Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zuigerveren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1717 - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zui...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 4-10-01?16:30 Print reply
Posts: 1644
tenzij je een schot heb tussen de uitlaatpoort(en dan) dan heb je dus 2 uitlaatpoorten, de cylinder die ik van Bart@blaa gekocht heb (k'moet hem nog ophale)is een std 80cc MBX cyl en die heb dus ook 2 uitlaat poorten
 
Rene 5-10-01?13:30 Print reply
Posts: 2573
in mijn orignele nsr cilinder zit ook een zuiger met een l veer, tschijnt dat het een zuiger is van een 50cc zeta voor mt?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Woeter 5-10-01?16:04 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

Kdenk nie dat ie past, want dan zou je wel een heel erg dun stuk veer langs je cilinder naar boven hebben lopen (I stuk van de L dus)
Denk nie dat et stevig zal zitten.
Bij die andere cilinders hebben de cilinders denk ik een kleinere boring in vergelijking met gewone.

Snappie?

Volgens mij als er een L veer op zit, dan is het bovenste stukje van je zuiger eigenlijk een kleinere boring
Dus zeg maar zo'n soort idee

L00000
000000 L= L-veer
000000 0= zuiger
000000
000000
 
Pertijn 6-10-01?01:37 Print reply
Posts: 846
Die l veer is gewoon niet betrouwbaar..
En volgens mij zijn zuiger veren een balangrijk deel voor de koeling van je zuiger richting cilinder wand.
En waar de zuigerveer "sluit" heb je dus bij 1 veer gewoon een gaatje wat niet afgedicht word door een 2e zuigerveer..
Aan de andere kant is het wel te proberen, in de winkel moest ik voor malossi zuigerveren 94,- betalen..
Kan je weer 2x zolang mee doen.. maarja das wel erg goedkoop..
Die weerstand van die veren lijkt me ook nihil maargoed..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MB50TUNED 7-10-01?00:45 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Die l veer is gewoon niet betrouwbaar..
En volgens mij zijn zuiger veren een balangrijk deel voor de koeling van je zuiger richting cilinder wand.
En waar de zuigerveer "sluit" heb je dus bij 1 veer gewoon een gaatje wat niet afgedicht word door een 2e zuigerveer..
Aan de andere kant is het wel te proberen, in de winkel moest ik voor malossi zuigerveren 94,- betalen..
Kan je weer 2x zolang mee doen.. maarja das wel erg goedkoop..
Die weerstand van die veren lijkt me ook nihil maargoed..


En toch raadde iemand uit de racerij aan om een nsr zuiger met 1 zuigerveer te gebruiken. Of een kitaco zuiger met een 0,8 mm zuigerveer. Ik gooi het mailtje wel een keer neer als ik thuis ben.

Hier is het emailjte:

Hoi Bart,
Leuke site, goede tips. Je hebt 100% gelijk een gietijzere cilinder is
zwaarder en koelt slechter en heeft slechtere loopeigenschappen! Maar waarom
heb je dat nog nooit geprobeerd? Ik heb verschillende merken cilinders
gehad, Eurocilindro, Zeta, Immitatie maar die liepen eigenlijk allemaal
nooit echt hard! Alleen een originele Honda Cilinder is echt snel te
krijgen, ze hebben veel meer koppel = trekkracht! Moet je echt maar eens
proberen, bij de brommerrace worden ze vaak gebruikt!
Ook over die zuigers heb je best gelijk, zelf rijdt ik altijd met Kitaco dit
is een speciale racezuiger met een 0,8mm zuigerveer. Maar waarom adviseer ik
dan Honda(wel de onderste veer weglaten!): De Kitaco zuiger is minder
betrouwbaar ( eerder aan vervanging toe). Waar jij mee rijd zijn denk ik
Meteor zuigers of zo. Bij mij, racer "zwaar getuned" krijg ik gelijk een
vastloper. De konische tijd van zo'n zuiger klopt niet helemaal, zolang je
brommer niet echt hard loopt krijg je daar geen probleem mee! De L-veer is
voor mij ook een afvaller, is veel te breed en hapt te snel in mijn
uitlaatpoort. Kortom een originele zuiger is een prima zuiger ( niet voor de
alu cilinders), betrouwbaar en gaat berelang mee. Er worden geen originele
onstekingen gebruikt van een Honda, er zijn betere te krijgen o.a. HPI, PVL
of Motoplatz. Deze hebben een binnenroter en zijn veel lichter ook zit er
geen lichtspoel op! Vaak hebben zij ook een verlatingskurve. Een
poortmapping kan ik je best geven maar zal bij jou niet werken, ook niet van
die uitlaat. Zal waarschijnlijk toch niet werken omdat dat voor een
hoogtoerige fiets is bedoeld. Ik denk als je met std spul rijdt dat je de
uitlaatpoort ongeveer max op 180graden moet zetten, spoelpoort op 124
graden. Zekers geen proma gebruiken, maar informeer eens naar een Homoet! O,
ja de uitlaatpoort wordt bij mijn NSR zeer breedt gemaakt!
www.guys.myweb.nl

PS probeer die 2 kleps membraan nog maar eens, bij mij waren die Adige 4
kleps, 6 kleps Malossi (80cc) niet zo snel als mijn aangepaste 2 kleps
membraan!
Groetjes Martijn

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Bart [mailto:famhoog@kabelfoon.nl]
Verzonden: zondag 20 mei 2001 22:19
Aan: martijn@guys.myweb.nl
Onderwerp: tunen


Hoi Martijn,

Ik las je tuning tips op Mark?s honda mb site. Ik vroeg me af waarom je een
honda origineel snel het beste vind, dit is toch een gietijzeren cilinder,
dat heeft toch minder goede koeling en meer slijtage dan een
chroom/nickasilwand alluminium cilinder? En waarom vind je een nsr zuiger
het beste? Ik had zelf verwacht dat er met L- veren en zuigers met een
zuigerveer werd geraced. Ik wil misschien ook gaan racen en ben best
benieuwd waarom je daarvoor kiest. En heb je nog poortmappen en/of ontwerpen
van uitlaten, ik ben best nieuwsgierig daarna. En wat voor cdi wordt er
gebruikt met races? Ik hoop dat je deze vragen kan/wil beantwoorden. Ik heb
zelf ook een site o.a. over mijn mb. Ik zal in ieder geval niets plaatsen
wat je mailt (tenzij jij het wilt)
http://home.talkcity...its/bart40/index.htm Er zullen nog best wel
veel fouten op staan, maar ik ben een beginnend tuner en geen
tuningsspecialist.

MVG Bart




[This message is edited by MB50 TUNED on 8-10-01 09:51]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 8-10-01?15:32 Print reply
Posts: 1054
topic omhoog halen
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 3981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved