FAQ:
Ok,we weten al dat als de zuiger met een X snelheid naar boven beweegt hij een onderdruk achterlaat (`zuigende werking`) Hierdoor zullen de membraan kleppen openen, en zal er vanuit de carburateur-sruitstuk nieuw mengsel worden aangezogen. Nu komt het , Als de zuiger boven in de cilinder het oude mengsel heeft verbrand zal hij met een noodgang weer naar beneden ``geperst`` worden. Op dat punt dat de zuiger zijn weg naar beneden maakt gaat hij het nieuwe mengsel samendrukken en is de ``onderdruk`` verandert in een ``overdruk`` En zullen de membraan kleppen moeten sluiten, maar omdat dit met een hele hoge snelheid gebeurd zullen de membraan kleppen niet snel genoeg kunne sluiten. En zal er nog ``wat`` mengsel naar de carb stromen.
En als je het mengsel wat naar de carb stroomt nou opzuigt( denk aan onderdruk dus powerbox is ingekrompen, membraan kleppen sluiten megsel wordt terug geduwd. Tegelijkertijd ontstaat er een overdruk en de powerbox zal uitzetten ``dus aanzuigen``
En bij de volgende slag onstaat er weer een onderdruk, en wordt het mengsel uit de powerbox geperts (gezogen).
Conclusie:
de powerbox vangt het mengsel op wat normaal gesproken door de carburateur in je lucht filter terecht kwam, dus zuiniger (hoger rendement).
Fuck.. Alleen de werking
Dit bericht is ge-edit door Aprilia-AF1 op 23-3-2004 18:40
Dit bericht is ge-edit door Aprilia-AF1 op 23-3-2004 18:43
|