KaWaReZ |
22-3-2004 0:10 |
Posts: 20582 |
*kick*
hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
AkroBatik |
22-3-2004 0:12 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
*kick*
hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)
En hebben am6 en derbi en andere 6 bakken nou ook close ratio?
|
|
Gunther -> der tollest |
|
BlackIce |
22-3-2004 0:13 |
Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
*kick*
hier gaat het om korte en lange bak ?
(wis nie dat die er waren dan voor tsx...)
de bak uit een ts80x/rg80 is close ratio
die uit een belgisch blok is long ratio
|
|
Suzuki - Ride the winds of change |
|
mikey |
22-3-2004 0:14 |
Posts: 2392 |
close ratio: trekt per versnelling sneller door dus op het hoogste toerental lagere snelheid dan bij een long ratio
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Bullet |
22-3-2004 0:15 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik
[...]
En hebben am6 en derbi en andere 6 bakken nou ook close ratio?
nee, maar je kan wel een close ratio bak kopen (van MK of doppler)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
KaWaReZ |
22-3-2004 0:17 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikey
close ratio: trekt per versnelling sneller door dus op het hoogste toerental lagere snelheid dan bij een long ratio
hier heb je meteen je voor en nadeel.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
kpotappel86 |
22-3-2004 0:18 |
Posts: 2679 |
dus wel geschikt voor in de stad opzich rij je lange stukken dan die belgische bak halen
toch...
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 22-3-2004 0:19
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
KaWaReZ |
22-3-2004 0:20 |
Posts: 20582 |
je kunt ook kleine 6-potige insecten gaan penetreren.
Edit: was in een topic ook een long en close ratio blablabla gaf verschil van 5km.u aan
Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 22-3-2004 0:21
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
BlackIce |
22-3-2004 0:21 |
Posts: 326 |
close en long "telt" bij tsx bak enkel tot en met 4e versnelling (naar mijn bevindingen toch)
de 5e en de 6e versnelling van van een close ratio zijn weer even lang (zou zelfs durven zeggen even lang) als die van belgische bak
dus echt nadeel van het ene zie ik niet, uiteindelijk haal je er de zelfde snelheid uit (min of meer) bij zelfde toerental op top
een close ratio zal sneller optrekken, en dus minder interessant zijn in de stad
|
|
Suzuki - Ride the winds of change |
|
Lawrence |
22-3-2004 0:24 |
Posts: 663 |
close ratio bak is vooral handig wanneer je te maken krijgt met een smalle powerband. wordt je powerband smaller dan de sprongen in toeren bij schakelen bij een long ratio bak, dan zal een close ratio beter zijn, daarmee blijf je in de powerband rijden tijdens het opschakelen
|
|
|
|
Martijn |
22-3-2004 0:27 |
Posts: 10000 |
enige wat ik weet is dat 6bak uit belgisch lc closer is dan een 5bak uit NL....
om het zeker te weten zal er toch iemand de tandjes moeten gaan tellen
ik heb hierboven nog wel een belgische 6bak liggen uit lc 50...
als iemand uti een 80 blok dan zo vriendelijk zou willen zijn maken we een keer een faq...
plukken we de 5bak er ook meteen bij
edit: i'm with lawrence.
ik kan mn malossi op tsx heel piekerig tunen..tis dat ik daar geen zin in heb, maar das wel een voordeel van 6bak ja. en ik merk nu ook dat ie heel leuk terugvalt in de toeren bij schakelen...echt telkes maar 1000 toeren ofzo trekt heel leuk door....klinkt beter..heel racy
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 22-3-2004 0:29
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
mr200r |
22-3-2004 0:29 |
Posts: 5122 |
Heeft ook een lange 1ste vernelling de rest kott op elkaar.
bv de nieuwe r1 loopt 165 in zijn 1en de top is 285 daar zitten nog 5 versnellingen tussen dus3,4,5,6,gaat hij maar 20 km harder.
|
|
mr200r |
|
Lawrence |
22-3-2004 0:38 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Heeft ook een lange 1ste vernelling de rest kott op elkaar.
bv de nieuwe r1 loopt 165 in zijn 1en de top is 285 daar zitten nog 5 versnellingen tussen dus3,4,5,6,gaat hij maar 20 km harder.
maar in ze 1 jankt ie het dan ook echt uit he, in ze 6 op top heeel wat minder
|
|
|
|
bart de schakelgek |
22-3-2004 0:39 |
Posts: 5987 |
|
|
Limburger |
|
Martijn |
22-3-2004 0:55 |
Posts: 10000 |
goed!
al wil ik ook n?g een keer iemand hebben die zeker weet dat zijn bak uit lc 50 komt ...maar ik heb ook nog zat 5bakken liggen om te tellen (Staat ook wel inhaynes mss)
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|