Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerbox als "boost" tank?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16934 - Powerbox als "boost" tank?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxerr 19-3-2004 22:52 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

sorry hoor maar als je nitromethaan met n2o vergelijkt, dan heb je echt geen enkel id waar je het over hebt


Mee eens, het is totaal iets anders.
 
http://groups.msn.com/tsxer
Jurgen 19-3-2004 23:14 Print reply

Posts: 1334
Maar werkt een powerbox eigenlijk een beetje??

Ik vindt het een beetje Jomanda dingen, maar ik heb er geen ervaring mee en kan er dus niet over oordelen..
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
Tuur 19-3-2004 23:25 Print reply

Posts: 359
n2o heeft idd. niets te maken met nitromethaan, maar dat heb ik ook nooit gezegd
Ik vroeg me alleen af of je hed dan een beetje in de hand had, of er altijd een deeltje zouworden meegezogen door de opgebouwde vacuum, of direct alles, wat ook niet de bedoeling is.
EN het is niet echt de bedoeling om een reactie te krijgen zoals bij nitrous.
gewoon een ietsje "verbeterd" powerbox effect...

en voor degene die dat nog heeft liggen, giet er misschien een beeeetje bij, maar niet puur daarop gaan rijden, dat is een mixje nitromethaan, methanol en een soort olie.
Daarom ook dat ik dacht met die powerbox, gewoon om wat heviger te maken.
anyway twas maar een ideetje.
(de dag dat ik een powerbox heb ga ik het toch proberen )
 
Tsxdude AKU MicheL 19-3-2004 23:30 Print reply

Posts: 10676
Btw je cilinder raakt oververhit, kan je koelsysteempje nie aan.....

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 19-3-2004 23:32
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tuur 19-3-2004 23:32 Print reply

Posts: 359
Van ?o'n kleine hoeveelheden? met die extra smering?
 
Tsxdude AKU MicheL 19-3-2004 23:41 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

Van ?o'n kleine hoeveelheden? met die extra smering?


jahh
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lawrence 19-3-2004 23:46 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


jahh


zolang je het als 'plug and play' behandeld wel. pak je het serieuzer aan, en zoek je naar de juiste sproeierbezetting, dan kan het nog vrij betrouwbaar lopen.
btw, methanol zorgt voor een intern koelere motor

Dit bericht is ge-edit door Lawrence op 19-3-2004 23:47
 
Tuur 19-3-2004 23:52 Print reply

Posts: 359
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]


zolang je het als 'plug and play' behandeld wel. pak je het serieuzer aan, en zoek je naar de juiste sproeierbezetting, dan kan het nog vrij betrouwbaar lopen.
btw, methanol zorgt voor een intern koelere motor

Dit bericht is ge-edit door Lawrence op 19-3-2004 23:47

en die zit daarbij, (bij de mijne toch), dus is het tog het proberen waard? Iemand hier met een ouwe ragbak+powerbox? :p
 
Tsxdude AKU MicheL 19-3-2004 23:54 Print reply

Posts: 10676
Denk het toch echt niet, raakt oververhit, komt veel krachterige vry, en dus veel meer warmte omdat de verbrandingkamer hetzelfde blijft, en mss blaas je ook wel je koppaking ertussen weg of voetpakking alsje geluk hebt...

En als ej dat niet wilt, draai je je cilinder ff beter aan, maar doet de krachterige explosie gaat je zuiger ook harder heen er weer, en mss wel verder omhoog dan zij eerst kwam en gaan ze lekker liggen rollenbollen in de cilinder...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tuur 19-3-2004 23:56 Print reply

Posts: 359
jamaar het is echt niet puur he, alhoewel, als hetgene wat in de powerbox niet overdreven veel naar de cilinder aangezogen wordt.

BWa, kzalt maar laten vallen zeker?
 
Lawrence 20-3-2004 0:01 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

[...]

en die zit daarbij, (bij de mijne toch), dus is het tog het proberen waard? Iemand hier met een ouwe ragbak+powerbox? :p


ag, het is altijd leuk om te kijken wat je brommer doet als je er wat nieuws in gooit.

zo gooide ik eens een paar maden in de inlaatkelk van me brommer. er gebeurde nix

wat ik bedoel, je kan het voor de lol proberen, wie weet boek je winst, en mischien loopt je cil kapot..

pak je het serieus aan, dan boek je meer winst boeken, en KAN je je motor vrij betrouwbaar houden.

 
Neonlampje 20-3-2004 10:35 Print reply

Posts: 14825
Ik zou het via je olie-toevoer-buisie doen, op die manier heb je een veel controleerbare mengselstroom (want, weet jij hoeveel een powerbox aanzuigt? als hij het uberhaupt al doet, aangezien een powerbox niets meer is dan een resonantiekamer, die bepaalde toerentallen dempt)
 
KaWaReZ 20-3-2004 10:43 Print reply

Posts: 20582
die maden zorgen voor extra smering
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Hans F 20-3-2004 10:44 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

Ik had zo een beetje een ideetje
Een powerbow werkt dus zo, als er een beetje mengsel terugstroomt , gaat da via vacuum van spruitstuk in de powerbox.
En als je gas geeft wordt het er weer bijgepompt, en dat geeft een effectje bij het terug gasgeven.
Nu ik dacht, misschien voor dat je gaat racen, of runnen ofzo, de powerbox op voorhand een beetje vullen met nitromethaan/methanol/benzine/whatever, of dat zou werken, dat door de vacuum er telkens een beetje van die vloeistof wordt meegezogen?
Dus een beetje zoals een aparte tank met aparte injectie, maar dan met de powerbox.
Nu,als het werkt gaat dat natuurlijk niet voor alledaags gebruik, want dan issem direct leeg.
Maar voor je gaat racen ofzo, moet dat toch werken? niet?

Graag reacties,
Ik heb hier wel zo van die modelauto brandstof staan (nitromethaan+methanol+ricin olie, dus ook smering)
maar kheb geen powerbox, dus ik kan het niet uittesten.

edit: als er anders Belgen zijn met een powerbox die het willen riskeren, geen probleem

Dit bericht is ge-edit door HerrMolotov op 19-3-2004 21:30


pff, get real

koop een nx kit, verreweg de goedkoopste manier om dit soort dingen goed te laten werken.

zeker als je alle vastgelopen cilinder erbij optelt die je krijgt tijdens het ontwikkelen van een dergelijk systeem.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 20-3-2004 10:57
 
Pol de MT5 Crosser 20-3-2004 10:44 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ik zou het via je olie-toevoer-buisie doen, op die manier heb je een veel controleerbare mengselstroom (want, weet jij hoeveel een powerbox aanzuigt? als hij het uberhaupt al doet, aangezien een powerbox niets meer is dan een resonantiekamer, die bepaalde toerentallen dempt)


Ja dat zou wel iets zijn gewoon je olietank gebruiken voor dat vloeistof weet ik veel wat het was en dan je olie pomp aan sluite die kan je ook beetje mooi afstellen enzo. Maar eigenlijk moet je ook een handel op et stuur hebben om dan ineens vol power te geven of zo haha
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 2762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved