Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilindervraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17166 - cilindervraagje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-cruisefather.nl 25-3-2004 21:11 Print topicpost

Posts: 266
Ik heb net mijn 50cc eurokit binnen!
Ziet er vrij goed uit, alleen zit er een piepklein putje in de wand.
De bovenste zuigerveer gaat eroverheen, maar de onderste niet.
Kan dit kwaad?
Je voelt het nauwelijks, maar toch.

Ook staat er niet op mijn zuiger welke kant richting inlaat/uitlaat moet.
Ook nix van een pijltje ofzo en de zuiger is nie symmetrisch dus het maakt wel uit.
Hoe kan ik zien hoe hij erin moet?
Maakt het ook nog uit welke zuigerveer er onder en welke er boven in moet?
Tis wss nog een oudere, dus geen airsal, maar hijs wel nieuw (vandaar 2 zuigerveren).
Zit een donkere en een lichte bij.

Ook heb ik dingen gelezen over de afwerking.
Waar moet ik vooral op letten daarbij?

 

bart de scootergek 25-3-2004 22:17 Print reply

Posts: 8916
je moet zorgen dat het slotje van de zuigerveren niet over een van de poorten heen gaat, en staat er ook geen in op de zuiger?
 
Honda RC-33
mb-cruisefather.nl 25-3-2004 22:21 Print reply

Posts: 266
nope, maar ik weet volgens mij nu wel hoe hij moet.
Kan ik trouwens mijn ori carb houden?
En welke zuigerveer moet waar of maakt da nix uit
Putje maakt nix uit?
 
JeRyZ 25-3-2004 22:34 Print reply
Posts: 193
Volgens mij hoort dat putje er niet in hoor, de wand hoort gewoon glad te zijn... Misschien even bellen naar de leverancier?
 
Heb je ooit wel eens je tanden op moeten rapen met gebroken vingers?
mb-cruisefather.nl 25-3-2004 22:36 Print reply

Posts: 266
nee het hoort er niet in idd, maar ik vraag me af of het wel zo erg is.
Als het niet hindert hoef ik geen nieuwe iig.
zal ik missch picje maken ervan?
 
JeRyZ 25-3-2004 22:38 Print reply
Posts: 193
Dat zou wel handy zijn
 
Heb je ooit wel eens je tanden op moeten rapen met gebroken vingers?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 25-3-2004 22:38 Print reply

Posts: 7007
duidelijke foto is altijd handig , dus doe maar
 
nobody fuck with us!!
DiaL-OuT 25-3-2004 22:53 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

Ook staat er niet op mijn zuiger welke kant richting inlaat/uitlaat moet.
Ook nix van een pijltje ofzo en de zuiger is nie symmetrisch dus het maakt wel uit.
Hoe kan ik zien hoe hij erin moet?
Maakt het ook nog uit welke zuigerveer er onder en welke er boven in moet?

Ook heb ik dingen gelezen over de afwerking.
Waar moet ik vooral op letten daarbij?



Moet je gewoon 2 stipjes om je zuigerkop zetten waar de slotjes zeg maar zitten en dan lichtejes in de cil stoppen en maar kijken of die evt een poort raakt, hij kan toch maar op 2 standen? Omdat die toch aan je krukas vast moet.

Afwerking? kleine uitstekende dingetjes ofzo, erg scherpje randjes, ik gok maar. Anders laat je em bij de dingst bijzijnde tuner/brommerboer lichtjes bewerken. Kost niet zoveel geloof ik.
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
mb-cruisefather.nl 25-3-2004 22:55 Print reply

Posts: 266
kheb 4 fototjes,

Putje lijkt mega, maar is erg close-up en je voelt het maar een klein beetje.
zoals al gepost gaat de bovenste zuigerveer er overheen ws, maar de onderste niet.

[img]http://www.angelfire.com/dc2/mbh/images/cilinder_001.jpg [/img]
[img]http://www.angelfire.com/dc2/mbh/images/cilinder_002.jpg [/img]
[img]http://www.angelfire.com/dc2/mbh/images/cilinder_003.jpg [/img]
[img]http://www.angelfire.com/dc2/mbh/images/cilinder_004.jpg [/img]

die tipjes ernaast zijn stofjes.

Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 25-3-2004 22:56
 
DiaL-OuT 25-3-2004 22:56 Print reply
Posts: 419
Ik zou het op safe spelen en er mee terug gaan naar de leverancier
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Rick 25-3-2004 22:57 Print reply

Posts: 3788
tog vind ik het slordig als je die cilinder nieuw gekocht heb
zou ik dan cker ff mailtje over sturen ofzo
 
Ride like your ass is on fire!!!
mb-cruisefather.nl 25-3-2004 22:58 Print reply

Posts: 266
Ik heb het besteld bij opvoeren.nl
Zouden ze het terugnemen?
Ze zeggen dat ze geen garantie op tuning onderdelen geven, maar aangezien ik er nog nic mee gedaan heb heeft hij me toch iets anders geleverd dan de afspraak was.


Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 25-3-2004 22:59
 
erwinrt 25-3-2004 23:00 Print reply
Posts: 541
Als je het voelt is het al teveel
is echt niet goed als je zuigerveer eroverheen moet want een gat heeft ook opstaande randjes
die je misschien niet voeld maar zijn er wel
 
DiaL-OuT 25-3-2004 23:01 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

Ik heb het besteld bij opvoeren.nl
Zouden ze het terugnemen?
Ze zeggen dat ze geen garantie op tuning onderdelen geven, maar aangezien ik er nog nic mee gedaan heb heeft hij me toch iets anders geleverd dan de afspraak was.


Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 25-3-2004 22:59


Ik zou ze in ieder geval FF bellen, dan weet je het gelijk...
Hun kunnen em misshcien wel terug sturen naar de fabriek? Want zo'n putje komt er niet vanzelf.
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
JeRyZ 25-3-2004 23:02 Print reply
Posts: 193
Das niet goed.
 
Heb je ooit wel eens je tanden op moeten rapen met gebroken vingers?
mb-cruisefather.nl 25-3-2004 23:04 Print reply

Posts: 266
Mja kdenk dat ik ff geduld moet hebben.
Kga ze iig nu even een mailtje sturen met de foto's en als ze niet reageren bel ik wel.
Er stond trouwens een airsal op de foto bij het onderdeel.
Nu is dit volgens mij een oudere versie van eurokit(was later overgenomen doorairsal) maar hoe kun je die herkennen?
Er staat namelijk nergens wat op.

 

Dit topic is 1616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved