SpeedYveS |
2-10-01?18:41 |
Posts: 1644 |
WTF is een I of een L veer mensen?/??
|
|
|
|
MB50TUNED |
2-10-01?19:09 |
Posts: 1054 |
De zuigerveren zitten altijd in groeven in je zuiger. deze groeven zitten een paar mm van de bovenkand van de zuigeveer af. Een L veer is hoger dan de nomale veer en komt daarom tot de bovankant van de zuiger. Als je hem doorsnijd is de doorsnede een ?L? en bij een gewone veer een ?_?
links zit de veer, en ?OOOOOOO? is de bovenkant van de zuiger
_OOOOOOO gewone veer
LOOOOOOO L veer
De L veer komt hoger bij de zuiger en dus meer compressi
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Woeter |
2-10-01?20:59 |
Posts: 2832 |
|
|
|
|
MB50TUNED |
2-10-01?21:29 |
Posts: 1054 |
ik bedoel 27 mm breed bij een boring van 39 mm. Hij mag voor straatgebruik 67% zijn van de boring en racegebruik 72%, maar dan zal je veer snel slijten. Maar over een paar weken blaas ik weer rond, of het nou lang of kort is ik zal dan mijn cilinder testen
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Martijn |
2-10-01?21:46 |
Posts: 10000 |
ik lees nogal veel motorboeken dus ik weet wel wat een L-veer is..
Hij heeft niet meer compressie omdat ie hoger is, maar omdat de lucht die tussen de zuiger komt en het I stukkie van de L veer (dus het stuk wat tegen de cilinder aan komt) door de druk naar buiten wordt geduwd en dus minder gas(compressie)verlies heeft.
Snappie??
Dus door de druk wordt de veer naar de cilinder toe gedrukt voor meer compressie, deze veren zitten vooral op Zundapps (kweenie of ze motors en/of brommers bedoelen of alleen motors)
Maarja...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Saknet |
2-10-01?22:04 |
Posts: 10355 |
lol
martijn heb gelijk
mijn 70zeta heeft 1 L veer, en daar heeft hij een jaar lang mee gereden zonder luchtfilter, onlangs heb ik het veerke wel moeten vervangen .
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Martijn |
2-10-01?22:04 |
Posts: 10000 |
Kiek maar es.
Door de druk wordt de zuiger naar buite geduwd en dus minder druk verlies en meer kracht.
(ik zal wel meer plaatjes soms op t forum zette want het zijn gave boeken.)
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
SpeedYveS |
3-10-01?00:45 |
Posts: 1644 |
zo'n veer lijkt me wel optimaal bij een Nicasil cylinder! dan slijt de want toch vrijwel niet, en die veer vervang je gewoon af en toe us, is toch bijna geen werk..
|
|
|
|
Woeter |
3-10-01?09:35 |
Posts: 2832 |
Tja, dan is de vraag: Waarom doen ze dat dan nooit???
|
|
|
|
MBBBBBB |
3-10-01?14:50 |
Posts: 2340 |
Dus dat betekent dus dat z'on L - veer veeeeeeeeeeeeeel geiler is dan een normale, toch
Maar kan je een L - veer in elke cilinder+zuiger douwen of niet?
Want dan wil ik er ook wel eentje
|
|
|
|
Martijn |
3-10-01?20:57 |
Posts: 10000 |
Kdenk nie dat ie past, want dan zou je wel een heel erg dun stuk veer langs je cilinder naar boven hebben lopen (I stuk van de L dus)
Denk nie dat et stevig zal zitten.
Bij die andere cilinders hebben de cilinders denk ik een kleinere boring in vergelijking met gewone.
Snappie?
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Sven the man |
4-10-01?13:43 |
Posts: 456 |
huh???
kweenie precies wat je nou bedoelt hoor, maar als je zegt wat ik denk dat je zegt heb je ongelijk jajaja
kheb zovaak van een mt/b ofzow met L-veer gehoord....
|
|
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG] |
|
MBBBBBB |
4-10-01?13:46 |
Posts: 2340 |
Quote: Originally posted by: Martijn Ts?...
Snappie?
Nee
|
|
|
|
BIGwillie |
4-10-01?13:58 |
Posts: 553 |
L veer is gewoon de beste. Word ook in de racerij gebruikt. Meer Pouwahh maar waarschijnlijk ook meer slijtage.
|
|
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img] |
|
Rens |
4-10-01?13:58 |
Posts: 6863 |
je uitlaatpoort mag 67,8% van de boring zijn alles daar boven is heel slecht voor je zuigerveren dan slijten ze op de plek van de te brede poort lekker snel en gaan ze happe.
|
|
achter de maan is alles beter |
|