Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - poortmap 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1727 - poortmap 70cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 4-10-01?18:51 Print reply
Posts: 1054
Het is een ongetunede 65 cc autisa. Of een brak getunede.

meer poortmappen van mij en enkele gemailde staan op :

[url]http://home.talkcity.com/ThePits/bart40/index.htm[/url]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 4-10-01?19:41 Print reply

Posts: 7387
het is dus een soort imitatie???, ik weet wel dat hij erg veel kracht heeft, en dat deze cilinder wel een brede powerband heeft, begint al vroeg te trekken, ik heb alleen die 2 ronde kanalen niet.


maar nu weet ik tenminste wat voor cilinder het is


deze cilinder heb ik dus:

Deze Cilinder heb ik zelf ook niet gehad. Maar ik wil Dirkjan weer bedanken voor de gemailde portmap en foto?s. Hetzelfde verhaal als de malossi cilinder dus. Deze cilinder is van gietijzer, de slijtage is daardoor hoger dan bij chroom / nicasil. De cilinder heeft maar 1 boostport met het zelfde model als de pw. De spoelpoorten liggen best erg hoog. Hierdoor wordt de powerband smaller. Dat is wel jammer. De uitlaatpoort is ongeveer even hoog als de malossi, maar de spoelpoorten zijn 2 mm hoger. Ik heb zelf liever lagere spoelpoorten. Daardoor krijg je een bredere powerband, en in de hoge toeren heeft de cilinder genoeg tijd om zijn mengsel kwijt te kunnen voordat er nieuw mengsel in komt. De inlaatpoort is ook wel vreemd, hij heeft 2 kleine hulpoortjes, maar dat mag ook wel want hij is erg smal. Deze hulppoortjes zijn er zelf bijgemaakt.


Prestaties

Deze komen ook van Dirkjan:



20 mm mikuni 105 sproeier

80cc proma met dubbele demper (zorgt voor meer kracht onder in) en dat komt denk ik door de groter tegen druk.

onstekingplaat is uitgezaagd en 4/5mm verder vervroegt als standaard snel

14/42 en 5bak heeft een top van 92km/h en trekt soms met het schakelen van 1 naar 2 over het voor wiel los en de power band begint bij de 8.000tpm en heeft een piek bij de 11.000 en gaat dan nog door top de 12.700tpm

hij heeft wel minder kracht als een malossi maar dat kan ook komen om dat de zuiger veren niet meer nieuwe waren en om dat hij al een klein stoot rand je had
en dat was bij die malossi allemaal zogoed als nieuw



man nick, ik heb nog geen eens de tijd om te editen,was ik dus meteen van plan en jij staat al weer klaar om wat te zeggen , wacht geliever even 5min of zo...,



[This message is edited by barry on 4-10-01 19:48]
 
He?
Rens 4-10-01?20:11 Print reply

Posts: 6863
eurocilindro en de uitlaat poort kan je het best opmeten door je vinger er in te doen en dan daarmee de schuifmaat tegen te houden aan de binnenkant van de cil
 
achter de maan is alles beter
barry 5-10-01?06:56 Print reply

Posts: 7387
maar wat voor want zit daar nou in dan?
 
He?
Al!eN 19-10-01?16:44 Print reply
Posts: 94
Als je bij die cilinder de uitlaat poort tot 2.1mm van boven verhoogt loopt hij echt super hard (117km/h digitaal) met een 20mm techno en alles aan gepast.

dan heeft hij trouwens een timing van 130 voor de spoel poorten en 195 voor de uitlaat poort.

en een blowdown van 32.5

[This message is edited by Al!eN on 19-10-01 17:01]
 
barry 19-10-01?17:00 Print reply

Posts: 7387
ok, maar kan ik dat dan gewoon doen met de dremel, kun je eens uitleggen hoe je dat nou goed kan doen met je dremel? want dan ga ik dat zekers proberen

[This message is edited by barry on 19-10-01 20:14]
 
He?
Neonlampje 19-10-01?21:51 Print reply

Posts: 14825
WTF is dat voor inlaat?? met 2 buissie aan zijkant?? damn!! leuk!! willik ook!!

teesjah, die cylinders van die gast zijn retesnel, je hebt allen wel grote carb nodig en ik denk dat hij alles vanuit de losse pols doet
 
Pertijn 19-10-01?23:39 Print reply
Posts: 846
He hans, m'n malossi uitlaat poort is iets meer dan 20cm, das hoger dan normaal of niet?
En 36mm breed..
Is ovaal, breedste stuk ligt wat hoger..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rens 20-10-01?00:23 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

He hans, m'n malossi uitlaat poort is iets meer dan 20cm, das hoger dan normaal of niet?
En 36mm breed..
Is ovaal, breedste stuk ligt wat hoger..


JAJA 36mm hoe heb je dat gemeten dan?

Dan is je uitlaat poort dus 80% van de boring ? of heb je een 110cc malossi?
 
achter de maan is alles beter
Neonlampje 20-10-01?00:36 Print reply

Posts: 14825
ID:
3hoekige uitlaatpoort, met punt naar boven...
bovenin minder groot, dus hogere compressie, onderin groot voor maximale afvoer van loze-gassen..
mayb wel leuk ID
 
Pertijn 20-10-01?00:38 Print reply
Posts: 846
Op de poortmap dan, dus klein stukkie bevel..
Beetje aso dan?
Spoelpoorten en boostpoort zijn 1cm hoog.
Boost 1,8 breed, smalle spoel 12,5mm brede 19mm.
Inlaat kanalen 1,45 breed, 2,15 hoog op z'n max.

 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 20-10-01?10:38 Print reply
Posts: 2499
pertijn, is dat allemaal berekent en goed? Want anders verander ik m'n malossi ook zo.
En 36 is idd breder, ori is ongeveer 33,5mm voor de uitlaatpoort
En hij is normaal 1,85 mm hoog, dus je uitlaatpoort is ook iets verhoogd
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 20-10-01?12:59 Print reply
Posts: 846
Eerst maar eens kijken of ie het opboren overleeft..
Kon nog welleens krap worden..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 20-10-01?13:46 Print reply
Posts: 4082
hey lude, dat id van jou, is de langzaamste uitlaat poort mogelijk hij moet aan de bovenkant juist recht zijn
 
Sneks 20-10-01?15:48 Print reply
Posts: 2499
Hij wordt toch 46,3 he, dat kan dus wel prima, want een vriend van mij heeft zijn malossi tot 47! laten uithonen. Eerst vond ik 46,3 ook veel, maar dat valt dus eigelijk wel mee. . En mijn nsr rijd eindelijk weer. Vanmiddag even alles in elkaar gezet, (ik had m'n blok gezandstraald en gespoten, de onderste zuigerveer was gebroken, maar cil. was nog perfect, dus nieuwe zuiger zit erin, oliepomp tandwiel en pomp eruit, uitlaat gespoten, en kop netter uitgedraaid en gepolijst) . hij lag al 4 weken uit elkaar. En nu doet hij het weer
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved