het is dus een soort imitatie???, ik weet wel dat hij erg veel kracht heeft, en dat deze cilinder wel een brede powerband heeft, begint al vroeg te trekken, ik heb alleen die 2 ronde kanalen niet.
maar nu weet ik tenminste wat voor cilinder het is
deze cilinder heb ik dus:
Deze Cilinder heb ik zelf ook niet gehad. Maar ik wil Dirkjan weer bedanken voor de gemailde portmap en foto?s. Hetzelfde verhaal als de malossi cilinder dus. Deze cilinder is van gietijzer, de slijtage is daardoor hoger dan bij chroom / nicasil. De cilinder heeft maar 1 boostport met het zelfde model als de pw. De spoelpoorten liggen best erg hoog. Hierdoor wordt de powerband smaller. Dat is wel jammer. De uitlaatpoort is ongeveer even hoog als de malossi, maar de spoelpoorten zijn 2 mm hoger. Ik heb zelf liever lagere spoelpoorten. Daardoor krijg je een bredere powerband, en in de hoge toeren heeft de cilinder genoeg tijd om zijn mengsel kwijt te kunnen voordat er nieuw mengsel in komt. De inlaatpoort is ook wel vreemd, hij heeft 2 kleine hulpoortjes, maar dat mag ook wel want hij is erg smal. Deze hulppoortjes zijn er zelf bijgemaakt.
Prestaties
Deze komen ook van Dirkjan:
20 mm mikuni 105 sproeier
80cc proma met dubbele demper (zorgt voor meer kracht onder in) en dat komt denk ik door de groter tegen druk.
onstekingplaat is uitgezaagd en 4/5mm verder vervroegt als standaard snel
14/42 en 5bak heeft een top van 92km/h en trekt soms met het schakelen van 1 naar 2 over het voor wiel los en de power band begint bij de 8.000tpm en heeft een piek bij de 11.000 en gaat dan nog door top de 12.700tpm
hij heeft wel minder kracht als een malossi maar dat kan ook komen om dat de zuiger veren niet meer nieuwe waren en om dat hij al een klein stoot rand je had
en dat was bij die malossi allemaal zogoed als nieuw
man nick, ik heb nog geen eens de tijd om te editen,was ik dus meteen van plan en jij staat al weer klaar om wat te zeggen , wacht geliever even 5min of zo...,
[This message is edited by barry on 4-10-01 19:48] |