Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16934 - Powerbox als "boost" tank?
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 2780 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tuur |
20-3-2004 13:24 |
Posts: 359 |
lachgas is n2o
en wat dusk zegt,soory hoor maar nitro is niet gewoon nitro he, nitro is gewoon een, tjah, chemische variant?
methaan-> nitromehtaan / Glycerine-> nitroglycerine.
Ik bedoel gewoon, er is niet 1 nitro, dus wat jij zegt is deels onwaar.
trouwens de "nos" (wat gewoon een merknaam is van een fabricant die "nitrous Oxide" kits maakt) is geen gas dat op zichzelf brandt, het creert gewoon een chemische reactie in de cilinder, waardoor 40% meer zuurstof uit onstaat, en er dus ook zoveel meer bezine verbrandt kan worden.
Maar please, laten we nit de n2o-discussie kant op gaan, dat is gewoon volledig offtopic. :/
|
|
|
|
MWvdK |
20-3-2004 13:26 |
Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov
lachgas is n2o
en wat dusk zegt,soory hoor maar nitro is niet gewoon nitro he, nitro is gewoon een, tjah, chemische variant?
methaan-> nitromehtaan / Glycerine-> nitroglycerine.
Wat is de 'variatie' bij een 'nitro'-stof?
|
|
|
|
Tuur |
20-3-2004 15:12 |
Posts: 359 |
dat weet ik niet exact :p
Is een andere molecuulopbouw.
Ik denk dat er een keten bijkomt
Dit bericht is ge-edit door HerrMolotov op 20-3-2004 15:16
|
|
|
|
MTX 80 RII H |
20-3-2004 16:22 |
Posts: 336 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Denk het toch echt niet, raakt oververhit, komt veel krachterige vry, en dus veel meer warmte omdat de verbrandingkamer hetzelfde blijft, en mss blaas je ook wel je koppaking ertussen weg of voetpakking alsje geluk hebt...
En als ej dat niet wilt, draai je je cilinder ff beter aan, maar doet de krachterige explosie gaat je zuiger ook harder heen er weer, en mss wel verder omhoog dan zij eerst kwam en gaan ze lekker liggen rollenbollen in de cilinder...
Dat van die koeling klopt dus niet, als je het alleen over methanol hebt. Bij trekkertrek worden de koelkanalen van de blokken die op methanol lopen namelijk volgestort met beton. Dit is om het blok steviger te maken, zodat het niet uit elkaar klapt. Dit kan, omdat een motor die op methanol loopt ook niet gekoeld hoeft te worden, die koelt zichzelf (weet niet hoe lang dit werkt, in ieder geval lang genoeg voor een pull). Dit is natuurlijk wel pure methanol, dus zonder nitromethaan. Ik weet niet of dit dan nog opgaat.
Ben te lam om het op te gaan zoeken in Binas of mn scheikundeboek, maar nitro- is geloof ik een karakteristieke groep. Net zoiets als bij koolstofchemie het achtervoegsel -een aangeeft dat er een dubbele binding in het molecuul voorkomt.
en van nitroglycerine zou ik maar afblijven (zou het wel willen hebben trouwens... ) Das namelijk de grondstof voor dynamiet (nee, niet de variant waar trinitrotolueen ofwel TNT inzit). Als je daar een druppeltje van op een harde ondergrond gooit, ontloft het al.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
Lawrence |
21-3-2004 1:20 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man
nitromethaan (of was het nou nitromethanol...) (meestal tussen de 4 en 14 % als oplossing in modelbouwbrandstof)
zorgt ervoor dat de gloeiplug in die motortjes blijft gloeien. het is namelijk een traag ontbrandende stof.
nitromethaan zorgt voor meer vermogen. In modelbouwbrandstof voor vliegtuigjes zit geen of weinig nitromethaan, en deze gebruiken ook een gloeiplug. Nitromethaan heeft imho nix met het blijven gloeien te maken.
je kunt er niet op rijden zegmaar met vermogenswinst.
jawel, het wordt gebruikt bij 1:10 en 1:8 modelbouw ototjes, puur om een fellere motor te krijgen, meer vermogen dus
ALS je in staat bent het spul er uit te destilleren, of je kan het los kopen ofzo, DAN kun je beginnen met een injectiesysteem. gewoon een soort van ditech achtig iets. het enige waar je voor moet zorgen is dat het hoog verneveld wordt in de cylinder. tijdstip maakt niet uit.
kan veel makkelijker in het spruitstuk. hier maakt timing niets uit. in je cil natuurlijk wel
als het erg verneveld is en het wordt dan met je mengsel samen gecomprimeerd, zal het voor zelfontsteking zorgen, licht aan je compressieverhouding en je squishband.
zelfde geld voor normale brandstoffen
in princiepe moet je er gewoon lekker mee kloten, want het is niet bepaald schadelijk ofzo.
als je het goed aanpakt niet, idd
het lost geen olie op van je wand oid,
en het zorgt voor een koudere verbranding. je moet gewoon kunnen zorgen dat het niet te vroeg of te laat gaat ontsteken (detoneren)
benzine is een goed oplosmiddel voor olie
maar zo van, laat ik es een litertje brandstofautotjes benzine in me tank kappen, da werkt niet dus.
nee, idd. om op perfect op methanol te rijden zul je ervoor moeten zorgen dat je ongeveer 2,7 maal zoveel brandstof krijgt als normaal. als je dit niet doet loopt ie zeer arm, en dus kapot. wat de nitromethaan met de afstelling doet weet ik verder niet
|
|
|
|
User 927 |
21-3-2004 2:02 |
Posts: 6405 |
Zat al een tijdje te denken over nitromethaan door de brandstof. Zit alleen met een paar dingen.
Hoe zorg je voor voldoende smering?
Hoe zorg je ervoor dat je er niet constant op rijd?
Hoe houd je zelf de mengverhouding een beetje in de hand?
Ik ben toen uitgekomen op ut olietankje. Als je deels op nitromethaan wilt rijden kun je het het beste in je olietankje mieteren. Er van uitgaande dat je oliepompje 1:50 smeert is dat wel erg weinig (Denk zelf dat iets van 15% op een liter goed merkbaar en redelijk veilig is) dus zul je em op ongeveer 1:7 moeten krijgen. Weet niet of dit haalbaar is, lijkt me nogal veel voor iets wat normaal 1:50 pompt.
Als je dat pompje op 1:7 krijgt kun je er met een soort benzinekraantje voor zorgen dat je er niet constant op rijd. Ook kun je extra smering toevoegen door dat bij je olietankje in te gooien.
Ik ben niet van plan erop te gaan rijden, mij teveel risico, maar misschien dat iemand hier wat aan heeft.
|
|
|
|
Dit topic is 2780 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|