als je je klauw dan toch uit elkaar hebt liggen, vervang de keerringen dan ook gelijk.
Je hebt 2 rubberen keerringen (vierkante O-ringen) en 2 stofringen nodig, deze kosten ongeveer 8 euro in totaal. Als je je zuigers er uit hebt gehaald, en je kijkt in je klauw, is de eerste ring die je ziet de stofring. De onderste/binnenste is de keerring. Je kunt de ringen er met een klein plat schroevendraaiertje zo uit halen. Kijk wel uit dat je je cilinder niet beschadigd. Maak alles goed schoon, ook in die sleuven waar de ringen in moeten, zit vaak aanslag in. Ook je zuigers goed nakijken, ga er niet als een gek aan lopen schuren, want dat dichtten je keerringen niet meer af. Als ze glad zijn is het goed. Vervolgens pak je je nieuwe keerringen, die maak je even nat met NIEUWE remvloeistof, en je stopt ze erin. Zorg er voor dat ze goed glad zitten, dus zonder rare bochten / bobbels. Daarna kun je je stofringen er in doen, maar het hoeft niet. Ze zitten er natuurlijk niet voor niets in, maar met stofringen gingen die zuigers naar mijn zin veel te zwaar (kreeg ze met tang bijna niet ingedrukt). Toen heb ik ze eruit gehaald en kon ik mn zuigers gewoon met mn blote handen terugduwen. Je zuigers natuurlijk ook even nat maken met NIEUWE remvloeistof voor je ze erin zet.
Je keerring zal zonder stofring natuurlijk wel sneller slijten, maar tegen de tijd dat die dingen weer kapot zijn rij jy allang auto...
damn wat een verhaal...
edit: yeah, 200 posts...
Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 23-3-2004 16:50
|