Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Close ratio versnellingen, wat is het nou precies?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 498 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17019 - Close ratio versnellingen, wat is h...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 23-3-2004 21:32 Print reply

Posts: 7672
je tandwielverhouding heeft niks met de verhoudingen van je versnellingsbak te maken maar volgens mij weet je dat wel en wil je iemand die stom genoeg is laten happen ; )
 
Martijn 23-3-2004 21:43 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

je tandwielverhouding heeft niks met de verhoudingen van je versnellingsbak te maken maar volgens mij weet je dat wel en wil je iemand die stom genoeg is laten happen ; )


nee...maar die verhoudingen hebben wel invloed op het toerental wat je terugvalt..

denk es na man....als jij een zwaardere vertanding hebt, dan val je toch verder terug in de toeren als je overschakelt...dat MOET wel.
of niet....crap...ben nu in de war...

moet et berekenen met die overbrengingen...maar heb ik geen zin in...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 23-3-2004 21:44
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-3-2004 21:44 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


nee...maar die verhoudingen hebben wel invloed op het toerental wat je terugvalt..

denk es na man....als jij een zwaardere vertanding hebt, dan val je toch verder terug in de toeren als je overschakelt...dat MOET wel.
of niet....crap...ben nu in de war...

moet et berekenen met die overbrengingen...maar heb ik geen zin in...


valt wel mee denk ik hoor ... dat hangt van de verhoudingen in je bak af he
 
nobody fuck with us!!
Martijn 23-3-2004 21:46 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]


valt wel mee denk ik hoor ... dat hangt van de verhoudingen in je bak af he


dus jij valt met de meest zware vertanding nog steeds 1000 toeren terug bijvoorbeeld? dan kun je dus altijd in je powerband blijven..

mss hebben jullie ook wel gelijk hoor maar kheb niet echt izn om er over na te denken...

je moet de verhoudingen van alles in je blok achter elkaar zetten en vermenigvuldigen....oid

kheb effe zitten rekenen met willekeurige verhoudingen...

als jem et verhouding 13:50 rijdt is in een bepaalde versnelling je krukasomwenteling 1, en je achterwiel omwenteling 0,02145
als je overschakelt is de achterwielomwenteling gelijk, en de krukasomwenteling 0.66. Hij valt dus 0,33 toeren terug.

bij een andere twv, 13:25 is bij dezelfde achterwielomwenteling in dezelfde versnelling de krukasomwenteling 0,5.
Schakel je dan over dan is je achterwielomwenteling w??r gelijk, en de krukasomwenteling 0,33...

kun je vast x2 doen allebei....en dan hebben jullie toch gelijk..

want hij valt in beide gevallen procentueel even veel terug.

naja..weten we dat ook weer....dus dat betekent als ik mn twv 2x zo zwaar maak dat ie altijd 1000 toeren zal terugvallen....net zoals nu.

K..nu weten we het iig zeker

kuthans..jij hebt altijd gelijk



Dit bericht is ge-edit door Martijn op 23-3-2004 22:21
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 24-3-2004 10:48 Print reply
Posts: 1842
martijn, als je altijd in je powerband kunt blijven, wil dat niet zeggen dattie het altijd trekt.. kan daarna dus door te hoge weerstand weer gewoon terug in toeren zakken. Toerendrop veranderd echter niet.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 4056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved