou je meer toeren moeten draaien .. maar is tunen een voordeel als je er een hpi bij neemt???wat is jullie ervaring hier mee. laat het horen thx
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)

Ralf 30-3-2004 22:50 Print reply

Posts: 9073
HPI kan wat vermogenswinst opleveren door betere curve, minder rondvliegende massa, maar daar staat ook weer een hele lading nadelen tegen over.

Iig, dagelijks rijden met binnenrotor is niet echt geweldig.

Anton tjoenen? Koel :P

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-3-2004 22:51
 
kpotappel86 30-3-2004 22:53 Print reply

Posts: 2679
je verliest toch koppel inprincipe omdat je je rondvliegende kracht kwijt raakt(vliegwiel)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ralf 30-3-2004 23:48 Print reply

Posts: 9073
Klopt..
 
ties 31-3-2004 11:02 Print reply
Posts: 1333
maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.
 
POM 31-3-2004 11:56 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.


na die kan je zo kopen maar ga je der ook harder door of trek je alleen harder
 
brutus 31-3-2004 11:57 Print reply

Posts: 7934
op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
theredone51 31-3-2004 12:48 Print reply

Posts: 2506
dus eigenlijk alleen bij hoogtoerige setups makkelijk? ivm snel naar hoge toeren gaan
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
foxbuster666 31-3-2004 12:50 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

je verliest toch koppel inprincipe omdat je je rondvliegende kracht kwijt raakt(vliegwiel)

Ja klopt...
Maar je max vermogen neemt toe in de powerband.
Je krijgt dus meer een hoogtoerige machine.
Als je er een lekkere carberateur achterzet blijft je kracht onderin ook lekker.
Althans dat is bij het geval zeker 28mm del vlak
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 31-3-2004 12:50 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij

Wel leuk
Gasreactie aaaaagh
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
brutus 31-3-2004 13:03 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Wel leuk
Gasreactie aaaaagh


ik heb er zelf ook mee gereden. rijd wel leuk enzo alleen verschrikkelijk irri omdat je geen stationair hebt vooral in de stat is het kut elke x weer stoppen enzo bij de stopsichten. maar die gas geactie is wel master ja
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Hans F 31-3-2004 15:04 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf



Anton tjoenen? Koel :P

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-3-2004 22:51



idd

verder neemt je vermogen ook toe door een lagere roterende massa
 
Blukaap 31-3-2004 16:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.


Een crossmotor heeft vaak een buitenrotor (zonder licht overigens, afgezien van Enduros) van ongeveer hetzelfde gewicht als een binnenrotor, alleen iets groter, misschien willen ze daar gewoon wat meer vliegwielwerking houden (loopt nou eenmaal wat soepeler onderin).
 
Bastila is lief
renegade 31-3-2004 17:15 Print reply

Posts: 1064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij


het gaat hier dus om een redelijke setup.gilera gsm 75cc gilardoni die dus getuned word met een 19 mm cabr en 70 conti uitlaat.en dus die hpi moet wel goed komen neem ik aan???

btw is nu die 19 mm niet te klein met die setup .. heb ook nog evt een 21 liggen is dit een beter optie of zal dit echt geen verschil geven
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
renegade 31-3-2004 17:21 Print reply

Posts: 1064
eigenlijk heb ik nog niet echt een antwoord op me vraag gahad:-S ik vroeg me af of tunnen nu wel nodig was.. nwat koppel heeft hij wel ongetuned maar goed wat zal het gaan doen als je gaat tunnen??
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
bart de scootergek 31-3-2004 17:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Een crossmotor heeft vaak een buitenrotor (zonder licht overigens, afgezien van Enduros) van ongeveer hetzelfde gewicht als een binnenrotor, alleen iets groter, misschien willen ze daar gewoon wat meer vliegwielwerking houden (loopt nou eenmaal wat soepeler onderin).



klopt precies, het vliegwiel van mijn crossmotor is echt ongelofelijk licht ten opzichte van een mb vliegwiel, en qua afmetingen scheelt het niet zoveel, de diameter was iets van 4 cm kleiner ofzo
 
Honda RC-33

Dit topic is 1688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved