Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vastgenaaid :-v

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17149 - Vastgenaaid :-v
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DiaL-OuT 25-3-2004 13:36 Print topicpost
Posts: 419
Ik rij vrolijk naar school toe, had FF stil gestaan.
Had haast en mijn brommer gepakt (wel met licht lekkede krukas kering, maar had echt haast voor een schoolexamen).
Op volle toeren stotterde die een beetje, vreemd doet die nooit, maar daar kijk ik thuis wel naar.
En ja hoor, vlak voor school schiet mijn achterwiel vast, rolt FF door en gelijk mijn koppeling.
Mijn kickstart zt gewoon vast en soms kan ik em bewegen, maar met 0,0 compressie.
Nou staat die op school, vanavond ga ik em ophalen, (want de overbure van mijn school is zo'n woonwagenkamp die af en toe een beetje vreemd doen)

EDIT: Gaat om een gilera GSM met 74cc gilardoni, top racing krukas, 19mm, 95 sproeier geloof ik en tank 1:50.

Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 25-3-2004 13:37
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas

Ralf 25-3-2004 13:38 Print reply

Posts: 9073
Maak em open
 
DiaL-OuT 25-3-2004 13:39 Print reply
Posts: 419
Ja, ik ga er vanaaf maar eens naar kijke, als dat ding weer op zijn vertrouwde plekje staat
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
-Tom- 25-3-2004 13:41 Print reply

Posts: 4151
1:50 is wel erg schraal voor een goed opgevoerde brommer.
 
FTS Member
Teunmenator 25-3-2004 13:44 Print reply

Posts: 2524
idd maar hij bedoeld dus of ie een vastloper heeft gehad. Als je je kickstart nog kunt bewegen (of aan je vliegwiel kunt draaien). is dat opzich een goed teken. Je zult toch ff goed moeten kijken of er iets aan de hand is. Ff eraf halen dus. En dan nog een tip: je moet zorgen dat je er zo snel mogelijk een tot of kartonnetje onder doet als je je cilinder eraf haalt. Er kan bijvoorbeeld een stukje zuigerveer in je blok vallen en dat is niet echt handig..
 
tommy16 25-3-2004 13:45 Print reply
Posts: 278
En sproeier 95 is ook niet erg groot ik heb op rs 19mm iets van 110 zitten
 
DiaL-OuT 25-3-2004 13:46 Print reply
Posts: 419
Ja ik heb het ook al een gehad met een Malossi cilinder op mijn RS, toen heb ik em paar cm ophoiog gehaald (de cil.) en een doek bij mijn krukas gepropt, maar karton is misschien makkelijker

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tommy16

En sproeier 95 is ook niet erg groot ik heb op rs 19mm iets van 110 zitten


Hoeft niet, ik heb met een DR73,5cc + 19mm + (geloof 85, misschien 95) sproeier op een RS gereden en dat reed perfect! Cilinder + zuiger zagen er na 3000 km nog perfect uit!

Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 25-3-2004 13:47
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Saknet 25-3-2004 13:46 Print reply

Posts: 10355
ik zou geen karton doen maar een doekje die kan je makkeiljk in je carter proppe en die dicht alle hoeken ook af doordat het flexibeler is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Ralf 25-3-2004 13:46 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

1:50 is wel erg schraal voor een goed opgevoerde brommer.


Gelul.
 
Gilera Gsm 25-3-2004 13:48 Print reply

Posts: 2376
Je hebt veel te weinig gesmeerd. Het zal een lichte vastloper zijn geweest. Ook zou ik je sproeier wat groter doen. mar smeer voortaan 1 op 40. Of nog liever 1 op 30. Maar trek de cilinder er maar eens af. Dan kun je zien wat er aan de hand is.
 
DiaL-OuT 25-3-2004 13:48 Print reply
Posts: 419
Wat ik mij nog afvroeg, kan het met die lekker krukaskering te maken hebbe?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gsm MHR

Je hebt veel te weinig gesmeerd. Het zal een lichte vastloper zijn geweest. Ook zou ik je sproeier wat groter doen. mar smeer voortaan 1 op 40. Of nog liever 1 op 30. Maar trek de cilinder er maar eens af. Dan kun je zien wat er aan de hand is.


Is 1:30 niet erg fanatiek?
1:40 lijkt mij reeler

Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 25-3-2004 13:49
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Ralf 25-3-2004 13:49 Print reply

Posts: 9073
Nope..
 
Luc 25-3-2004 14:24 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gsm MHR

Je hebt veel te weinig gesmeerd. Het zal een lichte vastloper zijn geweest. Ook zou ik je sproeier wat groter doen. mar smeer voortaan 1 op 40. Of nog liever 1 op 30. Maar trek de cilinder er maar eens af. Dan kun je zien wat er aan de hand is.


wahhahaha, 1:30, dan ben je een rijdende rookbom man


1:40/1:45 is al voldoende lijkt mij..
 
GMP 407 25-3-2004 14:33 Print reply
Posts: 1182
1:45 ongeveeer, niet hoger iig
 
Streetracing team HGV - GMP 407
master of disaster_rs50 25-3-2004 15:08 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DiaL-OuT

Ja ik heb het ook al een gehad met een Malossi cilinder op mijn RS, toen heb ik em paar cm ophoiog gehaald (de cil.) en een doek bij mijn krukas gepropt, maar karton is misschien makkelijker

[...]


Hoeft niet, ik heb met een DR73,5cc + 19mm + (geloof 85, misschien 95) sproeier op een RS gereden en dat reed perfect! Cilinder + zuiger zagen er na 3000 km nog perfect uit!

Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 25-3-2004 13:47

jah,met orginele uitlaat kan dat wel jah.
Maar 70cc en 19mm lijkt een 95 sproeier mij echt veelste klein.

maja het zou kunnen.......
 
lalalalalala i can't hear you
DiaL-OuT 25-3-2004 15:10 Print reply
Posts: 419
Vergete te vertelle dan, er zat een Yasuni 70cc met carob demper op
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas

Dit topic is 1955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved