Ralf |
30-3-2004 22:50 |
Posts: 9073 |
HPI kan wat vermogenswinst opleveren door betere curve, minder rondvliegende massa, maar daar staat ook weer een hele lading nadelen tegen over.
Iig, dagelijks rijden met binnenrotor is niet echt geweldig.
Anton tjoenen? Koel :P
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-3-2004 22:51
|
|
|
|
kpotappel86 |
30-3-2004 22:53 |
Posts: 2679 |
je verliest toch koppel inprincipe omdat je je rondvliegende kracht kwijt raakt(vliegwiel)
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Ralf |
30-3-2004 23:48 |
Posts: 9073 |
Klopt..
|
|
|
|
ties |
31-3-2004 11:02 |
Posts: 1333 |
maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.
|
|
|
|
POM |
31-3-2004 11:56 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.
na die kan je zo kopen maar ga je der ook harder door of trek je alleen harder
|
|
|
|
brutus |
31-3-2004 11:57 |
Posts: 7934 |
op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
theredone51 |
31-3-2004 12:48 |
Posts: 2506 |
dus eigenlijk alleen bij hoogtoerige setups makkelijk? ivm snel naar hoge toeren gaan
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
foxbuster666 |
31-3-2004 12:50 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
je verliest toch koppel inprincipe omdat je je rondvliegende kracht kwijt raakt(vliegwiel)
Ja klopt...
Maar je max vermogen neemt toe in de powerband.
Je krijgt dus meer een hoogtoerige machine.
Als je er een lekkere carberateur achterzet blijft je kracht onderin ook lekker.
Althans dat is bij het geval zeker 28mm del vlak
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
foxbuster666 |
31-3-2004 12:50 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij
Wel leuk
Gasreactie aaaaagh
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
brutus |
31-3-2004 13:03 |
|
Hans F |
31-3-2004 15:04 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Anton tjoenen? Koel :P
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-3-2004 22:51
idd
verder neemt je vermogen ook toe door een lagere roterende massa
|
|
|
|
Blukaap |
31-3-2004 16:30 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
maar als binneroter zo goed is waarom zie je et dan zo weinig meer op crossmoters. ik vind een betere curve veel belangrijker. en je hebt geen licht met binneroter en dat is erg irritant.
met buitedraaier wel weer.
Een crossmotor heeft vaak een buitenrotor (zonder licht overigens, afgezien van Enduros) van ongeveer hetzelfde gewicht als een binnenrotor, alleen iets groter, misschien willen ze daar gewoon wat meer vliegwielwerking houden (loopt nou eenmaal wat soepeler onderin).
|
|
Bastila is lief |
|
renegade |
31-3-2004 17:15 |
Posts: 1064 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
op een crossmotor met die snel op z'n toeren komt rijd beter maar op een simpel brommertje voor dagelijks gebruik is het onnodig behalve in de racerij
het gaat hier dus om een redelijke setup.gilera gsm 75cc gilardoni die dus getuned word met een 19 mm cabr en 70 conti uitlaat.en dus die hpi moet wel goed komen neem ik aan???
btw is nu die 19 mm niet te klein met die setup .. heb ook nog evt een 21 liggen is dit een beter optie of zal dit echt geen verschil geven
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
renegade |
31-3-2004 17:21 |
Posts: 1064 |
eigenlijk heb ik nog niet echt een antwoord op me vraag gahad:-S ik vroeg me af of tunnen nu wel nodig was.. nwat koppel heeft hij wel ongetuned maar goed wat zal het gaan doen als je gaat tunnen??
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
bart de scootergek |
31-3-2004 17:27 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Een crossmotor heeft vaak een buitenrotor (zonder licht overigens, afgezien van Enduros) van ongeveer hetzelfde gewicht als een binnenrotor, alleen iets groter, misschien willen ze daar gewoon wat meer vliegwielwerking houden (loopt nou eenmaal wat soepeler onderin).
klopt precies, het vliegwiel van mijn crossmotor is echt ongelofelijk licht ten opzichte van een mb vliegwiel, en qua afmetingen scheelt het niet zoveel, de diameter was iets van 4 cm kleiner ofzo
|
|
Honda RC-33 |
|