Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #17304 - hulp nodig MB
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1348 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
lafstafarian |
30-3-2004 15:01 |
Posts: 446 |
Ik raak een beetje gedemotiveert, ik ben nu al een half jaar bezig en nog steeds rijdt mijn brommer niet goed. Ondertussen al hoop geld aan uitgegeven. Ik heb al zoveel moeten kicken op mn kickstart dat nu mn complete voetsteunbalk is gebroken (maand geleden nieuw gekocht voor 27,50). Aanlopen geeft net zo weinig resultaat. Ik begin nu echt te balen omdat ik al de winter heb meegemaakt (al sleutelend) en nu eindelijk wat schakels zie rijden met beter weer, maar zelf niet vooruit kom.
setup:
70cc eurokit
mikuni 20mm extern
std. snel. uitlaat
K&N powerfilter
Mijn brommer start na stuk 30 keer kicken en valt na 10 seconden uit, ik heb de volgende sproeiers al geprobeerd:
mikuni 80 100 200
Keihin 90 96 100 110 115 125
Bij alle sproeiers kun je amper gasgeven omdat hij dan uitvalt. Er lekt bij elke sproeier olie uit de uitlaat en tussen uitlaat en cilinder. De brommer kan nooit warm worden omdat hij bijna niet aanblijft. Ik heb wel 1 keer kunnen rijden, maar toen stotterde de brommer als de hel. Bougies vonken de ene dag heel netjes, de volgende dag voor geen meter.
Het liefst zou ik em verkopen en opnieuw beginnen met een andere brommer, bij deze heb ik het gevoel dat het nooit meer lukt. Maar al mijn geld is al hierin gestoken en dat lukt dus niet .
Wie kan mij helpen nog vooruit te komen?
|
|
|
|
Aprilia-AF1 |
30-3-2004 16:07 |
Posts: 1397 |
Lekke oliekeerring ?
|
|
Marcel. |
|
mr.honda |
30-3-2004 16:07 |
Posts: 323 |
ik heb dus precies etzelfde...
ben ook bezig een mb op te knappen, en er zit
heel veel geld in, en hij wil maar niet goed lopen. bij mij komt er ook veel benzine/olie uit de uitlaat, en waar de uitlaat op de cilinder gaat is het ook zwart van de benzine/olie, en bij elke sproeier die ik erin doe kan ik geen gas geven, want dan slaat ie af. ik heb net even een brommerzaak gebeld, en die zeiden dat het aan heel veel dingen zou kunnen liggen. ontsteking, cdi, krukas kering eruit enz... dus als ik jou was zou ik dat even proberen, ga ik ook doen. maar m'n blok is net gereviseerd, en ik was toch niet van plan die alweer uit elkaar te halen... maar als het een van die dingen was meld ik het hier nog wel even.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
30-3-2004 16:21 |
Posts: 4190 |
WHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA dit had ik ook
En ik heb DE oplossing hiervoor
Je moet je carb ontluchten + je votter dingentje aan je vlotter bakje ''ietsjes'' omhoog buigen.
Toen ik DIT had gedaan, starte hij meteen binnen 4m lopen
Ik was er gelukkig snel achter en rij nu vrolijk rond met men DTtje
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
POM |
30-3-2004 16:23 |
Posts: 757 |
vergeten membraam in te doen
|
|
|
|
Marthin |
30-3-2004 16:25 |
Posts: 6164 |
dat je bougie de ene dag netjes vonkt en de andere niet is raar.
wat betreft die olie denk ik zelf aan een lekke krukaskeerring.
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
30-3-2004 16:26 |
Posts: 2941 |
kijk eens naar een sproeier die minder groot is, een 70 ofzo, en werk van daaruit omhoog.
sja moet maar weer replyen, schijt topic...
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Marthin |
30-3-2004 16:28 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]
kijk eens naar een sproeier die minder groot is, een 70 ofzo, en werk van daaruit omhoog.
sja moet maar weer replyen, schijt topic...
ik denk niet dat het aan de sproeier ligt, als de sproeier te groot is moet ie wel lopen maar heel beroerd.
als je je bougie hebt drooggemaakt en je kickt dan met de choke uit en geen gas, en je haalt dan je bougie eruit, hoe ziet ie er dan uit?
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
30-3-2004 16:29 |
Posts: 4190 |
Besta ik soms niet
Ik had PRECIES hetzelfe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
lafstafarian |
30-3-2004 16:29 |
Posts: 446 |
70 Keihin denk ik dan heh. 70 mikuni is nog kleiner als de ori sproeier in 13mm carb op 50 ori . Maarem, 70 keihin was dat ongeveer mikuni?
edit:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marthin
[...]
ik denk niet dat het aan de sproeier ligt, als de sproeier te groot is moet ie wel lopen maar heel beroerd.
als je je bougie hebt drooggemaakt en je kickt dan met de choke uit en geen gas, en je haalt dan je bougie eruit, hoe ziet ie er dan uit?
Licht gekleurd, bijna geen aanslag. Maar ik heb de bougie dan ook al 3 keer vervangen in 1 maand tijd dus veel aanslag kan er ook niet op komen met die paar minuten dat hij draait per week.
Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 30-3-2004 16:31
edit: ik moet ff weg, dus ik zal ondertussen niet replyen . Ik kom zo lezen wat er voor nuttigs staat .
Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 30-3-2004 16:32
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
30-3-2004 16:29 |
Posts: 2941 |
mja, als je gasgeeft en hij pleurt gelijk uit, lijkt me toch iets met benzinetoevoer...
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Marthin |
30-3-2004 16:31 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Besta ik soms niet
Ik had PRECIES hetzelfe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dan moet je lezen wat voor replies hier staan en aan de hand van de suggesties proberen.
|
|
|
|
Marthin |
30-3-2004 16:32 |
Posts: 6164 |
hoe zit het eigenlijks met je zuigerveren en je kop en voetpakkingen?
|
|
|
|
lafstafarian |
30-3-2004 16:33 |
Posts: 446 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marthin
hoe zit het eigenlijks met je zuigerveren en je kop en voetpakkingen?
Zuigerveren zijn goed, cilinder heb 500km gelopen. Ik heb hem pas gekocht. Voetpakking is nieuw.
En btw, het blok komt van honda_mbiloss [emiel] van BF en die heb er vlak voor mij nog perfect mee gereden.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
30-3-2004 16:35 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
WHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA dit had ik ook
En ik heb DE oplossing hiervoor
Je moet je carb ontluchten + je votter dingentje aan je vlotter bakje ''ietsjes'' omhoog buigen.
Toen ik DIT had gedaan, starte hij meteen binnen 4m lopen
Ik was er gelukkig snel achter en rij nu vrolijk rond met men DTtje
^^^^ Controleer dit nou eerst maar ^^^^
Het is iig een kleine moeite, en het is opgelost.
Als je dit dan hebt gedaan, moet je ff je uitlaat eraf halen, en een stukkie gaan rennen in zijn 1, ( contact uit ) zodat alle benzine eruit kan.
Meer zeg ik niet want dat is ook niet nodig.
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Racekip #1 |
30-3-2004 16:40 |
Posts: 1119 |
nou volg zijn raad op
en dan maar hopen dat die het snel weer doet
|
|
loud pipes saves lives |
|
Dit topic is 1348 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|