Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remklauw reviceren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17061 - Remklauw reviceren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XDrag 22-3-2004 23:21 Print topicpost
Posts: 19
Ik heb pas geleden een nsr gekocht. Hij remt opzich wel goed maar de schijf loopt aan en de remblokjes waren helemaal versleten. Het is nu gewoon ijzer op ijzer. Er zitten ook al strepen op mijn remschijf. Dus ik heb nieuwe remblokjes gekocht en wilde die deropzetten.

Ik had de remklauw eraf gehaald en ik zag dat hij helemaal geroest was overal, ook leek het erop dat 1 van de 2 cilindertjes niet helemaal goed tegen de rembok aanduwd.

Ik snap helemaal nix van die schijfrem (heb al veel gelezen hier over ontluchten enzo), maar ik moet hier toch wel wat aan doen...

Kan iemand mij heel precies uitleggen wat ik moet doen, kan ik bijvoorbeeld die kabel erafhalen of loopt dan alle remvloeistof eruit? Ik kon ook al niet vinden hoe ik de remblokjes moest vervangen, ik denk dat je dan die 2 bouten los moet draaien die boven elkaar zitten maar op de onderste bout zit iets van een doorzichtig (hard) laagje, hoort dat?

En als ik de remklauw uit elkaar heb en de roest wegschuur hoe kan ik hem dan het beste weer beschermen tegen roest?
alvast bedankt
 

Ralf 23-3-2004 15:30 Print reply

Posts: 9073
Er zitten 2 kleine inbusboutjes in de klauw die eruit moeten voor dat de remblokjes eruit kunnen, deze draai je alleen erg snel kapot (bm2k3 traume nummer 2735725).

Als je gaat reviseren moet sowieso alle remvloeistof eruit, daar hoef je niet op te letten.

Verder moet je maar even op Blukaap of Blorn wachten, dat zijn NSR klauw reviseer specialisten, oid.
 
Erik_N 23-3-2004 15:36 Print reply

Posts: 5360
Die bouten draai je inderdaad zo naar de tyfus. Mocht dat gebeuren, boor ze dan uit, alleen dek op, want daar zi de draad. Dan kun je die eruit tikken. Vervang ze door gewone imbus bouten en tap draad in de gaten aan de onderkant van je klauw, waar de bouten eindigen als het ware.

Die zuigers zou ik gewoon goed ontvetten en schoonmaken, en weer terug naar binnen drukken met de bankschroef.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
MTX 80 RII H 23-3-2004 16:28 Print reply
Posts: 336
als je je klauw dan toch uit elkaar hebt liggen, vervang de keerringen dan ook gelijk.
Je hebt 2 rubberen keerringen (vierkante O-ringen) en 2 stofringen nodig, deze kosten ongeveer 8 euro in totaal. Als je je zuigers er uit hebt gehaald, en je kijkt in je klauw, is de eerste ring die je ziet de stofring. De onderste/binnenste is de keerring. Je kunt de ringen er met een klein plat schroevendraaiertje zo uit halen. Kijk wel uit dat je je cilinder niet beschadigd. Maak alles goed schoon, ook in die sleuven waar de ringen in moeten, zit vaak aanslag in. Ook je zuigers goed nakijken, ga er niet als een gek aan lopen schuren, want dat dichtten je keerringen niet meer af. Als ze glad zijn is het goed. Vervolgens pak je je nieuwe keerringen, die maak je even nat met NIEUWE remvloeistof, en je stopt ze erin. Zorg er voor dat ze goed glad zitten, dus zonder rare bochten / bobbels. Daarna kun je je stofringen er in doen, maar het hoeft niet. Ze zitten er natuurlijk niet voor niets in, maar met stofringen gingen die zuigers naar mijn zin veel te zwaar (kreeg ze met tang bijna niet ingedrukt). Toen heb ik ze eruit gehaald en kon ik mn zuigers gewoon met mn blote handen terugduwen. Je zuigers natuurlijk ook even nat maken met NIEUWE remvloeistof voor je ze erin zet.
Je keerring zal zonder stofring natuurlijk wel sneller slijten, maar tegen de tijd dat die dingen weer kapot zijn rij jy allang auto...


damn wat een verhaal...

edit: yeah, 200 posts...

Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 23-3-2004 16:50
 
It's a multiple-station rotation installation
asbsolute16 23-3-2004 17:17 Print reply

Posts: 2485
zijn die stoffilters noodzakelijk ? Want die heb ik er nu niet inzitte want die zjin namelijk verrot + de wand is eruit zodat de rubbertjes niet blijven zitten.
 
arie-de-arier 23-3-2004 17:19 Print reply

Posts: 10000
ik heb ze ook niet, remt nog best goed hoor
 
Allah is beter
asbsolute16 23-3-2004 17:48 Print reply

Posts: 2485
inderdaad dat wel
 
Blorn 23-3-2004 17:57 Print reply

Posts: 13825
Je keerringen gaan alleen veel sneller rot. Leuk, zomaar remdruk weg
 
asbsolute16 23-3-2004 18:04 Print reply

Posts: 2485
ooooowkej binnenkort maar ff een goede 2dehands kopen dan, want ik wil niet dat zomaar me remdruk wegvalt...

Dit bericht is ge-edit door Dark op 23-3-2004 18:05
 
XDrag 24-3-2004 22:18 Print reply
Posts: 19
Bedankt voor al jullie reacties, het is me al gelukt om mijn nieuwe remblokjes erop te zetten.

De ene bout ging wat stroef maar met een inbus sleuten en daarop een normale sleutel lukte het wel, de andere bout zat vastgelijmd en het schroefdraad was daar al weg, dus die zit er nu eigenlijk min of meer los in :(

Nu moet ik voor die ene bout aan de achterkant schroefdraad tappen en een inbus bout erin doen?
Maakt het dan niet uit dat er schroefdraad op de bout zit (voor de remblokjes die erover moeten bewegen) ?

En welke maat moet ik dan tappen ?
 

Dit topic is 445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved