Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zuigerveren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1717 - Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zui...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 2-10-01?14:50 Print topicpost
Posts: 1406
Ik krijg straks weer een cilinder voor mijn MTX-SH.

Maar nu kan ik zuigers ervoor krijgen met 1 of 2 veren,

Welke is beter.

Alvast bedankt
 
I'm a supersonic highspeed racer

Woeter 2-10-01?15:11 Print reply

Posts: 2832
Wat voor cilinder krijg je?! snel?
Je moet ook naar het merk vd zuiger kijken he, ik geloof dat 1 zuigerveer vaak in snelle cilinders zit, maar je moet natuurlijk geen compressie verlies hebben...
Ik denk niet dat het nou echt veel zal uitmaken
 
Sven the man 2-10-01?16:13 Print reply
Posts: 456
met 1 heb je minder weerstand....
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Max van Doorn 2-10-01?16:18 Print reply
Posts: 73
2 is een stuk beter , minder kans op compressie verlies
 
wipe-out 2-10-01?16:19 Print reply

Posts: 7672
heb ooit eens gelezen dat een eentje met 2 zuigerveren langer meegaat als eentje met maar 1 zuigerveer. of 't klopt weet ik niet

edit:
maar dat eentje met maar 1 zuigerveer dus sneller is als eentje met 2, omdat ie minder weerstand heeft (wat net dus ook al werd gezegd)

[This message is edited by wipe-out on 2-10-01 16:21]
 
B3AST 2-10-01?16:39 Print reply
Posts: 2469
je moet gewoon naar de spoeling in de zuiger kijken en de zuiger nemen welke het grootste gat heeft maaruhm 1 veer heeft minder weerstand, en dat 1 verige zuigers compressie verliezen is bullshit want die veren zijn ook steviger volgens mij dan die van 2 verige zuigers...
het zou kunnen dat als die veer gaar is dat je dan in 1 keer veel kwijt bent maar dan gewoon vervangen...

ik zou voor de zuiger met 1 veer gaan in ieder geval, als die verder hetzelfde is als die met 2 veren
 
- insane in the brain -
Neonlampje 2-10-01?17:31 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

je moet gewoon naar de spoeling in de zuiger kijken en de zuiger nemen welke het grootste gat heeft maaruhm 1 veer heeft minder weerstand, en dat 1 verige zuigers compressie verliezen is bullshit want die veren zijn ook steviger volgens mij dan die van 2 verige zuigers...
het zou kunnen dat als die veer gaar is dat je dan in 1 keer veel kwijt bent maar dan gewoon vervangen...

ik zou voor de zuiger met 1 veer gaan in ieder geval, als die verder hetzelfde is als die met 2 veren

waarom zetten ze dan geen sterkere zuigerveren op zuigers met 2 zuigerveren? dan heb je xtra compressie..
 
MBBBBBB 2-10-01?17:35 Print reply
Posts: 2340
De zuigerveer op mijn 1veers zuiger is net zo dik/groot als op me 2veers zuigers hoor.............

Maar ik denk idd dat je minder weerstand hebt, maar als ie ff ouder wordt dat je dat eerder merkt dan 2
 
B3AST 2-10-01?17:38 Print reply
Posts: 2469
nee man zuigerveren zijn echt niet allemaal evendik, de zuigerveren van mijn meteor passen ook niet op de zuiger van mn NSR, gewoon weg omdat ze te DIK zijn, niet omdat de diameter verkeerd is ofso... dat ijn trouwens allebei 2-verige zuigers...
 
- insane in the brain -
Neonlampje 2-10-01?17:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

De zuigerveer op mijn 1veers zuiger is net zo dik/groot als op me 2veers zuigers hoor.............

Maar ik denk idd dat je minder weerstand hebt, maar als ie ff ouder wordt dat je dat eerder merkt dan 2

helemaal waar!
heb ik ook, hep 1 zuigerveer, merk je sneller dattie af is dan met 2.. maar boeit me neit
 
-Michiel RS- 2-10-01?17:44 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Maar nu kan ik zuigers ervoor krijgen met 1 of 2 veren, welke is beter ?


Belanglijker lijkt me: van welk metaal de zuigers(veren) zijn, want als je een mooie nikasilwand/chrommwand cilinder hebt en je doet er de verkeerde zuiger in gaat hij kapoet
 
Pertijn 2-10-01?17:43 Print reply
Posts: 846
Geen l veer nemen (vastloopveer)
2 is beter voor koeling! en compressie ofcoz
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 2-10-01?17:47 Print reply
Posts: 2499
110cc malossi heeft 1 heel smalle veer
Maar 70cc malossi (nsr) heeft zelfde veren als 70cc meteor (nsr)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 2-10-01?18:04 Print reply
Posts: 2469
ik heb een ganzen veer, als die versleten is rij ik zo de sloot in bovenop een gans, trekt dat beest bij mn carb naar binnen en bij mn uitlaat er weer uit zo *plop* en klaar veer vervangen

okeej dit slaat nergens op...
 
- insane in the brain -
barry 2-10-01?18:07 Print reply

Posts: 7387
ik heb in mijn 50euro 2 zuigerveren zitten waarvan de bovenste een L-veer is...

en heb nog nooit een vastloper gehad, en veel toeren heeft dat ding wel gemaakt...
 
He?
MB50TUNED 2-10-01?18:24 Print reply
Posts: 1054
Ik heb met mijn eurokit weleens de onderste zuigerveer weggelaten. Het resultaat was dat ik de eerste meters iets minder trok, maar ik zat wel sneller op mijn top. 2 veren geeft meer wrijfing en dus ook warmte, dus als je veel toeren draait neem je 1 veer. In de racerij wordt soms geracet met een nsr zuiger zonder de onderste zuigerveer. (nooit met 2 veren dus). Dus laagtoerige/middentoerige cilinder is 1 veer het bestte. getunede HOOGTOERIGE cilinder 1 veer monteren.

Ik heb zoiezo maar ruimte voor 1 veer bij mijn eurokit, vanwege aanpassen poorten . (http://home.talkcity.com/ThePits/bart40/tunen_5.gif) (Cilinder ziet er nou wat beter uit en er zijn bevels aangevracht en hangt onder mijn brommer, maar rijdt nog niet.)

Je moet er op letten dat het slot van de zuigerveer niet in een poort blijft hangen.

L veren happen inderdaad. Je zal er met een fabrieks cilindertje weinig van merken, maar als je uitlaatpoort 72% van je boring is, ruim 27 mm (bij 50cc/39mm) merk je er iets meer van. :n

Ik ben het ook met michiel eens.


 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 4058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved