Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - dom vraagje over koplamp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #17074 - dom vraagje over koplamp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert3 23-3-2004 15:47 Print topicpost

Posts: 278
Ey..

het voorlampie van me mb (ronde koplamp) is doorgefikt..ik wil nu dus het lampie vervange.

Het probleem is dat ik het lampie er niet uit krijg....zit helemaal vast met dingetjes.

Hoe krijg je dat lampie eruit?
 

bram-hercules 23-3-2004 16:10 Print reply

Posts: 317
ik zou gewoon een nieuwe fitting kopen, (en een zwaarder lampje 5 watt ofzo)
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
MTX 80 RII H 23-3-2004 16:13 Print reply
Posts: 336
Je moet dat lampje eerst dieper in de fitting duwen, dan kun je hem draaien. Vervolgens kan je hem er uit trekken.
Weet niet hoe het bij mb zit, maar zal wel zelfde systeem zijn.
 
It's a multiple-station rotation installation
robert3 23-3-2004 16:15 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules

ik zou gewoon een nieuwe fitting kopen, (en een zwaarder lampje 5 watt ofzo)


hahaha 5 watt..

er staat nu di top het lampje: 12V25 / 25 Watt

25 Watt en jij hebt ut over 5 Watt?



Dit bericht is ge-edit door robert3 op 23-3-2004 16:17
 
Frank MB 23-3-2004 16:15 Print reply
Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

Je moet dat lampje eerst dieper in de fitting duwen, dan kun je hem draaien. Vervolgens kan je hem er uit trekken.
Weet niet hoe het bij mb zit, maar zal wel zelfde systeem zijn.


Klopt zelfde systeem, alleen moet je soms erg hard duwen.
 
honda mb te KOOP!!!!
kpotappel86 23-3-2004 16:15 Print reply

Posts: 2679
die dingeetje zijn dus waarschijnlijk een veer de met een stukje ijzer....ken je Buigen aan 1 kant
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bram-hercules 23-3-2004 16:22 Print reply

Posts: 317
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert3

[...]


hahaha 5 watt..

er staat nu di top het lampje: 12V25 / 25 Watt

25 Watt en jij hebt ut over 5 Watt?



Dit bericht is ge-edit door robert3 op 23-3-2004 16:17


ik bedoel 5 watt zwaarder , zo ben ik ook omhooggegaan met mijn 6 v lampjes, eerst 30 watt (dat zat er in, brande door, toen 35 watt, toen 40 watt, is nooit meer doorgebrand
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
Hans F 23-3-2004 16:24 Print reply
Posts: 4326
euhm een lamp met een hoger wattage wordt warmer en brand dus eerder door.

Wil je dat je lamp minder snel doorbrand:
hoger voltage
lager wattage

beide veranderingen zorgen wel voor een lagere lichtopbrengst
 
BlizzarD 23-3-2004 16:25 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

euhm een lamp met een hoger wattage wordt warmer en brand dus eerder door.

Wil je dat je lamp minder snel doorbrand:
hoger voltage
lager wattage

beide veranderingen zorgen wel voor een lagere lichtopbrengst


Nope.

Had ik ook met mijn voorlamp. 15Watt brandde om de 2 weken door, 20Watt in gezet en gaat maanden goed..
 
Koos non-brommerloos!
MTX 80 RII H 23-3-2004 16:36 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

euhm een lamp met een hoger wattage wordt warmer en brand dus eerder door.

Wil je dat je lamp minder snel doorbrand:
hoger voltage
lager wattage

beide veranderingen zorgen wel voor een lagere lichtopbrengst


dat is dus niet waar.
Een hoger voltage kan, maar een lager wattage niet, dan brand hij nog sneller door. Een lamp brand door omdat hij meer stroom krijgt dan waar hij voor gemaakt is, dus als je een 6 volt lamp op een 12 volt bron aansluit, weet je vrij zeker dat hij doorfikt (behalve bij heel weinig ampere). Doe je echter een sterkere lamp erin (meer Watt), dan kan hij de stroom die de brommer levert gewoon aan en brandt hij dus niet door.
 
It's a multiple-station rotation installation
bram-hercules 23-3-2004 16:52 Print reply

Posts: 317
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

[...]


dat is dus niet waar.
Een hoger voltage kan, maar een lager wattage niet, dan brand hij nog sneller door. Een lamp brand door omdat hij meer stroom krijgt dan waar hij voor gemaakt is, dus als je een 6 volt lamp op een 12 volt bron aansluit, weet je vrij zeker dat hij doorfikt (behalve bij heel weinig ampere). Doe je echter een sterkere lamp erin (meer Watt), dan kan hij de stroom die de brommer levert gewoon aan en brandt hij dus niet door.


dat dacht ik ook, anders rij ik al heel erg lang met een lamp die juist veel eerder zou moeten doorbranden dan mijn oude
edit: 100ste post


Dit bericht is ge-edit door bram-hercules op 23-3-2004 16:53
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
PlaceR 23-3-2004 17:24 Print reply
Posts: 1588
bij een stopcontact klopt dat hoger lager verhaal wel.
maar bij brommers niet.
komt omdat stopcontact een bijan onbepekrt vermogen afgeeft.

en en brrommer juist een beperkt.
 
MTX 80 RII H 23-3-2004 21:01 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PlaceR

bij een stopcontact klopt dat hoger lager verhaal wel.
maar bij brommers niet.
komt omdat stopcontact een bijan onbepekrt vermogen afgeeft.

en en brrommer juist een beperkt.


whahah, dat had ik eerst precies zo in mn post staan, maar later weggehaald.
 
It's a multiple-station rotation installation

Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved