Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerbox als "boost" tank?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16934 - Powerbox als "boost" tank?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 20-3-2004 10:50 Print reply

Posts: 3841
al die brandstof topics de laatste tijd, een vervangende en betrouwbare brandstof is er gewoon niet (voor een redelijke prijs dan) anders was dat alang op de markt gebracht,
tune je cilinder gewoon wat bij, geeft hetzelfde effect
 
groene motoren gaan harder
maiky 20-3-2004 10:51 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

[...]


Ja dat zou wel iets zijn gewoon je olietank gebruiken voor dat vloeistof weet ik veel wat het was en dan je olie pomp aan sluite die kan je ook beetje mooi afstellen enzo. Maar eigenlijk moet je ook een handel op et stuur hebben om dan ineens vol power te geven of zo haha



denk niet dat je blokje het zo fijn vind als je de nitromethaan er ineens bij in gooit zoals bij de "NOS" instalaties gebeurt.
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
Tuur 20-3-2004 11:10 Print reply

Posts: 359
Ik wou dat nooit als vervangende brandstof gebruiken ofzo O_o
Het was gewoon een idee, om het effect van een powerbox te versterken.
En dus via olietankje is ook geen optie, want dan heb je een constante toevoer, en dan kun je het evengoed bij je benzine gooien.
anyway, niet zo'n goed idee dus als ik het hier zo zie.
 
Pas 20-3-2004 11:20 Print reply

Posts: 1181
pak een oude cillinder en probeer het uit ...
 
GSXR600K1
Pingu 20-3-2004 11:47 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

al die brandstof topics de laatste tijd, een vervangende en betrouwbare brandstof is er gewoon niet (voor een redelijke prijs dan) anders was dat alang op de markt gebracht,
tune je cilinder gewoon wat bij, geeft hetzelfde effect

helemaal mee eens..
Zorg gewoon voor een goede setup die loopt op 95 of 98. Kun je tenminste bij benzinepomp tanken... En bij sprints is het vaak verboden andere brandstoffen te gebruiken
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Tuur 20-3-2004 11:54 Print reply

Posts: 359
Srry mensen, maar dat staat nergens in mijn vraag he, ik wil dat helemaal niet als vervangende brandstof gebruiken
Gewoon voor in powerbox, en dus kan je gewoon verder tanken.
 
Lawrence 20-3-2004 11:58 Print reply

Posts: 663
zo'n knakker had wel eens een slagroomspuitbuspatronen injectie gebouwd op ze tomos, scheen vrij goed te werken.
k weet zo snel niet meer wie..

mischien is dat iets voor je.

heb je echter een goed snelle setup, loopt het wel meteen kapot.. maar de gebruikelijke spulletjes kunnen er wel een beetje tegen denk ik
 
Daan Da Man 20-3-2004 12:08 Print reply
Posts: 2064
nitromethaan (of was het nou nitromethanol...) (meestal tussen de 4 en 14 % als oplossing in modelbouwbrandstof)

zorgt ervoor dat de gloeiplug in die motortjes blijft gloeien. het is namelijk een traag ontbrandende stof.

je kunt er niet op rijden zegmaar met vermogenswinst.

ALS je in staat bent het spul er uit te destilleren, of je kan het los kopen ofzo, DAN kun je beginnen met een injectiesysteem. gewoon een soort van ditech achtig iets. het enige waar je voor moet zorgen is dat het hoog verneveld wordt in de cylinder. tijdstip maakt niet uit. als het erg verneveld is en het wordt dan met je mengsel samen gecomprimeerd, zal het voor zelfontsteking zorgen, licht aan je compressieverhouding en je squishband. in princiepe moet je er gewoon lekker mee kloten, want het is niet bepaald schadelijk ofzo. het lost geen olie op van je wand oid, en het zorgt voor een koudere verbranding. je moet gewoon kunnen zorgen dat het niet te vroeg of te laat gaat ontsteken (detoneren)

maar zo van, laat ik es een litertje brandstofautotjes benzine in me tank kappen, da werkt niet dus.
 
Tuur 20-3-2004 12:11 Print reply

Posts: 359
ahzo, wel ik zal het dan maar zo laten zeker
 
Dusk 20-3-2004 13:07 Print reply
Posts: 185
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

maar zo van, laat ik es een litertje brandstofautotjes benzine in me tank kappen, da werkt niet dus.


Indien je een liter van dit spul in je tank gooit blijft je bougie vonken en word je hele blok dus zeer heet. Het is dus geen goed idee om er nitromethaan(methanol) in te gooien. Het enige is eigenlijk dat je heel erg snel je cilinder warm (lees naar de knope) hebt.
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!
MWvdK 20-3-2004 13:13 Print reply

Posts: 2247
Wat betekend 'nitro' in nitromethaan. Staat dat dan voor de -OH groep oid? (ervanuitgaande dat methanol hetzelfde is...)
 
Dusk 20-3-2004 13:18 Print reply
Posts: 185
je kent toch wel NOS!! dat is bijna pure nitro in een apparte bus die je aansluit op je spruitstuk. Nitro zit ook in brandstof voor modelautotjes zodat ze niet uit gaan en de gloeiplug blijft branden. Nitro is dus echt nitro. Dit zit in die brandstof meestal maar 4 tot 20% Maar dit is niet bevordelijk voor je blok en cilinder. Alles word alleen warmer. En doordat je een ontsteking hebt op je brommer hoeft je bougie niety te blijven vonken. Bij elke slag krijgt je bougie een nieuwe vonk. Dus heb je het helemaal niet nodig.
Als je sneller wilt rijden moet je een andere setup kopen. En als je alleen tijdelijk heel hard wil rijden koop dan een Nos setje.
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!
Ed Honda CB50J 20-3-2004 13:18 Print reply

Posts: 4190
ff een snel vraagie, is H2-O2 nou lachgas ?
Ik dacht dat ik dit ergens had gelezen.

Anders weet ik hoe je het HEEEEEEEL makkelijk ken hendelen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Joscross 20-3-2004 13:19 Print reply

Posts: 12501
H202 is watersof peroxide geloof ik
Lachgas is stikstofoxide, N2O

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-3-2004 13:21
 
Dusk 20-3-2004 13:23 Print reply
Posts: 185
nee lachgas is N2O dus distikstofmonoxyde

edit: jij was erder jos

Dit bericht is ge-edit door dusk op 20-3-2004 13:23
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!

Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved