Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zundapp ks 50 gaat eindelijk sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17296 - Zundapp ks 50 gaat eindelijk snelle...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Raceboy- 30-3-2004 6:33 Print topicpost

Posts: 81
Me Zundapp gaat nu eindelijk een stuk harder hij gaat op mijn teller 95 en op een puch scooterteller gaat hij 110 .
En dat met een eurocilinder 70cc 20mm cab en standard luchtfilter is dat tog niet slecht denk ik.
Er heb er nu dus een 16/36 tandwiel onder en ik tank gewoon 1:50, en gooi er dat nog octaanbooster en/of loodvervanger bij, je hebt maar een heel klijn beetje nodig mengverhouding 1:1000, en je merkt het echt veel betere verbranding trekt zeer goed, start perfekt en loopt ook perfekt zowel stationer als in hoge toeren.En dan tegen de wind in vaak moet je flink terug schakelen bij schakel brommers met aardige wind tegen, nou bij mij niet meer makkelijk 70km/uur tegen de wind in zijn 5 en zonder terug te schakelen en schakel je wel terug loopt de teller door tot 80/85km/uur.
Ben blij dat hij het eindelijk goed doet, nu nog een schijfrem er onder, ik denk dat dat tog beter remt en mischien slijdvaster is.
Gegroet
 

solidsjakie 30-3-2004 8:45 Print reply

Posts: 2291
sjngMtWl8oJ:www.oberon.nl/en/nl/10jaar/taart.gif" border="0">
 
poziloc 30-3-2004 8:59 Print reply
Posts: 21
en binnenkort een nieuwe krukas
 
mb-cruisefather.nl 30-3-2004 10:29 Print reply

Posts: 266
Gefeli,
Wat doet dat octaanbooster dan precies?
is het slecht voor em of juist niet?
 
vinnie 30-3-2004 10:57 Print reply

Posts: 3505
dus hoe hard gaat ie???
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
FBImme 30-3-2004 11:13 Print reply
Posts: 375
ik zou zeggen ongeveer 95, want iedereen weet wel dat die scootertellers voor geen ene meter kloppen.
 
ties 30-3-2004 12:11 Print reply
Posts: 1333
95 zonder en maar 75 tegen. ik rij zonder wind 85 en tegen 80 is in ze 6.
maar rijd wel mooi zou wel ff een sport filter derop doen en octaan booster boeit bijna niet. is alleen als je veel compressie heb of constant veel toeren draait zoals bij crossen.
 
Caïn 30-3-2004 13:14 Print reply

Posts: 146
Ik zou toch zelf benzine mengen, 1:30, anders gaat 't toch niet goed, ze zijn gemaakt om standaard op 1:25 te lopen. Als je dan gaat blazen met dat ding zou ik d'r toch minimaal 1:30 in gooien. Maarja jou brommer, jou bankrekening
 
Magneet Thunderbird
Whoopz0r 30-3-2004 16:41 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: anouck

Me Zundapp gaat nu eindelijk een stuk harder hij gaat op mijn teller 95 en op een puch scooterteller gaat hij 110 .
En dat met een eurocilinder 70cc 20mm cab en standard luchtfilter is dat tog niet slecht denk ik.
Er heb er nu dus een 16/36 tandwiel onder en ik tank gewoon 1:50, en gooi er dat nog octaanbooster en/of loodvervanger bij, je hebt maar een heel klijn beetje nodig mengverhouding 1:1000, en je merkt het echt veel betere verbranding trekt zeer goed, start perfekt en loopt ook perfekt zowel stationer als in hoge toeren.En dan tegen de wind in vaak moet je flink terug schakelen bij schakel brommers met aardige wind tegen, nou bij mij niet meer makkelijk 70km/uur tegen de wind in zijn 5 en zonder terug te schakelen en schakel je wel terug loopt de teller door tot 80/85km/uur.
Ben blij dat hij het eindelijk goed doet, nu nog een schijfrem er onder, ik denk dat dat tog beter remt en mischien slijdvaster is.
Gegroet

Shit, rijd je nu dan alleen met een achterrem?
Of heb je een trommelrem, in dat geval heb je geen ks maar een gts. Want een schijfrem onderscheid de gts van de ks
 
Z
Ed Honda CB50J 30-3-2004 17:03 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ca?n

Ik zou toch zelf benzine mengen, 1:30, anders gaat 't toch niet goed, ze zijn gemaakt om standaard op 1:25 te lopen. Als je dan gaat blazen met dat ding zou ik d'r toch minimaal 1:30 in gooien. Maarja jou brommer, jou bankrekening


wtf ? standaard 1:25 ?? Ja dag,
Tis standaard 1:50 wat denk je dat er in die brommix pompen zit ? idd 1:50

Maar 1:50 voor een zeer snelle brom is veeeeel te schraal, Zou 1:35 nemen als ik jou was. Zelf doe ik 1:40.
1:30 is onnodig. maar minimaal 1:40 als je er langer plezier van wilt hebben.

Zelf weten natuurlijk.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
zundapp 30-3-2004 17:05 Print reply
Posts: 101
Z?ndapp raadde toendertijd aan om 1 op 25 te tanken. Tegenwoordig is de kwaliteit van de olie etc. wel stukken beter als toendertijd. De meesten rijden met 1:30 / 1:40.
 
-
-Raceboy- 30-3-2004 19:19 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: poziloc

en binnenkort een nieuwe krukas


Zit pas een nieuwe volle krukas in, gaat i ook weer sneller.
 
-Raceboy- 30-3-2004 19:22 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ca?n

Ik zou toch zelf benzine mengen, 1:30, anders gaat 't toch niet goed, ze zijn gemaakt om standaard op 1:25 te lopen. Als je dan gaat blazen met dat ding zou ik d'r toch minimaal 1:30 in gooien. Maarja jou brommer, jou bankrekening


Ja dat heb ik meer gehoord ik mengde eerst ook 1:33 maar kreeg van veel mensen te horen dat dat te veel was en overdreven, dus heb nu pas weer 2X 1:50 getankt, denk dat ik weer overstap naar 1:30 ongeveer, gaat de cilinder iederegeval langer mee.
 
Quentix 30-3-2004 19:24 Print reply
Posts: 4
euhm een gts wordt niet onderscheiden van de ks door een schijrem, ik ken een gts met trommelrem.

en je hebt je zundapp wel flink opgefokt maar het slijt allemaal wel gruwlijk hard nou. over een paar maandjes kun je compleet op nieuw gaan reviseren maar het wel leuk voor n keer.
 
mcdronkz 30-3-2004 19:26 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: anouck

[...]


Zit pas een nieuwe volle krukas in, gaat i ook weer sneller.



dat scheelt niks volgens mij?
 
-Raceboy- 30-3-2004 19:27 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

95 zonder en maar 75 tegen. ik rij zonder wind 85 en tegen 80 is in ze 6.
maar rijd wel mooi zou wel ff een sport filter derop doen en octaan booster boeit bijna niet. is alleen als je veel compressie heb of constant veel toeren draait zoals bij crossen.


Heb veel compressie zit een hoge druk kop op, krijg hem niet gestart in zijn 1 moet altijd in zijn 2 aandauwen.
Hij draait ook aardig veel toeren en ook constant, is een lang mooie geasfalteedre weg +_15km naar school, langs het industrieterein De Botlek.
 

Dit topic is 3034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved