Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Close ratio versnellingen, wat is het nou precies?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17019 - Close ratio versnellingen, wat is h...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlizzarD 22-3-2004 0:06 Print topicpost

Posts: 2050
Ik krijg binnenkort een 6bak voor mijn tsx (50blok), en die schijnt close ratio te zijn.

Nu weet ik wel dat de tandwiel verhoudingen dicht bij elkaar liggen, maar hoe werkt het nou precies en wat zijn de voor- en nadelen?
 
Koos non-brommerloos!

KaWaReZ 22-3-2004 0:10 Print reply

Posts: 20579
*kick*

hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
AkroBatik 22-3-2004 0:12 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

*kick*

hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)
En hebben am6 en derbi en andere 6 bakken nou ook close ratio?
 
Gunther -> der tollest
BlackIce 22-3-2004 0:13 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

*kick*

hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)


de bak uit een ts80x/rg80 is close ratio
die uit een belgisch blok is long ratio
 
Suzuki - Ride the winds of change
mikey 22-3-2004 0:14 Print reply
Posts: 2392
close ratio: trekt per versnelling sneller door dus op het hoogste toerental lagere snelheid dan bij een long ratio
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Bullet 22-3-2004 0:15 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]
En hebben am6 en derbi en andere 6 bakken nou ook close ratio?


nee, maar je kan wel een close ratio bak kopen (van MK of doppler)
 
**My BungHole Will Speak Now**
KaWaReZ 22-3-2004 0:17 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikey

close ratio: trekt per versnelling sneller door dus op het hoogste toerental lagere snelheid dan bij een long ratio


hier heb je meteen je voor en nadeel.

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kpotappel86 22-3-2004 0:18 Print reply

Posts: 2679
dus wel geschikt voor in de stad opzich rij je lange stukken dan die belgische bak halen
toch...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 22-3-2004 0:19
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
KaWaReZ 22-3-2004 0:20 Print reply

Posts: 20579
je kunt ook kleine 6-potige insecten gaan penetreren.


Edit: was in een topic ook een long en close ratio blablabla gaf verschil van 5km.u aan

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 22-3-2004 0:21
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
BlackIce 22-3-2004 0:21 Print reply
Posts: 326
close en long "telt" bij tsx bak enkel tot en met 4e versnelling (naar mijn bevindingen toch)
de 5e en de 6e versnelling van van een close ratio zijn weer even lang (zou zelfs durven zeggen even lang) als die van belgische bak

dus echt nadeel van het ene zie ik niet, uiteindelijk haal je er de zelfde snelheid uit (min of meer) bij zelfde toerental op top
een close ratio zal sneller optrekken, en dus minder interessant zijn in de stad

 
Suzuki - Ride the winds of change
Lawrence 22-3-2004 0:24 Print reply

Posts: 663
close ratio bak is vooral handig wanneer je te maken krijgt met een smalle powerband. wordt je powerband smaller dan de sprongen in toeren bij schakelen bij een long ratio bak, dan zal een close ratio beter zijn, daarmee blijf je in de powerband rijden tijdens het opschakelen
 
Martijn 22-3-2004 0:27 Print reply
Posts: 10000
enige wat ik weet is dat 6bak uit belgisch lc closer is dan een 5bak uit NL....

om het zeker te weten zal er toch iemand de tandjes moeten gaan tellen
ik heb hierboven nog wel een belgische 6bak liggen uit lc 50...

als iemand uti een 80 blok dan zo vriendelijk zou willen zijn maken we een keer een faq...

plukken we de 5bak er ook meteen bij

edit: i'm with lawrence.
ik kan mn malossi op tsx heel piekerig tunen..tis dat ik daar geen zin in heb, maar das wel een voordeel van 6bak ja. en ik merk nu ook dat ie heel leuk terugvalt in de toeren bij schakelen...echt telkes maar 1000 toeren ofzo trekt heel leuk door....klinkt beter..heel racy


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 22-3-2004 0:29
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mr200r 22-3-2004 0:29 Print reply
Posts: 5122
Heeft ook een lange 1ste vernelling de rest kott op elkaar.
bv de nieuwe r1 loopt 165 in zijn 1en de top is 285 daar zitten nog 5 versnellingen tussen dus3,4,5,6,gaat hij maar 20 km harder.
 
mr200r
Lawrence 22-3-2004 0:38 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Heeft ook een lange 1ste vernelling de rest kott op elkaar.
bv de nieuwe r1 loopt 165 in zijn 1en de top is 285 daar zitten nog 5 versnellingen tussen dus3,4,5,6,gaat hij maar 20 km harder.


maar in ze 1 jankt ie het dan ook echt uit he, in ze 6 op top heeel wat minder
 
bart de schakelgek 22-3-2004 0:39 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

enige wat ik weet is dat 6bak uit belgisch lc closer is dan een 5bak uit NL....

om het zeker te weten zal er toch iemand de tandjes moeten gaan tellen
ik heb hierboven nog wel een belgische 6bak liggen uit lc 50...

als iemand uti een 80 blok dan zo vriendelijk zou willen zijn maken we een keer een faq...

plukken we de 5bak er ook meteen bij

edit: i'm with lawrence.
ik kan mn malossi op tsx heel piekerig tunen..tis dat ik daar geen zin in heb, maar das wel een voordeel van 6bak ja. en ik merk nu ook dat ie heel leuk terugvalt in de toeren bij schakelen...echt telkes maar 1000 toeren ofzo trekt heel leuk door....klinkt beter..heel racy


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 22-3-2004 0:29


doe jij dat maar, en ik heb binnenkort het 80 blok ook uitelkaar liggen, dan tel ik de tandjes van de 80 blokken wel
 
Limburger
Martijn 22-3-2004 0:55 Print reply
Posts: 10000
goed!

al wil ik ook n?g een keer iemand hebben die zeker weet dat zijn bak uit lc 50 komt ...maar ik heb ook nog zat 5bakken liggen om te tellen (Staat ook wel inhaynes mss)

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved