Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zuigerveren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1717 - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zui...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 2-10-01?18:41 Print reply
Posts: 1644
WTF is een I of een L veer mensen?/??
 
MB50TUNED 2-10-01?19:09 Print reply
Posts: 1054
De zuigerveren zitten altijd in groeven in je zuiger. deze groeven zitten een paar mm van de bovenkand van de zuigeveer af. Een L veer is hoger dan de nomale veer en komt daarom tot de bovankant van de zuiger. Als je hem doorsnijd is de doorsnede een ?L? en bij een gewone veer een ?_?

links zit de veer, en ?OOOOOOO? is de bovenkant van de zuiger

_OOOOOOO gewone veer
LOOOOOOO L veer

De L veer komt hoger bij de zuiger en dus meer compressi
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Woeter 2-10-01?20:59 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Ik heb met mijn eurokit weleens de onderste zuigerveer weggelaten. Het resultaat was dat ik de eerste meters iets minder trok, maar ik zat wel sneller op mijn top. 2 veren geeft meer wrijfing en dus ook warmte, dus als je veel toeren draait neem je 1 veer. In de racerij wordt soms geracet met een nsr zuiger zonder de onderste zuigerveer. (nooit met 2 veren dus). Dus laagtoerige/middentoerige cilinder is 1 veer het bestte. getunede HOOGTOERIGE cilinder 1 veer monteren.

Ik heb zoiezo maar ruimte voor 1 veer bij mijn eurokit, vanwege aanpassen poorten . (http://home.talkcity.com/ThePits/bart40/tunen_5.gif) (Cilinder ziet er nou wat beter uit en er zijn bevels aangevracht en hangt onder mijn brommer, maar rijdt nog niet.)

Je moet er op letten dat het slot van de zuigerveer niet in een poort blijft hangen.

L veren happen inderdaad. Je zal er met een fabrieks cilindertje weinig van merken, maar als je uitlaatpoort 72% van je boring is, ruim 27 mm (bij 50cc/39mm) merk je er iets meer van. :n

Ik ben het ook met michiel eens.




Hoooo es!!! een uitlaatpoort van 27mm breed, bedoel je het zo???? dat wil ik meemaken!!!, volgens mij mag je uitlaatpoort niet meer als in de 30 % van je boring zijn hoor, anders loopt je zuiger volgens mij al vast als je hem start...
 
MB50TUNED 2-10-01?21:29 Print reply
Posts: 1054
ik bedoel 27 mm breed bij een boring van 39 mm. Hij mag voor straatgebruik 67% zijn van de boring en racegebruik 72%, maar dan zal je veer snel slijten. Maar over een paar weken blaas ik weer rond, of het nou lang of kort is ik zal dan mijn cilinder testen
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Martijn 2-10-01?21:46 Print reply
Posts: 10000
ik lees nogal veel motorboeken dus ik weet wel wat een L-veer is..

Hij heeft niet meer compressie omdat ie hoger is, maar omdat de lucht die tussen de zuiger komt en het I stukkie van de L veer (dus het stuk wat tegen de cilinder aan komt) door de druk naar buiten wordt geduwd en dus minder gas(compressie)verlies heeft.
Snappie??


Dus door de druk wordt de veer naar de cilinder toe gedrukt voor meer compressie, deze veren zitten vooral op Zundapps (kweenie of ze motors en/of brommers bedoelen of alleen motors)

Maarja...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Saknet 2-10-01?22:04 Print reply

Posts: 10355
lol
martijn heb gelijk


mijn 70zeta heeft 1 L veer, en daar heeft hij een jaar lang mee gereden zonder luchtfilter, onlangs heb ik het veerke wel moeten vervangen .

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn 2-10-01?22:04 Print reply
Posts: 10000
Kiek maar es.

Door de druk wordt de zuiger naar buite geduwd en dus minder druk verlies en meer kracht.
(ik zal wel meer plaatjes soms op t forum zette want het zijn gave boeken.)



 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SpeedYveS 3-10-01?00:45 Print reply
Posts: 1644
zo'n veer lijkt me wel optimaal bij een Nicasil cylinder! dan slijt de want toch vrijwel niet, en die veer vervang je gewoon af en toe us, is toch bijna geen werk..
 
Woeter 3-10-01?09:35 Print reply

Posts: 2832
Tja, dan is de vraag: Waarom doen ze dat dan nooit???
 
MBBBBBB 3-10-01?14:50 Print reply
Posts: 2340
Dus dat betekent dus dat z'on L - veer veeeeeeeeeeeeeel geiler is dan een normale, toch

Maar kan je een L - veer in elke cilinder+zuiger douwen of niet?
Want dan wil ik er ook wel eentje
 
Martijn 3-10-01?20:57 Print reply
Posts: 10000
Kdenk nie dat ie past, want dan zou je wel een heel erg dun stuk veer langs je cilinder naar boven hebben lopen (I stuk van de L dus)
Denk nie dat et stevig zal zitten.
Bij die andere cilinders hebben de cilinders denk ik een kleinere boring in vergelijking met gewone.

Snappie?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sven the man 4-10-01?13:43 Print reply
Posts: 456
huh???
kweenie precies wat je nou bedoelt hoor, maar als je zegt wat ik denk dat je zegt heb je ongelijk jajaja
kheb zovaak van een mt/b ofzow met L-veer gehoord....
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
MBBBBBB 4-10-01?13:46 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

Snappie?


Nee
 
BIGwillie 4-10-01?13:58 Print reply
Posts: 553
L veer is gewoon de beste. Word ook in de racerij gebruikt. Meer Pouwahh maar waarschijnlijk ook meer slijtage.
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
Rens 4-10-01?13:58 Print reply

Posts: 6863
je uitlaatpoort mag 67,8% van de boring zijn alles daar boven is heel slecht voor je zuigerveren dan slijten ze op de plek van de te brede poort lekker snel en gaan ze happe.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 4079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved